Το θηριώδες Kia EV9 GT με 585 PS και 4,3” για τα 0 -100, κυκλοφορεί και… εκτελεί!

Η «γρήγορη» έκδοση του ηλεκτρικού SUV EV9 της ΚΙΑ, έχει σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ, αλλά και ένα νέο τύπο πλαισίου.

Ακούστε το άρθρο

Η Kia παρουσίασε το EV9 GT για πρώτη φορά στο σαλόνι αυτοκινήτου του Λος Άντζελες. Η γρήγορη έκδοση του ηλεκτρικού SUV EV9, έχει σημαντικά μεγαλύτερη ισχύ, αλλά και νέο τύπο πλαισίου. Μέχρι στιγμής, το EV9 είναι διαθέσιμο με τετρακίνηση και ισχύ 385 PS στην έκδοση «GT-Line», που όπως και στο EV6, δεν πρέπει να συγχέεται με το μοντέλο GT. Αυτό συμβαίνει γιατί το GT, δεν είναι απλώς μια έκδοση σπορ εξοπλισμού, αλλά το σπορ κορυφαίο μοντέλο της σειράς, με εκτεταμένες αλλαγές.

Το θηριώδες Kia EV9 GT με 585 PS και 4,3'' για τα 0 -100, κυκλοφορεί και... εκτελεί!

Όπως ανακοινώνει η Kia, το EV9 GT, διαθέτει ηλεκτρική τετρακίνηση με δύο κινητήρες, έναν για κάθε άξονα. Η μονάδα στο μπροστινό μέρος έχει ισχύ 217 PS, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας στον πίσω άξονα, αποδίδει 367 PS. Επομένως, στο EV9 GT, ο πίσω κινητήρας από μόνος του, είναι σχεδόν εξίσου ισχυρός με την βασική τετρακίνητη έκδοση. Το GT μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα, σε 4,3” αντί για 5,0 δευτερόλεπτα σύμφωνα με την Kia.

Το θηριώδες Kia EV9 GT με 585 PS και 4,3'' για τα 0 -100, κυκλοφορεί και... εκτελεί!

Όπως το EV6 GT, το EV9 GT διαθέτει επίσης ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (e-LSD), που προορίζεται να βελτιώσει τη σταθερότητα κατά την οδήγηση με υψηλή ταχύτητα στις στροφές. Το e-LSD, μεταφέρει τη ροπή που ελέγχεται ηλεκτρονικά στα ελαστικά, προσφέροντας περισσότερη πρόσφυση. Επιπλέον παρόμοια με το Hyundai Ioniq 5 N, υπάρχουν προσομοιωμένες αλλαγές ταχυτήτων, γνωστές εδώ ως Virtual Gear Shift (VGS). «Με την προσομοίωση της εμπειρίας ενός παραδοσιακού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων, το VGS παρέχει αξιοσημείωτες «αλλαγές», καθώς το όχημα επιταχύνει, αλλά και μπορεί να μειώσει την επιτάχυνση, όταν φτάσει το όριο των στροφών.

Το θηριώδες Kia EV9 GT με 585 PS και 4,3'' για τα 0 -100, κυκλοφορεί και... εκτελεί!

Ο οδηγός μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει τα paddles που βρίσκονται σε κάθε πλευρά του τιμονιού, για να αλλάζει χειροκίνητα τις ταχύτητες, για μια αυξημένη αίσθηση εμπλοκής στην οδήγηση», λέει η Kia. Το VGS λειτουργεί φυσικά μαζί με τη γεννήτρια ήχου, για να ταιριάζει με τους ήχους οδήγησης που παράγονται κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων. Δεν υπάρχουν αλλαγές στο σύστημα των 800 volt. Η μπαταρία των 99,8 kWh και ο χρόνος γρήγορης φόρτισης περίπου 25 λεπτών από το δέκα έως το 80% παραμένουν αμετάβλητα. Η Kia δεν έχει ακόμη καθορίσει μια αυτονομία WLTP. Ωστόσο, είναι σαφές, ότι τα μοντέλα για την αγορά των ΗΠΑ, θα παραδοθούν με θύρα φόρτισης NACS.

Το θηριώδες Kia EV9 GT με 585 PS και 4,3'' για τα 0 -100, κυκλοφορεί και... εκτελεί!

Το EV9 GT θα έχει επίσης ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πλαίσιο. Έτσι υπάρχει πρόσβαση μέσω του κουμπιού Drive Mode που βρίσκεται στο τιμόνι, για τις λειτουργίες Normal, Eco, Sport και My Drive, όπου μπορούν εύκολα να αλλάξουν από τον οδηγό ανάλογα με τις συνθήκες ή το επιθυμητό στυλ οδήγησης. Εκτός από τη ρύθμιση της ανάρτησης, η αίσθηση του τιμονιού και των φρένων, είναι επίσης βελτιστοποιημένη σε κάθε λειτουργία. Το ανοιχτό πράσινο κουμπί GT στο τιμόνι, ενεργοποιεί τη λειτουργία GT με την πιο σκληρή ρύθμιση των αμορτισέρ.

Το θηριώδες Kia EV9 GT με 585 PS και 4,3'' για τα 0 -100, κυκλοφορεί και... εκτελεί!

Παρά την πιο σπορ σχεδίαση, το EV9 GT, έχει διατηρήσει όσο το δυνατόν περισσότερο τη χρηστική αξία του. Έτσι, το GT έχει απόσταση από το έδαφος σχεδόν 20 εκατοστά και όπως το κανονικό EV9, μπορεί να έλξει ρυμουλκούμενα βάρους, έως και 2,5 τόνων. Ο εσωτερικός χώρος, παραμένει επίσης αμετάβλητος.

Το θηριώδες Kia EV9 GT με 585 PS και 4,3'' για τα 0 -100, κυκλοφορεί και... εκτελεί!

Υπάρχουν μικρές αλλαγές στη σχεδίαση: το EV9 GT έχει τροποποιημένη κάτω εισαγωγή αέρα και τα LED που είναι ενσωματωμένα στην μπροστινή ποδιά, φαίνονται επίσης στις φωτογραφίες τύπου. Δαγκάνες φρένων με ανοιχτό πράσινο χρώμα, τοποθετούνται επίσης στον μπροστινό άξονα. Στο πίσω μέρος, ωστόσο, οι αλλαγές είναι μικρές.

Το θηριώδες Kia EV9 GT με 585 PS και 4,3'' για τα 0 -100, κυκλοφορεί και... εκτελεί!

Το EV9 GT θα παράγεται στη Νότια Κορέα και θα κυκλοφορήσει στην αγορά το δεύτερο εξάμηνο του 2025. Η Kia σκοπεύει να κοινοποιήσει τις τιμές λίγο πριν την κυκλοφορία του στην αγορά.

 

 

abb_img