Το Renault group προκρίνει την αυτόνομη οδήγηση για τις δημόσιες μετακινήσεις

Το Renault Group έχει θέσει ένα ρεαλιστικό όραμα για την τεχνολογία, βασισμένο στην αρχή ότι αυτή έχει αξία μόνο εάν είναι κοινόχρηστη

Ακούστε το άρθρο

Το Renault Group συνεργάζεται και τώρα με την WeRide, ηγέτη στις τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. Με πρώτη επίδειξη και σε πραγματικές συνθήκες, στο τουρνουά τένις του Roland-Garros 2024.

Το Renault Group έχει θέσει και ένα ρεαλιστικό όραμα για την τεχνολογία, βασισμένο στην αρχή ότι και αυτή έχει αξία μόνο εάν είναι κοινόχρηστη. Οικονομικά προσβάσιμη και πραγματικά χρήσιμη και σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους.

Σε ό,τι αφορά τα ΙΧ, το Renault Group προσφέρει ήδη και κορυφαίου επιπέδου συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Στα περισσότερα από τα μοντέλα του. Δεδομένων και των σημερινών κανονισμών, των προσδοκιών, αλλά και των πελατών, όπως και του κόστους της περίπλοκης αυτής τεχνολογίας.

Όσον αφορά και τις δημόσιες συγκοινωνίες, το Renault Group στοχεύει να διαδραματίσει και έναν ιδιαίτερα ενεργό ρόλο στη βιώσιμη αλλά και αυτόνομη μετακίνηση. Για το σκοπό αυτό αναπτύσσει και μια ηλεκτρική, ρομποτική και προ-εξοπλισμένη πλατφόρμα miniBus. Που θα φιλοξενεί διάφορες λύσεις αυτοματισμών, αλλά από εξειδικευμένους συνεργάτες.

Τα πειράματα έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια, ενώ και άλλα πρόκειται να ανακοινωθούν μέσω της WeRide. Τον παγκόσμιο ειδικό και στα αυτόνομα οχήματα. Με μια πρώτη επίδειξη αυτόνομης οδήγησης και σε πραγματικές συνθήκες κατά τη διάρκεια του τουρνουά τένις του Roland-Garros 2024.

Το Renault group προκρίνει την αυτόνομη οδήγηση για τις δημόσιες μετακινήσεις

Η στρατηγική των αυτόνομων οχημάτων του Renault Group

Υπάρχει μια διεθνής συμφωνία σχετικά και με τα 6 επίπεδα της «αυτοματοποιημένης και αυτόνομης οδήγησης». Που αρχίζουν από το επίπεδο L0 αλλά χωρίς καμία υποβοήθηση οδήγησης, έως και το επίπεδο L5. Το απόλυτο επίπεδο και στο οποίο το όχημα είναι πλήρως αυτόνομο και σε όλες τις καταστάσεις αλλα κινείται χωρίς χειριστή/οδηγό.

Στην περίπτωση΄και των οχημάτων ιδιωτικής χρήσης, το Renault Group επικεντρώνει τις προσπάθειές του στο επίπεδο L2, Ή ακόμα και στο L2+ και με αρκετά συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, όπως και το προσαρμοζόμενο cruise control, αλλά και η υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας. Ή η αυτόματη λειτουργία προσπέρασης. Αν και υποβοηθούμενος, ο οδηγός εξακολουθεί να έχει τον έλεγχο της οδήγησης.

Υπάρχει και ένα σημαντικό χάσμα τεχνολογικής πολυπλοκότητας μεταξύ και της αυτονομίας του επιπέδου L2 αλλά και του επιπέδου L3. Επειδή το όχημα πρέπει και να μπορεί να λειτουργεί με ασφάλεια, αλλα και σε πολύπλοκα περιβάλλοντα. Αλλά με περιορισμένη επαγρύπνηση από την πλευρά του οδηγού. Σε αυτό το στάδιο, το κόστος που θα επιβάρυνε και τους πελάτες, σε σχέση με τα οφέλη. Και που θα προέκυπταν από την αυτόνομη οδήγηση, θα καθιστούσε τη ζήτηση περιορισμένη ή ακόμη και μηδενική.

Οι προσδοκές γίνονται πράξη

Ταυτόχρονα, το Group διασφαλίζει ότι και η αρχιτεκτονική των οχημάτων του, μπορεί να εξελιχθεί προς την αυτονομία της οδήγησης. Εάν και οι προσδοκίες, οι κανονισμοί ή το κόστος των τεχνολογιών, καταστήσουν οικονομικά συμφέρουσα αυτή την προοπτική. Από την άλλη και σε ό,τι αφορά στα δημόσια ΜΜΜ: Το Renault Group εκτιμά ότι η ανάγκη και για αυτόνομα mini Buses,  υπολογίζεται σε αρκετές χιλιάδες τα επόμενα χρόνια.

Το Renault group προκρίνει την αυτόνομη οδήγηση για τις δημόσιες μετακινήσεις

Στην Ευρώπη, περισσότερες από 400 μεγάλες πόλεις θα υιοθετήσουν σταδιακά και το μέτρο των ζωνών χαμηλών εκπομπών ρύπων. Για τις μετακινήσεις των κατοίκων τους. Πεπεισμένο και για τα οφέλη των αυτόνομων δημόσιων συγκοινωνιών, το Renault Group διεξάγει εδώ και αρκετά χρόνια δοκιμές. Στο πλαίσιο και του οποίου από το 2026, θα διατίθεται ένας στόλος και από αυτοματοποιημένα ηλεκτρικά minibuses. Ενσωματωμένα έτσι στο δίκτυο δημόσιων συγκοινωνιών του Chateauroux Metropole (Γαλλία).

Σε τελικό στάδιο, αυτές οι δοκιμές θα οδηγήσουν το Group να προσφέρει και μια ρομποτική πλατφόρμα ηλεκτρικών miniBuses. Με βάση το νέο Renault Master, ικανή και να ενσωματώνει λύσεις αυτοματισμού, αλλά από εξειδικευμένους συνεργάτες όπως η EasyMile, η Milla και η WeRide.

Τα πιο ευέλικτα και αυτόνομα miniBuses, θα μπορούν να λειτουργούν με απόλυτη ασφάλεια 24/7 και θα αποτελούν εναλλακτική λύση μηδενικών εκπομπών. Ή αποτελεσματικό συμπλήρωμα των υπαρχουσών λύσεων (τρένο, τραμ, λεωφορείο) και όσον αφορά στο κόστος και τις εκπομπές CO2/χλμ. ανά επιβάτη. Το επιπλέον κόστος της ρομποτοποίησης και του αυτοματισμού θα μπορούσε και να αντισταθμιστεί από την απουσία οδηγών. Για την εύρυθμη λειτουργία και του στόλου οχημάτων, θα απαιτηθεί και ένα απλό σύστημα εξ αποστάσεως παρακολούθησης & ελέγχου.

WeRide, παγκόσμιος ειδικός στα αυτόνομα οχήματα

Το Renault Group έχει ξεκινήσει έτσι, μια νέα συνεργασία με τη WeRide, έναν παγκοσμίου φήμης γνώστη της αυτόνομης οδήγησης. Με στόχο και την εμπορική ανάπτυξη μεγάλης κλίμακας οχημάτων με επίπεδο αυτονομίας L4. Ικανών δηλαδή και να διαχειρίζονται από μόνα τους καταστάσεις οδήγησης, σε ένα καθορισμένο τομέα κίνησης και με εξ αποστάσεως έλεγχο, αλλά χωρίς οδηγό/χειριστή.

Το 2018, η Alliance Ventures επένδυσε στη νεοσύστατη εταιρεία WeRide, η οποία τότε και έκλεινε μόλις ένα χρόνο λειτουργίας. Και προέβλεψε την έντονη μελλοντική ανάγκη για μαζική αυτόνομη κινητικότητα. Έκτοτε η WeRide έχει γίνει παγκόσμια δύναμη καιστον τομέα των αυτόνομων οχημάτων. Με περισσότερα από 700 αυτόνομα οχήματα σε λειτουργία (συμπεριλαμβανομένων 300 minibuses). Που έχουν διανύσει περισσότερα από 28 εκατομμύρια χιλιόμετρα στην Ασία, τη Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αμερική, αλλά σύντομα και στην Ευρώπη, χάρη στο Renault Group.

abb_img