Το Renault 5 Turbo επιστρέφει με 500+ «ηλεκτρικούς» ίππους

Το Renault 5 Turbo επέστρεψε και ακριβώς όπως η Porsche Taycan, είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το παράδοξο λογότυπο «Turbo»

Ακούστε το άρθρο

Οι ηλεκτρικές «καυτές» εκδόσεις είναι μέχρι στιγμής λίγες. Τα μοντέλα που μας έρχονται στο μυαλό περιλαμβάνουν το Abarth 500e, το Cupra Born VZ, το Mini John Cooper Works και το λιγότερο γνωστό MG4 XPower. Η Renault θέλει να επισκιάσει όλα αυτά,  συμπεριλαμβανομένου του δικού της Alpine A290, με μια ισχυρή επανέκδοση του αναγεννημένου 5. Ναι, το Renault 5 Turbo επέστρεψε και ακριβώς όπως η Porsche Taycan, είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με το παράδοξο λογότυπο «Turbo».

Το Renault 5 Turbo επιστρέφει με τρελή ηλεκτρική δύναμη

Το Renault 5 Turbo δεν είναι μόνο ένα πρωτότυπο για επίδειξη. Η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, σκοπεύει να βάλει το αυτοκίνητο στην παραγωγή. Το μικροσκοπικό αλλά πανίσχυρο hatchback, θα είναι πισωκίνητο, όπως ο πρόγονός του της δεκαετίας του 1980. Αντί να έχει τον τετρακύλινδρο κινητήρα του αυθεντικού αυτοκινήτου, που ήταν τοποθετημένος στο κέντρο, θα διαθέτει ένα ζευγάρι με ηλεκτροκινητήρες πίσω. Αυτός ο παλιός θερμικός τούρμπο κινητήρας των 1,4 λίτρων, απέδιδε περίπου 160 ίππους, ενώ ο ηλεκτρικός διάδοχός του, θα έχει πάνω από τριπλάσια ισχύ.

Το Renault 5 Turbo επιστρέφει με τρελή ηλεκτρική δύναμη

Οι Γάλλοι ισχυρίζονται ότι θα έχει μια συνδυασμένη ισχύ άνω των 500 ίππων ή 285 ίππους περισσότερους από την Alpine A290. Το χάσμα ισχύος μεταξύ του ηλεκτρικού 5 Turbo και ενός θερμικού Renault 5 Turbo είναι ακόμη μεγαλύτερο, στους 350 ίππους. Η ροπή δεν αναφέρεται, αλλά γνωρίζουμε ότι η ηλεκτρική καυτή έκδοση, θα χρειάζεται μόνο 3,5 δευτερόλεπτα για να πετύχει τα 100 χλμ./ώρα την ώρα από στάση. Αυτό το κάνει 0,3 δευτερόλεπτα ταχύτερο, από το MG4 XPower, το οποίο αποδίδει 435 PS.

Το Renault 5 Turbo επιστρέφει με τρελή ηλεκτρική δύναμη

Το εντυπωσιακά «μυώδες» αμάξωμα, εντυπωσιάζει εμφανισιακά με τους πλευρικούς αεραγωγούς. Η Renault προσθέτει διογκωμένα φτερά, ως αναδρομή στο αρχικό R5 Turbo. Παρατηρούμε επίσης τεράστιους τροχούς των 20 ιντσών, που τονίζουν αρκετά το μικρό σπορ αυτοκίνητο. Τα δίχρωμα κράματα των ζαντών, φορούν φαρδιά ελαστικά διαστάσεων  245/35 ZR20 μπροστά και 275/35 ZR20 πίσω.

Το Renault 5 Turbo επιστρέφει με τρελή ηλεκτρική δύναμη

Αν και είναι το πρώτο ηλεκτρικό hot hatch με το σήμα της Renault που βγαίνει στην παραγωγή, υπήρξαν μεμονωμένες περιπτώσεις στο παρελθόν. Αρκεί να θυμηθούμε το Zoe E-Sport του 2017 με τους 460 ίππους και το R5 Turbo 3E του 2022 με τους 375 ίππους. Το Renault 5 Turbo 3E που παρουσιάστηκε με το ομώνυμο εκθεσιακό πρωτότυπο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού 2022, αποτελεί μια μοντέρνα εκδοχή των Renault 5 Turbo και Turbo 2. Το μοντέλο παραγωγής, θα ξεπεράσει και τα δύο, πιθανώς σε υπερβολικά υψηλή τιμή αγοράς και σε περιορισμένη παραγωγή. Με εξωπραγματικές επιδόσεις και την εμφάνιση ενός αυτοκινήτου κατασκευασμένου για αγώνες, το αυτοκίνητο είναι βαμμένο στα ιστορικά χρώματα, μιας από τις εκδόσεις ράλι των αρχών της δεκαετίας του 1980.

Το Renault 5 Turbo επιστρέφει με τρελή ηλεκτρική δύναμη

Το αμάξωμα από ανθρακονήματα είναι ελαφρύ και διαθέτει εξαιρετικά χαρακτηριστικά ακαμψίας, δύο ιδιότητες που είναι θεμελιώδεις για έναν «πύραυλο τσέπης», αντάξιο του ονόματος και της κληρονομιάς του. Το βάρος δεν αναφέρεται, αλλά το προηγούμενο πρωτότυπο αυτοκίνητο, το οποίο είχε επίσης δύο κινητήρες στο πίσω μέρος, έφτανε στη ζυγαριά στα 1.500 κιλά, με το Alpine A290 να ζυγίζει 1.478 κιλά. Το Renault 5 Turbo 3E είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό hot hatch, με ρετρό-φουτουριστικό design, με μια εξαιρετικά μοντέρνα υποδοχή φόρτισης, σε μία από τις πίσω εισαγωγές αέρα, φέρνοντας στο μυαλό το στυλ του αρχικού «Turbo». Η ηλεκτρική έκδοση των Renault 5 Turbo και Turbo 2 της δεκαετίας του 80, είναι ένα εντυπωσιακό sport car, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως «αδρεναλίνη σε τροχούς». Το Renault 5 Turbo 3Ε, αναμένεται να κυκλοφορήσει το 2026.

 

abb_img