Το ορθογώνιο τιμόνι της Peugeot είναι μια μοναδική εμπειρία

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Peugeot, θα είναι τα πρώτα που θα επωφεληθούν από αυτήν την πρωτοποριακή καινοτομία

Ακούστε το άρθρο

H γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία διχάζεται μεταξύ ρετρό-φουτουρισμού και καθαρής καινοτομίας. Ενώ η Renault βασίζεται στη νοσταλγία με τα μοντέλα R5 και R4 E-Tech, η Peugeot ακολουθεί την αντίθετη προσέγγιση αναπτύσσοντας πρωτοποριακές τεχνολογίες. Το Hypersquare, το ορθογώνιο τιμόνι που θα εξοπλίζει τα μελλοντικά μοντέλα Peugeot, μόλις αποκάλυψε τα πρώτα του μυστικά, κατά τη διάρκεια αποκλειστικών δοκιμών που διεξήγαγε ο βρετανικός τύπος.

https://carselectric.gr/peugeot-polygon-to-prototypo-pou-allazei-tin-odigiki-ebeiria/

Το Steer-by-wire κάνει το ντεμπούτο του στην Peugeot

Το Hypersquare, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Inception concept στην έκθεση CES στο Λας Βέγκας τον Απρίλιο του 2024, κάνει μια ρήξη στα 130 χρόνια παράδοσης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Αυτό το ορθογώνιο τιμόνι, ενσωματώνει τεχνολογία steer-by-wire , που χρησιμοποιείται ήδη στο Tesla Cybertruck, η οποία εξαλείφει την άμεση μηχανική σύνδεση, μεταξύ του τιμονιού και των τροχών. Το τιμόνι γίνεται στη συνέχεια εξ ολοκλήρου ηλεκτρικό, ανοίγοντας νέες δυνατότητες, όσον αφορά την ακρίβεια και την εξατομίκευση. 

https://carselectric.gr/peugeot-polygon-to-prototypo-pou-allazei-tin-odigiki-ebeiria/

Ο Matthias Hossann, διευθυντής σχεδιασμού της Peugeot, ανακοίνωσε με σαφήνεια αυτή τη φουτουριστική κατεύθυνση, ήδη από το 2024. Σε αντίθεση με τον αντίπαλό της Renault, η μάρκα με σήμα το λιοντάρι, αρνείται να αξιοποιήσει την κληρονομιά της για να προσελκύσει πελάτες. Αυτή η φιλοσοφία, ενσαρκώνεται τέλεια από το Hypersquare, το οποίο θα εμφανιστεί στο πρωτότυπο αυτοκίνητο Polygon, που αποτελεί την προπαρουσίαση του μελλοντικού e-208. Θα πρέπει επομένως να εξοικειωθείτε με αυτήν τη διεπαφή, καθώς η Peugeot σκοπεύει να την εφαρμόσει σε ολόκληρη τη γκάμα της. 

https://carselectric.gr/peugeot-polygon-to-prototypo-pou-allazei-tin-odigiki-ebeiria/

Μια εκπληκτικά διαισθητική εμπειρία, σύμφωνα με τους πρώτους δοκιμαστές.

Οι δημοσιογράφοι του Autocar, μπόρεσαν να δοκιμάσουν αυτό το σύστημα σε ένα ειδικά εξοπλισμένο πρωτότυπο του ηλεκτρικού Peugeot 2008. Η ετυμηγορία τους; Μια «συναρπαστική εμπειρία, κλασική και επαναστατική». Ο σχεδιασμός είναι άμεσα εμπνευσμένος από τη Formula 1, με τέσσερις ζώνες αφής, καθεμία από τις οποίες ενσωματώνει χειριστήρια αφής. Αυτή η διαμόρφωση, επιτρέπει την πρόσβαση στις κύριες λειτουργίες, χωρίς να χρειάζεται να πάρετε τα χέρια σας από το τιμόνι.

https://carselectric.gr/peugeot-polygon-to-prototypo-pou-allazei-tin-odigiki-ebeiria/

Η διαδικασία προσαρμογής, αποδείχθηκε ταχύτερη από την αναμενόμενη. Οι δοκιμαστές σημείωσαν ότι «οι περισσότεροι δοκιμαστές, προσαρμόστηκαν γρήγορα στο κύριο πλεονέκτημα του Hypersquare». Η πιο αξιοσημείωτη βελτίωση, ήταν η απόκριση στις στροφές, χάρη στη μεταβλητή σχέση μετάδοσης, που προσαρμόζεται στην ταχύτητα οδήγησης.

Το ορθογώνιο τιμόνι της Peugeot είναι μια μοναδική εμπειρία

Η απόδοση ποικίλλει ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης

Η συμπεριφορά του Hypersquare, ποικίλλει δραστικά ανάλογα με την ταχύτητά σας. Πάνω από 80 χλμ./ώρα, το σύστημα λειτουργεί με σχετικά συμβατικό τρόπο. Ωστόσο, σε χαμηλότερες ταχύτητες, η σχέση μετάδοσης γίνεται έως και πέντε φορές πιο άμεση. Αυτή η λειτουργία, μεταμορφώνει εντελώς την εμπειρία στάθμευσης: πλέον αρκεί ένα απλό τέταρτο της στροφής προς οποιαδήποτε κατεύθυνση, για παράλληλο παρκάρισμα.

https://carselectric.gr/peugeot-polygon-to-prototypo-pou-allazei-tin-odigiki-ebeiria/

Οι ελιγμοί στάθμευσης γίνονται πολύ πιο απλοί, ακόμη και σε στενούς χώρους. Ο κύκλος στροφής βελτιώνεται σημαντικά, ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην οδήγηση στην πόλη. Οι μηχανικοί της Peugeot, θεωρούν μάλιστα αυτή την καινοτομία, ως «το μέλλον της οδηγικής απόλαυσης». 

https://carselectric.gr/peugeot-polygon-to-prototypo-pou-allazei-tin-odigiki-ebeiria/

Απαιτούνται ακόμη ορισμένες προσαρμογές

Παρά τα θετικά αυτά σημεία, ορισμένες πτυχές χρειάζονται ακόμη βελτίωση. Η δύναμη διεύθυνσης παραμένει ελαφρώς υψηλότερη από τα τρέχοντα πρότυπα της μάρκας, αν και αυτό θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί, πριν από την κυκλοφορία στην αγορά. Η έλλειψη κραδασμών από το δρόμο, εγγενής στο σύστημα steer-by-wire, είναι αρχικά ανησυχητική, αλλά τελικά αποδεικνύεται πλεονέκτημα, όσον αφορά την άνεση. 

Δείτε ακόμα: Peugeot Polygon: Το πρωτότυπο που αλλάζει την οδηγική εμπειρία!

Η μετάβαση μεταξύ των λειτουργιών χαμηλής και υψηλής ταχύτητας, δεν είναι ακόμη πολύ ομαλή. Οι δοκιμαστές περιγράφουν μια «κάπως απότομη» μετάβαση όταν η ταχύτητα ξεπερνά τα 80 χλμ./ώρα. Η Peugeot εργάζεται ενεργά πάνω σε αυτό το ζήτημα, για να εξομαλύνει την εμπειρία του χρήστη, πριν από την εμπορική κυκλοφορία.

https://carselectric.gr/peugeot-polygon-to-prototypo-pou-allazei-tin-odigiki-ebeiria/

Έχει προγραμματιστεί η κυκλοφορία σε ολόκληρη τη γκάμα.

Ο Alain Favey, πρόεδρος της Peugeot, στοχεύει να εξοπλίσει ολόκληρη τη γκάμα με αυτήν την τεχνολογία. Ο Arthur Megy, τεχνικός εμπειρογνώμονας του κατασκευαστή, επιβεβαιώνει αυτή τη στρατηγική: «Δεν υπάρχει λόγος να μην εφαρμοστεί το Hypersquare σε όλα αυτά τα μοντέλα». Αυτή η ευρεία υιοθέτηση, θα μπορούσε επίσης να επεκταθεί και σε άλλες μάρκες εντός του ομίλου Stellantis, σε μεταγενέστερο στάδιο.

https://carselectric.gr/peugeot-polygon-to-prototypo-pou-allazei-tin-odigiki-ebeiria/

Τα ηλεκτρικά οχήματα της Peugeot, θα είναι τα πρώτα που θα επωφεληθούν από αυτήν την καινοτομία, πριν από μια πιθανή κυκλοφορία σε κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αυτή η προσέγγιση, αποτελεί μέρος της συνολικής στρατηγικής τεχνολογικής διαφοροποίησης της μάρκας, η οποία στοχεύει να την ξεχωρίσει από τον αυξανόμενο ευρωπαϊκό και ασιατικό ανταγωνισμό. 

Πηγή: rouleur-electrique.fr