Το Tesla Roadster δεύτερης γενιάς, παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 2017 και από τότε η παραγωγή του μετατίθεται συνεχώς. Ο στόχος; Ένα ηλεκτρικό supercar, που θα επαναφέρει την Tesla στον χώρο των high-performance μοντέλων, μετά το τέλος της πρώτης γενιάς το 2012. Στα χαρτιά, οι προδιαγραφές ήταν εκρηκτικές: αστραπιαία επιτάχυνση, ακραία τελική ταχύτητα και αυτονομία μεγαλύτερη, από οτιδήποτε έχουμε συνηθίσει σε ηλεκτρικό όχημα. Πρόσφατα, η Tesla άνοιξε προσλήψεις για μηχανικούς μπαταριών ειδικά για το Roadster, ένδειξη ότι πλέον το project φαίνεται να παίρνει ξανά μπρος.
Το περίφημο «SpaceX Package»: τεχνολογία ή marketing;
Ο Elon Musk εδώ και χρόνια μιλά για προωθητήρες πεπιεσμένου αέρα, εμπνευσμένους από διαστημικά συστήματα, που θα μπορούσαν θεωρητικά να ενισχύσουν την κάθετη δύναμη και να επιτρέψουν στο όχημα, να κάνει μικρά «ολισθήματα» στον αέρα. Επιπλέον, ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας της Tesla, αποκαλύπτει ένα σύστημα ανεμιστήρων στα μαρσπιέ, που δημιουργεί φαινόμενο αναρρόφησης κάτω από το αμάξωμα – αυξάνοντας την πρόσφυση και ίσως προσφέροντας μια μορφή στιγμιαίας ανύψωσης. Αν όλα αυτά υλοποιηθούν, θα μπορούσαν να προσφέρουν:
-
δημιουργία ελεγχόμενου φαινομένου εδάφους
-
ενισχυμένη πρόσφυση στις στροφές
-
σύντομα «άλματα»
-
αυτόματη προσαρμογή σε στυλ οδήγησης
Γιατί ένα ηλεκτρικό «ιπτάμενο αυτοκίνητο» δεν γίνεται – προς το παρόν
Παρά τις υποσχέσεις, οι περιορισμοί της φυσικής, αλλά και της τεχνολογίας μπαταριών βάζουν φρένο. Τα συστήματα αεροπρόωσης, απαιτούν τεράστια ενέργεια, την οποία οι σημερινές μπαταρίες, δεν μπορούν να προσφέρουν χωρίς να γίνουν αδύνατα βαριές. Οι ειδικοί συμφωνούν: Το Roadster μπορεί να καταφέρει εντυπωσιακά σύντομα άλματα, αλλά όχι πραγματική πτήση. Και πέρα από την τεχνολογία, υπάρχουν και τα νομικά εμπόδια. Ένα αυτοκίνητο που επιτρέπεται να κυκλοφορεί σε δημόσιους δρόμους, δεν μπορεί εύκολα να ενσωματώσει συστήματα, που το μετατρέπουν σε… ημι-αεροσκάφος.
Τι σημαίνει αυτό για την επιχειρηματική στρατηγική της Tesla;
Το Roadster είναι ένα υπερ-εξειδικευμένο όχημα και πολλοί αναρωτιούνται αν είναι ώριμη κίνηση για την Tesla, ειδικά όταν τα Model S και X, κινούνται σε χαμηλές πωλήσεις.
Αναλυτές υποστηρίζουν ότι ίσως θα είχε μεγαλύτερο νόημα ένα πιο προσγειωμένο, προσιτό ηλεκτρικό roadster, βασισμένο στην πλατφόρμα του Model 3 Performance – κάτι σαν ηλεκτρικό αντίπαλο για Mazda MX-5 και BMW Z4.
Η «μεγάλη» παρουσίαση που έρχεται – και τι να περιμένουμε
Ο Musk υπόσχεται μια εντυπωσιακή επίδειξη πριν το τέλος του 2025. Ωστόσο, με βάση την ιστορία των υπεραισιόδοξων χρονοδιαγραμμάτων της Tesla, καλό είναι να κρατάμε μικρό καλάθι. Το πιθανότερο; Μια εντυπωσιακή αλλά σύντομη επίδειξη των δυνατοτήτων των νέων τεχνολογιών – περισσότερο show παρά πραγματική πτήση. Το στοίχημα για την Tesla, είναι να μετατρέψει αυτή την πρωτοποριακή τεχνολογία, σε πρακτικά οφέλη για τα μελλοντικά μοντέλα της. Αν οι λύσεις που αναπτύσσονται για το Roadster περάσουν στα mainstream οχήματα, τότε το project θα λειτουργήσει ως πραγματικό εργαστήριο και όχι ως απλώς ένα status symbol.
Πηγή: rouleur-electrique.fr