Η Mazda ετοιμάζεται να φέρει τα νέα της ηλεκτρικά μοντέλα στην ευρωπαϊκή αγορά, αρχής γενομένης με το Mazda EZ-6, ένα κομψό ηλεκτρικό σεντάν, που θα κυκλοφορήσει ως Mazda 6e. Παράλληλα, πηγές αναφέρουν, ότι και το ηλεκτρικό SUV Mazda EZ-60, βασισμένο στο EZ-6, θα διατεθεί στις ευρωπαϊκές αγορές. Η ανταπόκριση στην Κίνα είναι ήδη εντυπωσιακή, με πάνω από 30.000 προ-παραγγελίες να έχουν καταγραφεί, πριν καν την επίσημη κυκλοφορία του μοντέλου.

Αντιμετωπίζοντας την κάπως συγκρατημένη επιτυχία του Mazda MX-30, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, έχει συνάψει συνεργασία με την κινεζική Changan, για την ανάπτυξη και παραγωγή των νέων της ηλεκτρικών οχημάτων. Αυτή η συνεργασία, φαίνεται να αποδίδει καρπούς, καθώς, σύμφωνα με την Changan Mazda, δύο στις τρεις προ-παραγγελίες, αφορούν άτομα κάτω των 40 ετών.
Η ελκυστικότητα για τους νεότερους αγοραστές, αποδίδεται στο υψηλής τεχνολογίας εσωτερικό, το οποίο περιλαμβάνει μια εντυπωσιακή κυρτή οθόνη αφής 27 ιντσών και ένα πρωτοποριακό τρισδιάστατο head-up display 100 ιντσών. Για την διατήρηση της ικανοποίησης των προ-παραγγελιών, η Mazda προσφέρει τη δυνατότητα στους πελάτες να ολοκληρώνουν online εργασίες για να κερδίζουν μπόνους για το όχημά τους.

Πέρα από την αμιγώς ηλεκτρική έκδοση, τα νέα μοντέλα θα προσφέρονται και με μια καινοτόμο έκδοση, με εκτεταμένη αυτονομία (range extender). Σε αυτή την περίπτωση, ένας κινητήρας εσωτερικής καύσης, λειτουργεί αποκλειστικά ως γεννήτρια, παράγοντας ηλεκτρική ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα, προσφέροντας έτσι μεγαλύτερη ευελιξία στις μετακινήσεις.
Αυτονομία, διαστάσεις και στρατηγική κυκλοφορίας
Όσον αφορά τις τεχνικές προδιαγραφές, η ηλεκτρική έκδοση του SUV, διαθέτει μπαταρία χωρητικότητας σχεδόν 78 kWh. Σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο δοκιμών, ο οποίος τείνει να είναι πιο «γενναιόδωρος», η αυτονομία φτάνει τα 600 χιλιόμετρα. Με την προσθήκη του range extender, αυτή η τιμή μπορεί να υπερδιπλασιαστεί, αν και είναι σημαντικό να σημειωθεί, ότι τότε η κύρια πηγή ενέργειας θα είναι η βενζίνη. Σε επίπεδο διαστάσεων, με μήκος 4,85 μέτρα, το ηλεκτρικό SUV, είναι ελαφρώς μακρύτερο από ένα Tesla Model Y, με τις συνολικές του διαστάσεις να είναι παρόμοιες.

Η επίσημη παρουσίαση του ηλεκτρικού SUV, έχει προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβριο, οπότε και θα αποκαλυφθεί η τιμή διάθεσής του. Μετά την αρχική κυκλοφορία στην αγορά της Κίνας, το μοντέλο, όπως και το Mazda EZ-6 σεντάν, αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του στην Ευρώπη και σε άλλες παγκόσμιες αγορές. Το σεντάν, με μπαταρία παρόμοιου μεγέθους, προσφέρει 552 χιλιόμετρα αυτονομίας, σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP και έχει αποσπάσει θετικά σχόλια για την εμφάνισή του κατά την παρουσίασή του.

Ένα αξιοσημείωτο σημείο, είναι το κάπως αντισυμβατικό σύστημα φόρτισης για τις δύο μπαταρίες: το μοντέλο με τη μεγαλύτερη μπαταρία, έχει χαμηλότερη χωρητικότητα φόρτισης, κάτι που μεταφράζεται σε μεγαλύτερους χρόνους φόρτισης σε ταχυφορτιστή, σε σύγκριση με την έκδοση με τη μικρότερη μπαταρία. Αυτό θα μπορούσε τελικά να καταστήσει την έκδοση με τη μικρότερη μπαταρία, πιο κατάλληλη για πολλούς οδηγούς.
Πηγή: elektroauto-news.net
