Τα EX40 και EC40 ήταν προηγουμένως τα XC40 Recharge και C40 Recharge αντίστοιχα, αλλά μετονομάστηκαν σύμφωνα με ένα νέο σχήμα που εφαρμόζεται σε όλη τη σειρά. Η Volvo αποσύρει εντελώς το σήμα Recharge, τόσο από τα EV όσο και από τα plug-in υβριδικά και δίνει γράμματα στα EV. Το EX υποδηλώνει SUV όπως το EX40, το EC χρησιμοποιείται για ηλεκτρικά κουπέ όπως το EC40 ενώ η ονομασία EM, είναι για ηλεκτρικά μίνι βαν, από τα οποία το EM90 της κινεζικής αγοράς είναι το μοναδικό μέχρι στιγμής.
Αυτά τα δύο συμπαγή μοντέλα, μοιράζονται την αρχιτεκτονική CMA με το Polestar 2 και το βενζινοκίνητο Volvo XC40, το οποίο συνεχίζεται για το μοντέλο του 2025, με ένα τυπικό ήπιο υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης. Οι μονοκινητήριες εκδόσεις των ηλεκτρικών μοντέλων CMA, άλλαξαν από προσθιοκίνητες σε πισωκίνητες για το έτος μοντέλου 2024 (με το σύστημα τετρακίνησης του διπλού κινητήρα να παραμένει διαθέσιμο καθ’ όλη τη διάρκεια) και αυτό συνεχίζεται και για το 2025.
Όπως και πριν, τα μοντέλα EX40 με έναν κινητήρα (XC40 Recharge) παράγουν 248 ίππους και 420 Nm ροπής και διαθέτουν μπαταρία 82 kwh. Τα μοντέλα με διπλό κινητήρα αποδίδουν 402 ίππους και 670 Nm, αλλά απαιτούν μια μπαταρία των 78 kwh. Τα μοντέλα με έναν κινητήρα παρέχουν 476 χλμ αυτονομίας EPA. Τα μοντέλα με διπλό κινητήρα, έχουν αυτονομία 418 χλμ.
Η μόνη μηχανική αλλαγή στο EX40 για το 2025, είναι η αύξηση της ισχύος ταχείας φόρτισης DC από 200 kw σε 205 kw. Η Volvo δεν επιβεβαίωσε εάν το EX40 θα κατασκευαστεί με θύρα NACS ως μοντέλο του 2025, αλλά αυτό είναι σίγουρα το σχέδιο για τα μελλοντικά Volvo EV. Η πρόσβαση στους Tesla Supercharger για τα υπάρχοντα αυτοκίνητα εξοπλισμένα με CCS, που επιτεύχθηκε μέσω προσαρμογέων, επιτεύχθηκε στα τέλη του περασμένου έτους.