Από την Ιαπωνία έρχεται το τρακτέρ το οποίο θα κινείται με υδρογόνο, φέρνοντας ραγδαίες αλλαγές στο μέλλον του γεωργικού κλάδου. Η εταιρεία Kubota, θεωρώντας ότι το υδρογόνο είναι το καύσιμο του μέλλοντος, έχει προσχωρήσει στην ανάπτυξη του πρώτου κινητήρα κυψελών υδρογόνου.
Αναλυτικότερα, η Kubota θα λανσάρει το πρώτο τρακτέρ κυψελών υδρογόνου σε τρία χρόνια από τώρα. Τόσο στην ευρωπαϊκή αγορά όσο και την αμερικάνικη. Η ιαπωνική εταιρεία είναι προς το παρόν στη διαδικασία ανάπτυξης τρακτέρ μεσαίων έως μεγάλων κυψελών υδρογόνου με ισχύ μεταξύ 50 – 100 ίππων.
Οι συγκεκριμένες κατηγορίες τρακτέρ, θα κοστίζουν 40% ακριβότερα από τις κορυφαίες εναλλακτικές. Δηλαδή, από τα τρακτέρ που χρησιμοποιούν πετρέλαιο για την κίνησή τους.
Toyota: Συμφωνία για την ανάπτυξη της χρήσης υδρογόνου
Πιο ισχυρό και οικονομικό το τρακτέρ με υδρογόνο
Τα οχήματα κυψελών υδρογόνου είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για το γεωργικό κλάδο. Συγκριτικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι τόσο δημοφιλή, ωστόσο, οι κυψέλες τους επιτρέπουν περισσότερη λειτουργία χωρίς τον πρόσθετο όγκο. Όπως επίσης και το κόστος που απαιτεί η μπαταρία ενός ηλεκτρικού οχήματος αυτού του μεγέθους.
Αξίζει βέβαια να αναφέρουμε ότι η ιαπωνική εταιρεία δεν αδιαφορεί για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Άλλωστε, στα σχέδια της είναι η κατασκευή ηλεκτρικών εκδόσεων μικρών και μεσαίων μοντέλων.
Στροφή στο υδρογόνο για την Ευρώπη (;)
Ιδανικό καύσιμο για τον αγροτικό εξοπλισμό
Επίσης, το γεγονός ότι τα τρακτέρ είναι σε μια στάνταρ τοποθεσία, οδηγεί στη σκέψη παράδοσης του υδρογόνου απευθείας στους χειριστές και όχι μέσω ενός εκτεταμένου δικτύου σταθμών ανεφοδιασμού υδρογόνου. Αυτή η τακτική θα οδηγούσε ενδεχομένως στη χρήση αυτού του τύπου καυσίμου από τον αγροτικό εξοπλισμό, νωρίτερα από άλλους τύπους οχημάτων.
Tesla και Defra ετοιμάζουν ηλεκτρικά τρακτέρ!
Τέλος, στα σχέδια της Kubota είναι η κυκλοφορία ενός πρωτότυπου τρακτέρ κυψελών το 2023, ενώ ο στόχος για την κυκλοφορία του πρώτου τρακτέρ με υδρογόνο είναι το 2025.