Η Renault κατά καιρούς συνδυάζει έμπνευση και τρέλα και αυτό είναι συνήθως καλό νέο, για τους λάτρεις των αυτοκινήτων. Το ζήσαμε με την επαναφορά της Alpine και του φανταστικού A110, με το «τρελό» Clio V6 στις αρχές των 2000s, και τώρα ξανά με το νέο Renault 5 Turbo 3E: έναν φουτουριστικό φόρο τιμής στο θρυλικό Turbo του 1980, με ηλεκτρική καρδιά, που χτυπά στους 533 ίππους!

Αν το να ξαναφέρεις στη ζωή ένα τετραγωνισμένο αγρίμι ακούγεται τρέλα, τότε η Renault το πήγε ένα βήμα παραπέρα, περνώντας από το πρωτότυπο του 2021 στην κανονική παραγωγή. Και το τελικό αποτέλεσμα; Καθαρή παράνοια με απόδοση αγωνιστικού.

Οπτικά, παραπέμπει στο Renault 5 E-Tech και το Alpine A290, αλλά το Turbo 3E είναι φαρδύτερο, επιθετικότερο και με τεράστιες καμάρες, που φιλοξενούν θηριώδη ελαστικά. Μην περιμένετε πολλά κοινά με το E-Tech, πέρα από το παρμπρίζ, καθρέφτες, πίσω φώτα και τα εμβλήματα «5», όλα τα υπόλοιπα είναι αποκλειστικά σχεδιασμένα για απόλυτη οδηγική εμπειρία.

Το εσωτερικό είναι ένα cockpit καθαρά για fun και δράση: ανθρακονημάτινα μπάκετ καθίσματα, roll cage, χειρόφρενο ράλι, Alcantara παντού, μαζί με high-tech οθόνες και το χαρακτηριστικό τιμόνι της Alpine.
Δείτε ακόμα: Ανατροπή από τη Renault: Τα Scenic και Megane E-Tech αναβαθμίστηκαν – Δες τι αλλάζει!

Η δύναμη μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω δύο ηλεκτροκινητήρων και το αποτέλεσμα είναι 533 ίπποι και επιτάχυνση 0-100 χλμ./’ωρα σε μόλις 3,5 δευτερόλεπτα! Τελική; 270 χλμ./ώρα. Και με βάρος μόλις 1.450 κιλά, το Turbo 3E φτάνει τους 372 ίππους/τόνο, ξεπερνώντας ακόμα και την Porsche 911 GT3!

Το ηλεκτρικό σύστημα 800V και η μπαταρία 70 kWh προσφέρουν θεωρητική αυτονομία έως 400 χιλιόμετρα, αλλά η Renault παραδέχεται ότι το αυτοκίνητο είναι σχεδιασμένο για 30 λεπτά… καθαρής πίστας.

Και γιατί δεν λέγεται Alpine; Επειδή το original 5 Turbo δεν ονομαζόταν ποτέ Alpine. Παρόλο που η Alpine έχει βοηθήσει στην ανάπτυξή του, η Renault κρατά το brand name για λόγους ιστορίας.

Με τιμή που ξεκινά από τα 117.000 ευρώ, το κάθε Turbo 3E θα είναι μοναδικά διαμορφωμένο για τον αγοραστή, με δυνατότητες customization, πολύ πέρα από αυτοκόλλητα και gadget. Το συγκεκριμένο που βλέπετε, φέρει το εμβληματικό κίτρινο-μαύρο της Renault, αλλά περιμένουμε εκδόσεις ως φόρο τιμής στα αγωνιστικά rally icons των ’80s.

Η παραγωγή θα περιοριστεί σε 1.980 μονάδες μια καθαρή αναφορά στη χρονολογία του πρωτότυπου και τα πρώτα κομμάτια θα βγουν στους δρόμους το 2027. Ένα ηλεκτρικό θηρίο με ρετρό ψυχή και καθόλου… ήσυχο.
Πηγή: drivingelectric.com