Η πρόσφατη επιβράδυνση των πωλήσεων σε όλη την Ευρώπη, αποτελεί μια προειδοποίηση ότι η αγορά δεν είναι ακόμη έτοιμη. Υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συνεχή κυβερνητική στήριξη και έτσι τα EV να γίνουν πιο προσιτά. Αυτό το πλεόνασμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, προκαλεί ασφυξία στα λιμάνια. Οδηγώντας έτσι σε περικοπές παραγωγής στα εργοστάσια, κάτι που συνιστά ένα ανησυχητικό μήνυμα. Αυτό δείχνει και το ενδεχόμενο απώλειας θέσεων εργασίας, όπως φαίνεται από τις πρόσφατες απολύσεις της Tesla. Κακά τα ψέμματα. Η απουσία επιδοτήσεων, έχει καταστήσει την ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων οικονομικά ανέφικτη για πολλούς καταναλωτές.
Το κόστος ασφάλισης και συντήρησης, ξεπερνά εκείνο των παραδοσιακών αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ενώ η ανεπαρκής υποδομή φόρτισης, παραμένει αποτρεπτικός παράγοντας για τους υποψήφιους αγοραστές. Επιπλέον, οι ταχείες τεχνολογικές εξελίξεις και ο ανταγωνισμός τιμών από εταιρείες όπως η Tesla μειώνουν τις τιμές μεταπώλησης, αυξάνοντας το πρόβλημα. Αυτή η πτώση της εμπορικής φόρας των ηλεκτρικών, γίνεται αισθητή σε ολόκληρο τον κλάδο. Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Volkswagen, η Mercedes-Benz και η Stellantis, αντιμετωπίζουν και την πρόκληση της προσαρμογής της παραγωγής τους.
Κυβερνητικές πρωτοβουλίες
Οι αλλαγές στα κυβερνητικά κίνητρα, έχουν επιδεινώσει περαιτέρω την κατάσταση. Για παράδειγμα, η Γερμανία τερμάτισε απότομα το πρόγραμμα επιδοτήσεων στα τέλη του περασμένου έτους, οδηγώντας σε μείωση των πωλήσεων EV. Ομοίως, η απόφαση της Σουηδίας να τερματίσει τα κίνητρα και να μειώσει τους φόρους καυσίμων, έχει καταστήσει τα παραδοσιακά αυτοκίνητα συγκριτικά πιο προσιτά.
Οι κυβερνήσεις προσπαθούν τώρα να επιτύχουν περισσότερα, με λιγότερους πόρους. Πρωτοβουλίες αρκετές, όπως οι προτεινόμενες επιχορηγήσεις της Ιταλίας για οικογένειες με χαμηλό εισόδημα που αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αλλά και τα συμβόλαια χρηματοδοτικής μίσθωσης με έκπτωση της Γαλλίας για χαμηλών εσόδων νοικοκυριά. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχουν εκφραστεί ανησυχίες για την πρόωρη απόσυρση των επιδοτήσεων για plug-in, με εκκλήσεις για την επαναφορά τους. Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν προκλήσεις, ιδίως όσον αφορά τις υποδομές φόρτισης.
Η περιορισμένη διαθεσιμότητα σταθμών φόρτισης, έχει ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία των ιδιοκτητών EV, αποθαρρύνοντας τους δυνητικούς αγοραστές. Ως αποτέλεσμα, ορισμένοι καταναλωτές, επιλέγουν υβριδικά οχήματα, λόγω ανησυχιών σχετικά με την προσβασιμότητα στη φόρτιση και τη συνολική σχέση ποιότητας-τιμής. Τέτοιου είδους αμφιβολίες, αποτελούν σημαντικό εμπόδιο για τον στόχο της Ευρώπης να καταργήσει τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης έως το 2035. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πιέζουν για ευελιξία σε αυτό το χρονοδιάγραμμα, φοβούμενες τις επιπτώσεις μιας βιαστικής μετάβασης.
Επιπλέον, η πολιτικοποίηση της μετάβασης στα EV, παρουσιάζει πρόσθετα εμπόδια, όπως φάνηκε στις διαδηλώσεις στη Γαλλία και στις επερχόμενες εκλογές στη Γερμανία. Υπό το πρίσμα αυτών των προκλήσεων, υπάρχει μια αυξανόμενη συναίνεση μεταξύ των εμπειρογνωμόνων του κλάδου. Καθώς και για μεγαλύτερη συνοχή της πολιτικής, ώστε να διασφαλιστεί μια ομαλότερη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη