Το Renault 4 E-Tech του 2025, παρουσιάστηκε πριν από μερικούς μήνες ως μια σύγχρονη, αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή του κλασικού R4. Τι θα συνέβαινε, όμως, αν η Renault αποφάσιζε να αφαιρέσει την οροφή, να προσθέσει μια πιο στιβαρή αισθητική και να το μετατρέψει σε ένα ιδανικό όχημα απόδρασης κάτω από τον ήλιο; Αυτό ακριβώς φαντάστηκε ο ανεξάρτητος σχεδιαστής Marco Maltese, δημιουργώντας μια ανοιχτή και ασυνήθιστη εκδοχή του, ιδανική για μια βόλτα στη Γαλλική Ριβιέρα, ή απλώς για να μας κάνει να ευχόμαστε η Renault να τολμούσε να το κατασκευάσει.

Η ψηφιακή πρόταση του Maltese, εμπνέεται από το R4 JP4, μια ιδιαίτερη παραλλαγή του 1981, που είχε δημιουργηθεί από την εταιρεία Car Systeme. Αυτό το μοντέλο, γνωστό στην Ιταλία ως «Frog», είχε μικρότερο μεταξόνιο, ψηλότερη ανάρτηση, δύο μπάκετ καθίσματα, roll bar και πτυσσόμενη υφασμάτινη οροφή. Ήταν ένας μοναδικός συνδυασμός μεταξύ συμπαγούς SUV και beach buggy, με έναν ξεχωριστό χαρακτήρα, που λείπει από τα περισσότερα σύγχρονα οχήματα.

Η σύγχρονη εκδοχή, ακολουθεί παρόμοια λογική με το νέο R4 E-Tech, αλλά προσφέρει μια πιο πρακτική τετραθέσια διαμόρφωση. Διατηρεί το μπροστινό μέρος, τα φωτιστικά σώματα και την πίσω σχεδίαση του τυπικού μοντέλου, αλλά σχεδόν όλα τα υπόλοιπα έχουν επανασχεδιαστεί.

Οι πόρτες έχουν αντικατασταθεί από ανοιχτές εγκοπές, τα φτερά έχουν πιο δυναμικές προεκτάσεις και οι μεγαλύτεροι τροχοί, δίνουν μια πιο περιπετειώδη όψη. Η οροφή έχει αφαιρεθεί εξ ολοκλήρου, με ένα roll bar που προσφέρει τόσο προστασία όσο και βάση για μεταφορά εξοπλισμού, όπως σανίδες του σερφ. Στο πίσω μέρος, η θύρα του πορτμπαγκάζ έχει διαμορφωθεί, ώστε να φιλοξενεί έναν εφεδρικό τροχό πλήρους μεγέθους.

Στο εσωτερικό, το concept διαθέτει τέσσερα ανεξάρτητα καθίσματα με αδιάβροχη επένδυση, επίπεδο δάπεδο που καθαρίζεται εύκολα και ένα ρετρό τιμόνι. Αν και η τεχνολογία του οχήματος έχει απλοποιηθεί, το διπλό ψηφιακό καντράν 10 ιντσών του R4 E-Tech παραμένει. Για προστασία από τις καιρικές συνθήκες, μπορεί να τοποθετηθεί μια προσαρμοσμένη σκληρή οροφή με ενσωματωμένες πόρτες και παράθυρα Lexan.

Ο σχεδιαστής δεν έχει αναφέρει λεπτομέρειες για τις επιδόσεις του concept, αλλά μια τετρακίνητη διάταξη, θα ταίριαζε στον χαρακτήρα του. Το τυπικό R4 E-Tech, βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-BEV, κοινή με το R5 E-Tech, και έρχεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Η ισχυρότερη έκδοση αποδίδει 150 PS και χρησιμοποιεί μπαταρία χωρητικότητας 52 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως 402 χιλιόμετρα.

Το αυθεντικό Renault 4 κυκλοφόρησε το 1961 και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1992, με πάνω από 8,1 εκατομμύρια πωλήσεις. Το νέο R4 E-Tech, αναμένεται στην ευρωπαϊκή αγορά έως τα μέσα του 2025. Παρόλο που η εκδοχή του Marco Maltese είναι ιδιαίτερα ελκυστική, είναι μάλλον απίθανο η Renault να εγκρίνει την παραγωγή της. Ωστόσο, αν υπάρξει ενδιαφέρον από τους ιδιοκτήτες του R4, ίσως ένας ανεξάρτητος κατασκευαστής αμαξωμάτων, να μετατρέψει αυτό το ψηφιακό όραμα σε πραγματικότητα.
Διαβάστε ακόμη: Το εντυπωσιακό Renault Filante EV αποκαλύφθηκε
Πηγή: carscoops.com