Το Opel Mokka GSE κρύβει αγωνιστικά γονίδια

Το Opel Mokka GSE δεν είναι απλώς ένα Mokka με σπορ ανάρτηση, αλλά μια ριζικά αναβαθμισμένη έκδοση επιδόσεων

Ακούστε το άρθρο

Με το ανασχεδιασμένο Mokka το 2019, η Opel λάνσαρε ένα κομψό compact SUV, που εντυπωσίασε πάνω απ’ όλα με το σχεδιασμό και την «ταυτότητα» του. Ωστόσο, οι επιδόσεις δεν ανταποκρίθηκαν ποτέ πλήρως στη μοντέρνα, δυναμική εμφάνισή του: 100 kW (136 hp), 9,1 δευτερόλεπτα από 0 σε 100 km/h και τελική ταχύτητα μόλις 160 km/h – στιβαρό για καθημερινή χρήση, αλλά όχι ιδιαίτερα συναισθηματικά συναρπαστικό. «Υπάρχει κάτι περισσότερο από αυτό», σκέφτηκαν οι μηχανικοί με έδρα το Ρίσελσχαϊμ, αναβιώνοντας άμεσα την ιστορική ονομασία GSE και παρουσιάζοντας μια οπτικά και τεχνικά βελτιωμένη έκδοση του Mokka – που περιλαμβάνει εξαρτήματα, που διαφορετικά θα βρίσκονταν μόνο σε αυτοκίνητα ράλι. 

Δείτε ακόμα: Φτιαγμένο για υψηλές επιδόσεις, το νέο Opel Mokka GSE

Μια ματιά στη λίστα εξοπλισμού, αποκαλύπτει αμέσως την έλλειψη προαιρετικών στοιχείων. Προβολείς Matrix LED, προσαρμοζόμενο cruise control, ενεργή υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας, ασύρματο CarPlay και Android Auto, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, καθώς και κάμερα οπισθοπορείας, περιλαμβάνονται όλα χωρίς επιπλέον κόστος. Η λειτουργικότητα V2L είναι επίσης ενσωματωμένη – χρήσιμη αν θέλετε να ενεργοποιήσετε γρήγορα την τοστιέρα σας, κατά τη διάρκεια ενός πικνίκ. Όλα αυτά κοστίζουν 47.300 ευρώ στη Γερμανία.

Δοκιμαστική οδήγηση Opel Mokka GSE: Με DNA ράλι!

Μια τολμηρή εμφάνιση εξωτερικά, σπορ αυτοσυγκράτηση εσωτερικά.

Οπτικά το GSE, διαφέρει αισθητά από το στάνταρ Mokka, χωρίς όμως να είναι υπερβολικά φανταχτερό. Οι γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες, αντικαθιστούν το συνηθισμένο χρώμιο, ενώ το χαμηλωμένο στήσιμο και οι νέες ζάντες των 20 ιντσών, προσδίδουν στο αμάξωμα μια πολύ πιο επιβλητική παρουσία. Οι φωτεινές κίτρινες λεπτομέρειες GSE και οι ασορτί δαγκάνες φρένων, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές. Στο εσωτερικό, η Opel έχει επίσης επιλέξει μια πιο σπορ σχεδίαση.

Το πλήρως ψηφιακό πιλοτήριο, που αποτελείται από δύο διασυνδεδεμένες οθόνες, χρησιμοποιεί ένα τσιπ Snapdragon, για γρήγορη επεξεργαστική ισχύ. Οι κίτρινες διακοσμητικές ραφές, τα γράμματα GSE και τα ένθετα Alcantara, προσδίδουν στο εσωτερικό έναν δυναμικό, αλλά όχι υπερβολικά επιθετικό, χαρακτήρα. Είναι κρίμα, ωστόσο, που η εντύπωση υψηλής ποιότητας, εξαφανίζεται γρήγορα στο πίσω μέρος: αντί για κομψά πάνελ θυρών από Alcantara, υπάρχει μόνο σκούρο γκρι σκληρό πλαστικό. 

Δείτε ακόμα:  Νέο Opel Corsa GSE: Το ηλεκτρικό μικρό με τις «καυτές» επιδόσεις

Δοκιμαστική οδήγηση Opel Mokka GSE: Με DNA ράλι!

Αλλά η Opel δεν τροποποίησε μόνο το λογισμικό. Πραγματοποίησε σημαντικές αλλαγές στο σύστημα ελέγχου. Ξεκινά με ένα εντελώς νέο σύστημα διεύθυνσης GSE, το οποίο, με πιο άμεση σχέση μετάδοσης 14,5:1 (στάνταρ: 16,2:1), λειτουργεί με σημαντικά μεγαλύτερη ακρίβεια. Ο σχεδιασμός του ακραξονίου του τιμονιού, αναθεωρήθηκε επίσης και ο αριθμός των στροφών του τιμονιού που απαιτούνται για το «κλείδωμα» μειώθηκε σε 2,7με αποτέλεσμα πιο ευέλικτη οδήγηση στις στροφές, χωρίς να θυσιάζεται ο κύκλος στροφής των 10,4 μέτρων στην πόλη. Η Opel έδωσε επίσης τα πάντα στα φρένα: τετραπίστονες σταθερές δαγκάνες μπροστά, αεριζόμενους δίσκους (380 mm μπροστά, 268 mm πίσω) και θερμικά βελτιστοποιημένο σχεδιασμό, για πιο βαριά χρήση.

Οι εμπρός και πίσω άξονες έχουν επίσης αναβαθμιστεί: ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen, παρέχει έως και 36% δυνατότητα κλειδώματος κατά την επιτάχυνση και έως και 34% κατά την επιβράδυνση, ανάλογα με την περίσταση. Επιπλέον, ο σχεδιασμός του πίσω άξονα, συμπεριλαμβανομένης μιας αντιστρεπτικής ράβδου 30,8 mm, έχει αναθεωρηθεί, για να μειώσει σημαντικά τις κλίσεις του αμαξώματος. Για να συμπληρωθούν αυτές οι βελτιώσεις στη δυναμική οδήγησης.

Δοκιμαστική οδήγηση Opel Mokka GSE: Με DNA ράλι!

Η συνολική ακαμψία αυξήθηκε κατά 48% και κατά ένα αξιοσημείωτο 189% στον πίσω άξονα. Ομολογουμένως, αυτή είναι μια πολύ τεχνική ορολογία, αλλά με απλά λόγια, σημαίνει ότι το Mokka GSE προσφέρει σημαντικά πιο σκληρό, πιο ελεγχόμενο και πιο σπορ χειρισμό χωρίς να χάνει εντελώς τον χαρακτήρα του crossover. Το Mokka GSE διατίθεται στάνταρ με αεροδυναμικές ζάντες 20 ιντσών και ελαστικά Michelin Pilot Sport EV, με ελαστικά Goodyear Eagle F1 διαθέσιμα προαιρετικά.

Δοκιμαστική οδήγηση Opel Mokka GSE: Με DNA ράλι!

Γονίδια ράλι που πάλλονται στο δρόμο

Το Mokka GSE μοιράζεται έναν αξιοσημείωτο αριθμό εξαρτημάτων με το Mokka GSE Rally, με το οποίο η Opel θα αντικαταστήσει το Corsa Rally Electric το 2026 μετά από πέντε ολόκληρα χρόνια, γράφοντας έτσι το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία των ηλεκτρικών ράλι της μάρκας. Ωστόσο, παρά το επιθετικό μάρκετινγκ της Opel για το νεοφερμένο ως μοντέλο υψηλών επιδόσεων, δεν είναι ακριβώς ένας «δαίμονας» ταχύτητας. Ενώ ο κινητήρας των 207 kW (281 hp) επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 5,9 δευτερόλεπτα από στάση, καθιστώντας το σημαντικά ταχύτερο από το στάνταρ Mokka και προσφέροντας μια αισθητά πιο δυναμική εμπειρία οδήγησης, χάρη στο tuning GSE, ο ανταγωνισμός είναι ήδη ένα βήμα μπροστά. 

Μοντέλα όπως το Volvo EX30 είναι ήδη ταχύτερα στις μη σπορ βασικές τους εκδόσεις και οι εκδόσεις υψηλών επιδόσεων, μειώνουν σημαντικά τον χρόνο σπριντ του GSE. Παρόλα αυτά, το Mokka GSE δεν προορίζεται να είναι ένας καθαρός πρωταθλητής επιτάχυνσης, αλλά μάλλον να προσθέσει περισσότερη διασκέδαση στην καθημερινή οδήγηση χρησιμοποιώντας τεχνολογία ράλι. Η μεγαλύτερη διαφορά σε σχέση με το στάνταρ Mokka, είναι το σημαντικά πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης. 

Δοκιμαστική οδήγηση Opel Mokka GSE: Με DNA ράλι!

Η ρύθμιση είναι πραγματικά εξαιρετική. Η ανάρτηση είναι επίσης εξαιρετικά ρυθμισμένη – σπορ, αλλά όχι πολύ σφιχτή. Τα ελαστικά των 20 ιντσών είναι αρκετά θορυβώδη, ωστόσο. Υπάρχει σημαντική διαφορά στο επίπεδο θορύβου, σε σύγκριση με τα ελαστικά των 18 ιντσών του στάνταρ Mokka. 

Δοκιμαστική οδήγηση Opel Mokka GSE: Με DNA ράλι!

Ρεαλιστικά, η ναυαρχίδα της Opel πιθανότατα μπορεί να οδηγηθεί με 18 έως 19 kWh ανά 100 χιλιόμετρα σε μικτές συνθήκες οδήγησης. Το κανονικό Mokka έχει ήδη αποδειχθεί αρκετά αναποτελεσματικό σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, επομένως όποιος θέλει να διατηρήσει την ταχύτητα των 200 χλμ./ώρα του Mokka GSE για οποιοδήποτε χρονικό διάστημα, θα πρέπει να βρει έναν σταθμό φόρτισης αρκετά γρήγορα.

Ισχυρή απόδοση, αλλά με παλιά μπαταρία και αδύναμη ισχύ φόρτισης.

Ωστόσο, ένα σημαντικό μειονέκτημα παραμένει: η ξεπερασμένη τεχνολογία φόρτισης δεν έχει ενημερωθεί. Το Mokka GSE συνεχίζει να χρησιμοποιεί την μπαταρία NMC 54 kWh, ήδη γνωστή από προηγούμενα μοντέλα Stellantis και το βασικό Mokka Electric. Φορτίζει με 11 kW AC και 100 kW DC. Αυτά τα στοιχεία ήταν απολύτως αποδεκτά πριν από μερικά χρόνια, αλλά τώρα έχουν μειωθεί αισθητά στο χαμηλότερο μεσαίο εύρος. Ένα πλεονέκτημα της σχετικά συμπαγούς μπαταρίας, είναι το βάρος της, καθώς το Mokka GSE, με βάρος λίγο κάτω από 1.600 κιλά, είναι από τα ελαφρύτερα ηλεκτρικά SUV στο μέγεθός του – και αυτό, φυσικά, ωφελεί τον χειρισμό του.

Δοκιμαστική οδήγηση Opel Mokka GSE: Με DNA ράλι!

Το Opel Mokka GSE δεν είναι απλώς ένα Mokka με σπορ ανάρτηση, αλλά μια ριζικά αναβαθμισμένη έκδοση επιδόσεων, με γνήσιες φιλοδοξίες – και όταν ένας κατασκευαστής επενδύει τόση προσπάθεια στα φρένα, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και την τεχνολογία των αξόνων, σίγουρα έχει κάτι να αποδείξει. Το αν η Opel δημιούργησε απλώς ένα «παιχνίδι», ή την αρχή μιας εμβληματικής σειράς ηλεκτρικών μοντέλων υψηλών επιδόσεων, μένει να το δούμε. 

Πηγή: elektroauto-news.net