Το ρεκόρ στις πωλήσεις αυτοκινήτων για το 2021

Το 13,6% στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων για το 2021, ήταν αμιγώς ηλεκτρικά, κατά 85% περισσότερα από ό,τι το 2020.

Ακούστε το άρθρο

Οι Mercedes Maybach, AMG και G-Class πέτυχαν νέα ρεκόρ πωλήσεων το 2021, ενώ οι παραδόσεις plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων της γερμανικής εταιρείας έφτασαν τις 227.458 μονάδες (+69,3%), εκ των οποίων οι 48.936 πωλήσεις αφορούσαν σε ηλεκτρικά επιβατικά αυτοκίνητα Mercedes-EQ.

Συμπεριλαμβανομένων των Smart και Mercedes-Benz Van, οι συνολικές πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων ξεπέρασαν τις 99.000 μονάδες. Από τότε που το EQS κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 2021, οι παραγγελίες για τη ναυαρχίδα της εταιρείας έφτασαν τις 16,37 συνολικά μονάδες.

Συνολικά, η Mercedes-Benz παρέδωσε 2.093.476 οχήματα (-5%) μεταξύ Ιανουαρίου και Δεκεμβρίου, καθώς η έλλειψη ημιαγωγών καθυστέρησε την προσφορά οχημάτων παρά την έντονη ζήτηση για επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά σε όλες τις κατηγορίες. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις το τέταρτο τρίμηνο να μειωθούν κατά -24,7%.

H Ευρώπη ξεπέρασε στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων ακόμα και την Κίνα

Οι πωλήσεις υβριδικών ηλεκτρικών οχημάτων που προσφέρουν κάποια ηλεκτρικά… χιλιόμετρα αυτονομίας (plug-in hybrid) στην Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 137% σε 1,4 εκατομμύρια οχήματα πέρυσι. Μάλιστα ξεπέρασε ακόμα και την Κίνα, η οποία σημείωσε και αυτή αύξηση 12% σε 1,3 εκατ. και στις ΗΠΑ. Εκεί οι πωλήσεις σημείωσαν αύξηση 4% αγγίζοντας τα 328.000 οχήματα.

Ωστόσο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ανησυχούν ότι οι επιδοτήσεις θα έχουν μόνο βραχυπρόθεσμο αντίκτυπο και ότι η ανάπτυξη των μεριδίων πωλήσεων θα πρέπει να συνοδευτεί από την παράλληλη αύξηση των υποδομών.

Σημαντική πτώση στις πωλήσεις των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων και αύξηση στα ηλεκτροκίνητα

charging

Κατά τουλάχιστον 10% περιορίστηκαν οι αγορές καινούργιων αυτοκινήτων κατά το 2021. Αυτό είναι το χαμηλότερο επίπεδο πωλήσεων…από την επανένωση της Γερμανίας.

Ήδη το 2020, λόγω της πανδημίας, η μείωση στις νέες κυκλοφορίες οχημάτων είχε αγγίξει το 20%. Αντιστρόφως ανάλογα ωστόσο είναι τα στοιχεία σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες νέας τεχνολογίας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ομοσπονδιακή Αρχή Οχημάτων Μεταφορών (KBA), το 13,6% των νέων αυτοκινήτων ήταν αμιγώς ηλεκτρικά. Δηλαδή, 85% περισσότερα από ό,τι το 2020. Επιπλέον, το 28,8% των νέων ταξινομήσεων αφορούσε αυτοκίνητα με υβριδικούς κινητήρες.

Σημαντική πτώση κατέγραψε η ζήτηση των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, τα οποία στο τέλος του 2021 αποτελούσαν το 37,7%, σε σύγκριση με το 46,7% το 2020. Σε ό,τι αφορά τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα, ο αριθμός νέων κυκλοφοριών έπεσε στο 28,6%. Στα πετρελαιοκίνητα η μείωση ήταν πολύ πιο έντονη, ύψους 36%.

Που οφείλεται η πτώση της κυκλοφορίας νέων οχημάτων

Η πτώση στην κυκλοφορία νέων οχημάτων αποδίδεται από τους ειδικούς κυρίως στις δυσκολίες προμήθειας υλικών και εξαρτημάτων από την αυτοκινητοβιομηχανία. Για το νέο έτος, τον περασμένο Δεκέμβριο η Ένωση Διεθνών Κατασκευαστών Αυτοκινούμενων Οχημάτων (VDIK) ανέμενε ανάκαμψη της αγοράς, με αύξηση των πωλήσεων κατά 15%.

Δυσμενή θεωρεί την κατάσταση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία και το Ινστιτούτο Οικονομικών Ερευνών Ifo του Μονάχου, του οποίου ο δείκτης για τον κλάδο υποχώρησε στο -1 τον Δεκέμβριο, μετά το +7,9 τον Νοέμβριο.

Η Ευρώπη πρωτοστάτησε στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2021

Τέλος, ο δείκτης που αφορά την προσδοκία εξαγωγών υποχώρησε στις 28,1 μονάδες, από 51,1 τον Νοέμβριο.

abb_img