Η Lexus κάνει ένα τολμηρό βήμα στο μέλλον της ηλεκτροκίνησης, με την ανανεωμένη έκδοση του Lexus RZ, η οποία αναμένεται να κυκλοφορήσει στις αρχές του επόμενου έτους. Το μεσαίου μεγέθους ηλεκτρικό SUV, επανέρχεται με τεχνολογικές καινοτομίες που υπόσχονται να αλλάξουν τον τρόπο που οδηγούμε – με κορυφαία, φυσικά, το steer-by-wire, δηλαδή την οδήγηση χωρίς μηχανική σύνδεση στο τιμόνι. Μπορεί να ακούγεται σαν κόλπο, αλλά ίσως να είναι το πιο ουσιαστικό βήμα, προς την επόμενη εποχή της αυτοκίνησης.
Έξυπνος σχεδιασμός, τεχνολογία αιχμής
Οπτικά, οι αλλαγές στο RZ είναι διακριτικές. Η έκδοση F Sport, ξεχωρίζει με πιο δυναμικά στοιχεία – εισαγωγές αέρα, αεροτομή, διαχύτη και ζάντες 20 ιντσών. Το εσωτερικό διατηρεί τη χαρακτηριστική πολυτέλεια της Lexus, με μεγάλες επιφάνειες επενδεδυμένες με μαλακά υλικά, οθόνη αφής 14 ιντσών και head-up display, για να έχεις τις βασικές πληροφορίες πάντα μπροστά σου, χωρίς να αποσπάται η προσοχή από τον δρόμο.
Ωστόσο, το τιμόνι και τα κουμπιά ελέγχου, δεν είναι ιδιαίτερα εργονομικά, και το ντουλαπάκι συνοδηγού… απουσιάζει, λόγω της ηλεκτρικής θέρμανσης. Οι χώροι, όμως, είναι επαρκείς, με επίπεδο δάπεδο πίσω και χώρο αποσκευών που φτάνει τα 1451 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα.
Steer-by-Wire: Οδηγώντας το… αύριο
Το steer-by-wire αποτελεί τη μεγαλύτερη επανάσταση του νέου RZ. Το παραδοσιακό σύστημα με άξονες και κρεμαγιέρα αντικαθίσταται, από δύο ηλεκτρονικές μονάδες – μία στο τιμόνι και μία στους τροχούς – που επικοινωνούν αστραπιαία. Το αποτέλεσμα; Ο οδηγός έχει αμεσότητα στην απόκριση, χωρίς τους κραδασμούς των τροχών. Μάλιστα, η νέα ρύθμιση επιτρέπει πλήρη στροφή με μόλις 1,2 περιστροφές του τιμονιού, προσφέροντας εμπειρία… videogame, σε πραγματικό δρόμο.

Η αίσθηση στην αρχή ίσως ξενίσει, αλλά η εξοικείωση είναι γρήγορη – και το αίσθημα ελέγχου, ανώτερο από ποτέ. Σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό Yasuyuki Terama, χρειάστηκε χρόνος για να «μαλακώσει» η υπερβολική άμεση απόκριση, του πρώτου πρωτοτύπου. Και ευτυχώς που το έκαναν.
Τρεις εκδόσεις – Μία για κάθε οδηγό
Το νέο RZ προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις:
-
RZ 350e (227 hp) με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
-
RZ 500e (381 hp) με τετρακίνηση.
-
RZ 550e F Sport (408 hp) με την κορυφαία απόδοση.
Η μπαταρία 77 kWh εξασφαλίζει αυτονομία από 450 έως 568 χιλιόμετρα, ανάλογα με την έκδοση. Φόρτιση; Μέχρι 22 kW σε επιτοίχιο φορτιστή, αλλά η γρήγορη φόρτιση παραμένει περιορισμένη στα 150 kW – ένα σημείο που πιθανόν θα βελτιωθεί σε μελλοντικές αναβαθμίσεις.
Το ηλεκτρικό που… μιμείται βενζίνη
Ένα ακόμη highlight είναι η λειτουργία “M”, που ενεργοποιείται μέσω κουμπιού και προσφέρει εμπειρία παραπλήσια με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ο οδηγός απολαμβάνει:
-
Συνθετικό ήχο κινητήρα
-
Προσομοίωση οκτατάχυτου κιβωτίου
-
Εικονικές στροφές κινητήρα
-
Βελτιωμένη αίσθηση στο γκάζι
Όλα αυτά σε ένα πλήρως ηλεκτρικό SUV. Είναι τεχνολογικό κόλπο; Ίσως. Αλλά είναι τόσο καλοφτιαγμένο, που ξεχνάς πως δεν υπάρχει πραγματικό κιβώτιο από πίσω.
Συμπέρασμα: Το Lexus RZ 550e δεν είναι απλώς άλλο ένα ηλεκτρικό SUV
Με τιμή που ξεκινά περίπου από τις 60.000 ευρώ στη Γερμανία, το Lexus RZ 550e φέρνει μια μοναδική οδηγική εμπειρία, που παντρεύει το μέλλον της ηλεκτροκίνησης, με στοιχεία από τον παλιό καλό καιρό των εσωτερικών καύσεων – και το κάνει καλά.
Είτε είσαι λάτρης της τεχνολογίας, είτε απλώς θες ένα εντυπωσιακό, άνετο και σπορ SUV, το RZ έχει κάτι που θα σε ενθουσιάσει. Ίσως να μην είναι τέλειο σε όλα (η ταχεία φόρτιση είναι μια μικρή απογοήτευση), αλλά κάνει τα σωστά βήματα, για να θεωρείται ένα από τα πιο καινοτόμα ηλεκτρικά της χρονιάς.
Πηγή: lektroauto-news.net
