Η Fiat εξετάζει την πιθανότητα να βάλει βενζινοκινητήρα στο ηλεκτρικό 500, με στόχο τη διάσωση του μοντέλου.
H ιταλική εφημερίδα Corriere della Sera ανέφερε πρώτη ότι η Fiat έστειλε επιστολή σχετική με το 500. Σε αυτή ρώτησε τους προμηθευτές της εάν θα μπορούσαν να καλύψουν μια αύξηση επιπέδων παραγωγής στο εργοστάσιό της στο Mirafiori στην Ιταλία, σε 175.000 αυτοκίνητα το χρόνο.
Το 2023 το Mirafiori έβγαλε 77.260 ηλεκτρικά Fiat 500. To περιοδικό Automotive News Europe (ANE) ανέφερε ότι οι προμηθευτές υποστηρίζουν ότι τα επιπλέον 100.000 αυτοκίνητα θα είναι σχεδόν αποκλειστικά Fiat 500 με βενζινοκινητήρα.
Το βενζινοκίνητο 500 βγαίνει από το Tychy της Πολωνίας από την έναρξή του το 2007. Η ασυνήθιστη προοπτική της επέκτασης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε συμβατικό αναφέρεται ότι οφείλεται στις επερχόμενες νέες απαιτήσεις κυβερνοασφάλειας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η εισαγωγή τους θα αποτρέψει τη διατήρηση του υπάρχοντος Fiat 500 με βενζινοκινητήρα, χωρίς τροποποιήσεις στο εργοστάσιο με μεγάλο κόστος. Οι ίδιοι κανονισμοί θα φέρουν σύντομα τέλος στις πωλήσεις των Porsche Macan και 718 Boxster/Cayman στην ΕΕ.
Τί μπορεί να συμβεί;
Παρόλο που η αυτοκινητοβιομηχανία του Ηνωμένου Βασιλείου συνήθως ακολουθεί τους κανόνες της ΕΕ, αυτά τα αυτοκίνητα θα συνεχίσουν να πωλούται εκεί. Έτσι ίσως το 500 του εργοστασίου του Tychy 500 παραμείνει σε παραγωγή.
Το ANE ανέφερε ότι η Fiat δεν έχει ακόμα υπογράψει τη μετατροπή του ηλεκτρικού 500 σε βενζίνης. Αλλά είναι πιθανό να αποφασίσει να ανανεώσει το 500 του Tychy 500. Όπως έκανε με το Fiat Panda, το οποίο έμεινε στην παραγωγή τουλάχιστον μέχρι το 2027.
Ωστόσο, το ANE πρόσθεσε ότι η πλατφόρμα του ηλεκτρικού 500 είναι μια εξέλιξη αυτής του Alfa Romeo Mito. Και το αυτοκίνητο βγαίνει από την παλιά γραμμή παραγωγής του Mito. Κάτι που σημαίνει ότι υπάρχει ό,τι χρειάζεται για μια μετατροπή σε βενζινοκίνητο.
Το μοντέλο με βενζινοκινητήρα είναι ένα κρίσιμο μοντέλο για την Fiat. Σύμφωνα με στοιχεία από την εταιρεία Jato Dynamics, πέρσι έγιναν 173.187 πωλήσεις μοντέλων Fiat και Abarth 500 σε όλη την Ευρώπη. Από αυτά τα 108.943 ήταν με κινητήρα βενζίνης.
Η Fiat έχει αντιμετωπίσει δυσκολίες στη ζήτηση για το 500 EV. Τον περασμένο μήνα μείωσε τις βάρδιες στο Mirafiori λόγω των χαμηλών πωλήσεων. Και μπορεί να διακόψει εντελώς την παραγωγή αν δεν ανέβουν οι πωλήσεις.
Πηγή: autocar.co.uk