Το όχημα πολλαπλών χρήσεων Xpeng X9 (MPV) σημείωσε πέντε αστέρια στη δοκιμή ασφάλειας και σύγκρουσης C-NCAP. Η συνολική του απόδοση είναι 86,6%. Αυτό το αποτέλεσμα είναι σύμφωνο με το μικρό hatchback JAC Yiwei 3 (DI:E30X). Το CarNewsChina μελέτησε τα αποτελέσματα των δοκιμών πρόσκρουσης και ανακάλυψε τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία της ασφάλειας του Xpeng X9.
Το Xpeng X9 είναι ένα μεγάλο μίνι βαν που κυκλοφόρησε στις αρχές του 2024. Διαθέτει μεγάλες διαστάσεις 5293/1988/1785 χλστ. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης αυτού του αυτοκινήτου έχει δύο επιλογές: FWD για 235 kW (320 hp) και 4WD για 370 kW (503 hp). Το αρχικό X9 διαθέτει μπαταρία LFP 84,5 kWh. Το δεύτερο πακέτο είναι τριαδικό NMC για 101,5 kWh. Η αυτονομία πλεύσης αυτού του MPV κυμαίνεται στα 640 – 702 km (CLTC).
Το εύρος τιμών του Xpeng X9 είναι 359.800 – 419.800 γιουάν (50.800 – 59.270 USD). Είναι φαινομενικά φθηνότερο από τους αμιγώς ηλεκτρικούς αντιπάλους του Zeekr 009 και Li Mega. Από τον Ιανουάριο έως τον Ιούλιο του 2024, η Xpeng παρέδωσε 14.602 minivan X9 σε πελάτες. Είναι ένας αξιοπρεπής αριθμός, λαμβάνοντας υπόψη τη στενή θέση αγοράς αυτού του μοντέλου.
Η απόδοση ασφαλείας του Xpeng X9 MPV αξιολογήθηκε από το πρόγραμμα επιδόσεων σύγκρουσης C-NCAP που δημιουργήθηκε από το China Automotive Technology and Research Center (CATARC). Η CATARC ίδρυσε το C-NCAP το 2006. Από τότε, το πρότυπο αξιολόγησής της έχει γίνει φαινομενικά αυστηρότερο. Στις μέρες μας, το πρόγραμμα αξιολόγησης C-NCAP μένει κοντά στο γνωστό crash test του Euro-NCAP.
Το αξιολογημένο Xpeng X9 είναι το επίπεδο εξοπλισμού LR Max μήκους 702 km με ενδεικτική τιμή 399.900 γιουάν (56.450 USD). Είναι η κορυφαία έκδοση της X9 με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς.
Αυτή η παραλλαγή διαθέτει σύστημα πλοήγησης σε αυτόματο πιλότο κατάλληλο για πόλεις. Τα φθηνότερα επίπεδα επένδυσης δεν διαθέτουν αυτή τη δυνατότητα. Το X9 702 km LR Max διαθέτει επίσης δύο τσιπ Nvidia Drive Orin X για συνολική υπολογιστική ισχύ 508 TOPS. Δύο προηγούμενα επίπεδα εξοπλισμού προσφέρουν έναν μόνο επεξεργαστή Orin X για 254 TOPS. Ένα άλλο χαρακτηριστικό του αξιολογημένου X9 είναι ένα ζεύγος αισθητήρων LiDAR 126 γραμμών. Ο άλλος εξοπλισμός ασφαλείας του X9 702 km LR Max είναι σύμφωνος με άλλα επίπεδα εξοπλισμού.
Αποτελέσματα crash test Xpeng X9
Η συνολική βαθμολογία του είναι 86,6%. Είναι 3,1% περισσότερο από τη μέση απόδοση των μοντέλων που συμμετέχουν στη δοκιμή ασφάλειας C-NCAP του 2021. Στην κατηγορία προστασίας επιβατών, το Xpeng X9 σημείωσε 86,18%. Διαχειρίστηκε τέλεια την πρόσκρουση της πλάγιας κολόνας. Ωστόσο, τα ανδρείκελα επιβατών στην καμπίνα υπέστησαν ελαφρά ζημιά κατά τη μετωπική σύγκρουση πλήρους πλάτους. Έτσι, το αποτέλεσμα του minivan της Xpeng στο συγκεκριμένο τμήμα είναι μόλις 0,34% υψηλότερο από τον μέσο αριθμό.
Η κατηγορία προστασίας πεζών είναι η πιο αδύναμη για το Xpeng X9. Έχει σημειώσει 69,92%, δηλαδή 2,67% λιγότερο από το μέσο αποτέλεσμα. Ένας πεζός μπορεί να τραυματιστεί κατά τη διάρκεια μιας σύγκρουσης λόγω του άκαμπτου καπό.
Αντίθετα, το Xpeng X9 έχει σημειώσει 97,68% στην κατηγορία ενεργητικής ασφάλειας. Είναι 13,16% υψηλότερο από τον μέσο όρο. Το μόνο του μειονέκτημα ήταν η απουσία του συστήματος υποβοήθησης ταχύτητας (SAS). Είναι το δεύτερο υψηλότερο αποτέλεσμα μετά το Aito M9 από τις Seres και Huawei. Ωστόσο, θα πρέπει να έχουμε κατά νου ότι το αξιολογημένο Xpeng X9 είναι η κορυφαία έκδοση FWD με όλο το διαθέσιμο υλικό ADAS εγκατεστημένο. Τα χαμηλότερα επίπεδα εξοπλισμού δεν θα είχαν πιθανώς τόσο υψηλό σκορ όσο η έκδοση X9 702 km LR Max.
Πηγή: C-NCAP