Η κινέζικη BYD, σε συνεργασία με την Daimler, δημιούργησε μια μάρκα που ελάχιστοι περίμεναν πως θα φτάσει να απειλήσει ονόματα όπως η Porsche, η Mercedes και η BMW. Κι όμως, η Denza, το πρώην joint venture των δύο κολοσσών, εισέρχεται στην ευρωπαϊκή αγορά πιο δυναμικά από ποτέ, με το εκπληκτικό Z9 GT: ένα πολυτελές shooting brake που φλερτάρει με τις επιδόσεις ενός supercar και το στιλ της Panamera.
965 ίπποι, σχεδίαση από Lamborghini και τεχνολογία από το μέλλον
Το Denza Z9 GT δεν αστειεύεται. Έρχεται εξοπλισμένο με τρεις ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν συνδυαστικά 965 PS στην ηλεκτρική έκδοση και 870 PS στην plug-in υβριδική με τον 2.0 λίτρων κινητήρα.
Αυτό το σπορ «βαγόνι» έχει σχεδιαστεί από τον Wolfgang Egger, γνωστό από τη θητεία του στην Alfa Romeo και τη Lamborghini και μοιάζει επικίνδυνα με Porsche Panamera Sport Turismo, μόνο που το Denza είναι πιο δυνατό, πιο τεχνολογικά προηγμένο και… πολύ πιο προσιτό.
Δείτε ακόμα: Φόρτιση ρεκόρ και αυτονομία 700χλμ – Η BYD μόλις άλλαξε τα πάντα στα ηλεκτρικά!
Premium στόχευση με επίκεντρο την εικόνα και την τεχνολογία
Η Stella Li, πρόεδρος της BYD, δεν μασάει τα λόγια της. Στην παρουσίαση του μοντέλου στο Milan Design Week, δήλωσε ξεκάθαρα:
«Το Z9 είναι δέκα φορές καλύτερο από τον ανταγωνισμό».
Η Denza δεν απευθύνεται στο παραδοσιακό κοινό της BYD. Θέλει να μπει ανάμεσα σε ονόματα όπως η Audi, η BMW και τολμηρά η Porsche. Και το κάνει με:
Προηγμένες τεχνολογίες όπως αυτόνομη κίνηση σε πάρκινγκ, αργές στροφές χωρίς κοντρόλ από τον οδηγό και συστήματα που δεν υπάρχουν σε premium ευρωπαϊκά μοντέλα.
Πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό, που ξεπερνά τον ανταγωνισμό σε σχέση ποιότητας-τιμής.
Προσιτή τιμή: Στην Κίνα, το Z9 GT ξεκινά (45.800 δολάρια) και φτάνει τα (56.800 δολάρια). Για σύγκριση, η Porsche Panamera Sport Turismo ξεκινά από (138.000 δολάρια)!
Το παρελθόν της Daimler, η νέα στρατηγική της BYD
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Denza ξεκίνησε ως συνεργασία της BYD με τη Daimler, με στόχο να δημιουργήσουν μαζί μια premium φίρμα για την Κίνα. Όμως πλέον η BYD έχει αναλάβει μόνη της και φαίνεται πως έχει όρεξη να ξεπεράσει το πρώην «συνεταιράκι» της, τη Mercedes-Benz.
Τι ακολουθεί;
Το Z9 GT αναμένεται να είναι το πρώτο Denza που θα κυκλοφορήσει επίσημα στην Ευρώπη, αργότερα μέσα στο 2025. Με ισχύ σχεδόν 1.000 ίππων, κορυφαία σχεδίαση, προηγμένη τεχνολογία και τιμή «σοκ», το μοντέλο αυτό δεν είναι απλώς ένα ακόμη premium EV, είναι μια ξεκάθαρη δήλωση προθέσεων.