Όταν κάνουμε λόγο για μετακινήσεις με ταξί συνήθως το μυαλό μας δεν πάει ακριβώς εκεί. Και όμως η Σουηδική εταιρεία Candela έχει δημιουργήσει το ηλεκτρικό θαλάσσιο ταξί P-12.
Το P-12 είναι εντελώς αθόρυβο και χρησιμεύει ως θαλάσσιο ταξί για να μεταφέρει επιβάτες αλλά και ως ιδανικό μέσο για να θαυμάσει κανείς τοπία ή αξιοθέατα που βρίσκονται κοντά στο νερό αφού το κέλυφος του είναι διαμορφωμένο έτσι ώστε να προσφέρει πανοραμική θέα, αλλά και άνεση διατηρώντας και τη σωστή θερμοκρασία για τους επιβάτες ακόμα και σε ακραίες συνθήκες ζέστης ή κρύου.
Το συγκεκριμένο ηλεκτρικό θαλάσσιο ταξί σχεδιάστηκε για να αντικαταστήσει τα βενζινοκίνητα και συνδυάζει τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης με ένα εξαιρετικά αποτελεσματικό σύστημα οδήγησης.
Διαβάστε επίσης: Ηλεκτρικά πατίνια: Υποχρεωτική η χρήση του κράνους
Το μήκος του είναι 8,5 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει έως και 12 επιβάτες, ενώ ουσιαστικά όλο το σκάφος υπερυψώνεται πάνω από το νερό γεγονός το οποίο προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, όπως η πιο αποτελεσματική χρήση της ενέργειας, ο λιγότερος θόρυβος, καθώς και το πιο άνετο για τους επιβάτες ταξίδι.
Επιπλέον το ηλεκτρικό ταξί μπορεί να ταξιδεύει γρηγορότερα αλλά και να προστατεύει περισσότερο τη θαλάσσια ζωή.
To ηλεκτρικό ταξί Candela P-12 μπορεί να ταξιδέψει με 55 χιλιόμετρα την ώρα και διαθέτει αυτονομία για πάνω από 2 ώρες με ταχύτητα 37 χιλιομέτρων την ώρα.
Επιπλέον το σκάφος διαθέτει DC ταχυφορτιστή που μπορεί να φορτίσει την μπαταρία του μέσα σε μία ώρα και με αυτό το δεδομένο θεωρητικά μπορεί να φορτίζει επαναλαμβανόμενα φορτίζοντας ανά 2 ώρες.
H εταιρεία επίσης ανέφερε ότι το ταξίδι με το συγκεκριμένο θαλάσσιο ταξί μειώνει κατά 95% τους κραδασμούς από τα κύματα δημιουργώντας ένα πραγματικά ευχάριστη εμπειρία ταξιδιού για τους επιβάτες.
Διαβάστε επίσης: Aptera: H ιστορία του πρώτου EV που δεν χρειάζεται φόρτιση
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα από τα θετικά οφέλη για το περιβάλλον και τα λειτουργικά κόστη του ηλεκτρικού θαλάσσιου ταξί είναι σαφώς περιορισμένα σε σύγκριση με ενός συμβατικού θαλάσσιου ταξί αφού καταναλώνει 80% λιγότερη ενέργεια, λιγότερη μάλιστα από όση θα κατανάλωνε ο κάθε επιβάτης προκειμένου να μετακινηθεί με ένα συμβατικό οικογενειακό αυτοκίνητο.
Το P-12 αναμένεται να είναι διαθέσιμο στο τέλος του 2022.