Η Morris Commercial φέρνει πίσω ένα από τα πιο αγαπημένα ελαφρά βαν της δεκαετίας του ’50, το Morris J-Type, αυτή τη φορά ως πλήρως ηλεκτρικό Morris JE. Μετά από χρόνια καθυστερήσεων, η εταιρεία επιβεβαιώνει ότι η παραγωγή του θα ξεκινήσει τελικά στα τέλη του 2025 στο St Athan της Ουαλίας, με την κυκλοφορία στην αγορά, να τοποθετείται πλέον στα τέλη του 2026 — πέντε χρόνια αργότερα από τον αρχικό στόχο.
Νέο εργοστάσιο, νέα επένδυση, νέες θέσεις εργασίας
Η ουαλική κυβέρνηση, ανακοίνωσε οικονομική ενίσχυση μέσω του Ταμείου Οικονομικών Μελλοντικών Συμβολαίων, προκειμένου να στηρίξει τη δημιουργία της νέας μονάδας παραγωγής. Σε αντάλλαγμα, η Morris Commercial, θα δημιουργήσει περίπου 150 νέες θέσεις εργασίας, ενισχύοντας σημαντικά την τοπική οικονομία.

Ο Δρ. Qu Li, CEO της εταιρείας, περιέγραψε την εξέλιξη ως «συναρπαστική», τονίζοντας ότι το νέο εργοστάσιο, θα επιτρέψει επιτέλους την παράδοση οχημάτων στους πελάτες που περιμένουν εδώ και χρόνια.
Ένα project με παρελθόν… καθυστερήσεων
Το Morris JE παρουσιάστηκε ως concept στα τέλη του 2019, με στόχο να λανσαριστεί το 2021. Ωστόσο, το πλάνο ανατράπηκε δύο φορές:
-
Το 2021 το project «πάγωσε»
-
Το 2023 εξασφαλίστηκε νέα χρηματοδότηση και έγινε νέα προσπάθεια για λανσάρισμα το 2024
-
Και αυτό μετατέθηκε, οδηγώντας στο τωρινό χρονοδιάγραμμα: παραγωγή το 2025, κυκλοφορία το 2026
Προδιαγραφές που εξελίχθηκαν
Σύμφωνα με την εταιρεία, το νέο Morris JE θα προσφέρει:
-
Ωφέλιμο φορτίο: 1 τόνος
-
Χωρητικότητα φορτίου: 6 m³
-
Μικτό βάρος: 2,5 τόνοι
-
Αυτονομία: έως 400 χλμ
-
Ταχεία φόρτιση: 0–80% σε <30 λεπτά
Οι προδιαγραφές έχουν βελτιωθεί σε σχέση με τις πρώτες ιδέες του project, δίνοντας έμφαση στη λειτουργικότητα και την αποδοτικότητα.
Ρετρό σχεδίαση με σύγχρονα υλικά
Παρά τον σύγχρονο ηλεκτρικό χαρακτήρα του, το Morris JE διατηρεί στοιχεία από το κλασικό J-Type, όπως:
-
Τη χαρακτηριστική μάσκα σε σχήμα αχλαδιού
-
Τον στρογγυλό ρετρό σχεδιασμό

Το αμάξωμα θα είναι από ανθρακονήματα πάνω σε αλουμινένιο πλαίσιο, κάτι που μειώνει το βάρος και αυξάνει την αυτονομία, αλλά ανεβάζει το κόστος κατασκευής. Ωστόσο, σύμφωνα με την ουαλική κυβέρνηση, τόσο το σασί όσο και το αμάξωμα, θα ενσωματώνουν ανακυκλωμένα υλικά, μειώνοντας εν μέρει το κόστος και αυξάνοντας τη βιωσιμότητα.
Πηγή: bbc.com

