Η ευρωπαϊκή – και ειδικά η γερμανική – αυτοκινητοβιομηχανία, βρίσκεται μπροστά σε μια ιστορική καμπή. Μια εξέλιξη που μέχρι πρόσφατα θα φάνταζε αδιανόητη, σήμερα αποτελεί πραγματικότητα: η Mercedes-Benz περνά για πρώτη φορά το όριο και εξοπλίζει νέα υβριδικά μοντέλα της ευρωπαϊκής αγοράς, με βενζινοκινητήρα κινεζικής κατασκευής. Τα νέα CLA και GLB, σηματοδοτούν όχι απλώς μια τεχνική αλλαγή, αλλά μια βαθιά στρατηγική στροφή, που αποκαλύπτει πώς ακόμη και οι πιο παραδοσιακές premium μάρκες, προσαρμόζονται στις νέες οικονομικές και περιβαλλοντικές πιέσεις.
Ο M252 και η νέα πραγματικότητα για τη Mercedes
Στην καρδιά αυτής της αλλαγής, βρίσκεται ο νέος κινητήρας M252, ένας τετρακύλινδρος 1.5 turbo, ο οποίος δεν παράγεται πλέον στη Στουτγάρδη ή στο Affalterbach, αλλά σε εργοστάσια της Geely στην Κίνα. Η παραγωγή του γίνεται μέσω της κοινοπραξίας Horse, αποτέλεσμα της συνεργασίας του κινεζικού κολοσσού Geely, με τον Όμιλο Renault.
Η επιλογή αυτή δεν είναι τυχαία. Η Mercedes επενδύει τεράστια κεφάλαια στην ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη και ταυτόχρονα, αναζητά τρόπους να μειώσει το κόστος εξέλιξης και παραγωγής των κινητήρων εσωτερικής καύσης, που βρίσκονται στο λυκόφως της καριέρας τους. Ο ρεαλισμός της παγκόσμιας αγοράς, υπερισχύει πλέον του συναισθηματικού βάρους του «Made in Germany», ακόμη κι αν αυτό προκαλεί αντιδράσεις στους πιο παραδοσιακούς φίλους της μάρκας.
Υψηλή τεχνολογία, ανεξαρτήτως προέλευσης
Παρά την κινεζική του καταγωγή, ο M252 φέρει έντονα τη σφραγίδα της γερμανικής μηχανολογικής φιλοσοφίας. Η Mercedes υιοθετεί τον κύκλο Miller, αντί του κλασικού κύκλου Otto, βελτιώνοντας αισθητά τη θερμική απόδοση, μέσω ελεγχόμενου χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής. Αν και η λύση αυτή περιορίζει τη μέγιστη ισχύ του θερμικού κινητήρα, το μειονέκτημα αντισταθμίζεται, από την υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης.
Το υβριδικό σύστημα 48V, ξεχωρίζει για την αρχιτεκτονική του. Ο ηλεκτροκινητήρας των 27 ίππων (20 kW) είναι ενσωματωμένος απευθείας στο νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων, προσφέροντας άμεση απόκριση και στιγμιαία ροπή 200 Nm. Ο βενζινοκινητήρας αποδίδει 220 ίππους και 300 Nm, δημιουργώντας ένα σύνολο που δίνει έμφαση στην αποδοτικότητα και την ομαλή λειτουργία.
Βασικά τεχνικά χαρακτηριστικά
-
Βενζινοκινητήρας: 220 ίπποι / 300 Nm
-
Ηλεκτροκινητήρας: 27 ίπποι / 200 Nm
-
Μπαταρία: 1,3 kWh
-
Ανάκτηση ενέργειας έως 25 kW
-
Αυτόνομη ηλεκτρική κίνηση σε χαμηλά φορτία
Ενέργεια με… έξυπνη διαχείριση
Παρότι η μπαταρία έχει σχετικά μικρή χωρητικότητα, η Mercedes έχει επενδύσει σε προηγμένα συστήματα διαχείρισης ενέργειας. Η υβριδική CLA, μπορεί να κινείται αμιγώς ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες, ή όταν η απαίτηση ισχύος παραμένει κάτω από τους 27 ίππους.
Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η δυνατότητα πλήρους απενεργοποίησης του θερμικού κινητήρα σε ταχύτητες κοντά στα 100 km/h, μειώνοντας δραστικά την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο. Το ηλεκτρικό σύστημα κλιματισμού, που λειτουργεί μέσω του δικτύου 48V, εξασφαλίζει άνεση, χωρίς να εξαντλεί τη μπαταρία, ακόμη και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός.
Η παράξενη πολιτική τιμολόγησης
Το μεγαλύτερο ερώτημα προκύπτει από τις τιμές. Η υβριδική CLA βασικής έκδοσης ξεκινά από 48.350 ευρώ στη Γαλλία, ενώ η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση κοστίζει 48.050 ευρώ, προσφέροντας 224 ίππους, καλύτερες επιδόσεις και αυτονομία έως 792 χιλιόμετρα.
| Έκδοση | Τιμή | Ισχύς | 0-100 km/h |
|---|---|---|---|
| Υβριδική CLA | 48.350 € | 136 ίπποι | 8,8 δλ. |
| Ηλεκτρική CLA | 48.050 € | 224 ίπποι | 7,5 δλ. |
Η αντιστροφή αυτή, δημιουργεί εύλογα ερωτήματα για το ποιο κοινό απευθύνεται τελικά η υβριδική έκδοση, ειδικά όταν η ηλεκτρική, προσφέρει καλύτερη συνολική αξία και χαμηλότερο κόστος χρήσης.
Το τέλος μιας εποχής και η αρχή μιας άλλης
Η νέα υβριδική CLA, δεν είναι απλώς ένα ακόμα μοντέλο. Αποτελεί σύμβολο του μετασχηματισμού της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου η παγκοσμιοποίηση, η βιωσιμότητα και η ανταγωνιστικότητα, επαναπροσδιορίζουν τις παραδοσιακές αξίες. Η Mercedes δείχνει ξεκάθαρα ότι, στην πορεία προς την πλήρη ηλεκτροκίνηση, η γεωγραφική προέλευση των μηχανικών μερών παύει να είναι καθοριστικός παράγοντας. Για πολλούς, αυτό σηματοδοτεί το τέλος του ρομαντισμού των κλασικών γερμανικών κινητήρων. Για άλλους, είναι απλώς το αναπόφευκτο μέλλον, μιας βιομηχανίας που αλλάζει με ταχύτητα.
Πηγή: rouleur-electrique.fr
