Το νέο γαλλικό ηλεκτρικό μοντέλο Citroen Ami, δημιούργησε τη έκπληξη όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2019 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, ενώ πολλοί ήταν εκείνοι που έσπευσαν να θεωρήσουν ότι το λιλιπούτειο Ami One Concept δεν θα τα κατάφερνε να περάσει σε φάση παραγωγής…
Με μήκος μόλις 2,50 μ. και πλάτος 1,40 μ. όχι μόνο κυκλοφορεί ήδη στη Γαλλία, αλλά καταγράφει και μεγάλη επιτυχία στις πωλήσεις του.
Από την ηλικία των 16 θα μπορεί να οδηγηθεί το νέο Citroen Ami και στην Ελλάδα
H επιτυχία του, ωστόσο, στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού φαίνεται ότι οφείλεται πέρα από την αγάπη για τις πράσινες μετακινήσεις, την ηλεκτροκίνηση, τον όμορφο σχεδιασμό, την καινοτόμα τεχνολογία, τη λογική τιμή και σε ένα ακόμα πολύ ενδιαφέρον και “βολικό” για πολλούς στοιχείο…
Το στοιχείο αυτό δεν είναι άλλο από τη δυνατότητα να το αποκτήσει κανείς από την ηλικία μόλις των 16 ετών (14 στη Γαλλία), καθώς χάρη στις τεχνικές του προδιαγραφές μπορεί να οδηγηθεί μόνο με δίπλωμα μοτοποδηλάτου, ακόμη και στην Ελλάδα.
Διαβάστε επίσης: Το πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης» και οι «πρωτιές» στην ηλεκτροκίνηση των δήμων της Ελλάδας
Πιο συγκεκριμένα, στη χώρα μας, αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στον Νοέμβριο, ενώ η τιμή του θα ξεκινά περίπου από τα 7.900 ευρώ. Μάλιστα, έχει εκδηλωθεί ήδη μεγάλο ενδιαφέρον από την πλευρά των καταναλωτών.
Επιπλέον, θα υπάρχει η δυνατότητα μακροχρόνιας μίσθωσης, ενώ οι πωλήσεις του θα γίνονται μέσα από διαφορά κανάλια, όπως το διαδίκτυο, οι αλυσίδες εμπορικών καταστημάτων και το δίκτυο εξουσιοδοτημένων αντιπροσώπων της Citroen.
Yπό σκέψη είναι και η λειτουργία ενός προγράμματος κοινοχρησίας (Carsharing), έτσι ώστε να μπορεί κανείς να παραλαμβάνει και να επιστρέφει το αυτοκίνητο σε συγκεκριμένα σημεία στάθμευσης με χρέωση ανά ώρα.
Citroen Ami: Μια “μικρή” επανάσταση στις αστικές μετακινήσεις
Πρόκειται για ένα προϊόν ειδικά σχεδιασμένο για αστικές μετακινήσεις, έχει αμάξωμα εξαιρετικά μικρών διαστάσεων (2.50μ μήκος, 1.50μ πλάτος και 1.50μ ύψος), συνδυάζοντας ευελιξία και ευκολία στους ελιγμούς.
Άλλωστε η Citroën δημιούργησε το Ami One Concept σαν μία εναλλακτική πρόταση τόσο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, όσο και στα δίτροχα.
Η συνεχής ανάκτηση ενέργειας από τα συχνά φρεναρίσματα και τις επιβραδύνσεις λειτουργεί υπέρ της αυτονομίας.
Είναι αμιγώς ηλεκτρικό, άρα ιδανικό για μετακινήσεις που σέβονται το περιβάλλον, αλλά και.. το πορτοφόλι του οδηγού.
Οδηγώντας το Ami One Concept
Το όχημα βέβαια φτάνει μόλις τα 45χλμ/ώ σε τελική ταχύτητα, χωρίς όμως να εκπέμπει καθόλου CO2 και η αυτονομία του είναι περίπου 100χλμ.
Η επαναφόρτιση του Ami One Concept γίνεται μέσω καλωδίου είτε από δημόσιο, είτε από οικιακό σταθμό φόρτισης μέσα σε περίπου δύο ώρες.
Διαβάστε επίσης: Οι αυτοκινητόδρομοι που μπορούν να φορτίσουν ασύρματα τα EVs
Επιπλέον, ο χρήστης έχει πρόσβαση στο Ami One Concept μέσω smartphone. Ο οδηγός τοποθετεί σε ειδικά σχεδιασμένη υποδοχή το τηλέφωνό του και έτσι ξεκινά η επικοινωνία μεταξύ Ami One Concept και οδηγού.
Με τη βοήθεια εφαρμογής, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα πρόσβασης στα προσωπικά του δεδομένα, καθώς και σε μία πληθώρα υπηρεσιών.
Αναμένουμε λοιπόν την υποδοχή του στη χώρα μας παράλληλα με την γενικότερη ανάπτυξη του τοπίου της ηλεκτροκίνησης.