Το νέο ηλεκτρικό SUV, είναι λίγο μεγαλύτερο από ένα BYD Atto 3 και προσφέρεται με τρία διαφορετικά πακέτα μπαταριών. Τα βασικά και μεσαίας κατηγορίας μοντέλα, διαθέτουν κινητήρα 204 ίππων, ενώ η ναυαρχίδα αποδίδει 224 ίππους.
Η Κίνα καθιερώνεται το παγκόσμιο επίκεντρο για προσιτά ηλεκτρικά οχήματα. Ωστόσο, τα περισσότερα από τα φιλικά προς τον προϋπολογισμό EV, προέρχονται από εγχώριες μάρκες. Αλλά τώρα, ακόμη και η Toyota, μια εταιρεία που έχει επικριθεί για την νωθρότητά της στην υιοθέτηση ηλεκτρικών οχημάτων, μπαίνει στη μάχη με μια συγκλονιστικά χαμηλή τιμή εκκίνησης στην κινεζική αγορά, ειδικά λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος και τα χαρακτηριστικά της.
Το εν λόγω όχημα είναι το bZ3X και «ήρθε στη ζωή» χάρη στην κοινοπραξία της Toyota με την GAC. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο, αλλά οι πωλήσεις του μόλις ξεκίνησαν. Αποδείχθηκε ότι είναι τόσο δημοφιλές, αφού έγιναν περισσότερες από 10.000 παραγγελίες για αυτό μέσα σε μια ώρα, με αποτέλεσμα το σύστημα να καταρρεύσει.
Δείτε ακόμα: Το GAC-Toyota bZ3X κάνει «αυτοκρατορικό» ντεμπούτο
Κοιτάζοντας τι θα πάρουν οι αγοραστές για τα χρήματά τους, είναι εύκολο να καταλάβουμε γιατί το bZ3X είναι τόσο «καυτό». Παίρνετε έτσι τη βασική έκδοση του bZ3X, που ονομάζεται 430 Air. Έρχεται με μπαταρία LFP 50,03 kWh. Ενώ θεωρητικά είναι καλή για ένα SUV αυτού του μεγέθους, η Toyota ισχυρίζεται ότι αρκεί για 430 χλμ αυτονομίας στον κύκλο CTLC. Ωστόσο, δεδομένου ότι ο κύκλος δοκιμών της Κίνας τείνει να είναι εξαιρετικά «γενναιόδωρος», η πραγματική αυτονομία θα είναι πιθανότατα πιο κοντά στα 402 χλμ. Αν ψάχνετε για λίγο περισσότερο εξοπλισμό, υπάρχει επίσης διαθέσιμη μια ελαφρώς αναβαθμισμένη έκδοση, η 430 Air+.
Η Toyota θα προσφέρει επίσης το bZ3X σε εκδόσεις 520 Pro και 520 Pro+, ενώ και τα δύο χρησιμοποιούν μεγαλύτερη μπαταρία 58,37 kWh και έχουν αυτονομία 530 χλμ. Όλα τα μοντέλα 430 και 520, διαθέτουν έναν μόνο ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων. Η έκδοση που προσφέρει τη μεγαλύτερη αυτονομία, είναι η 610 Max, με ένα πακέτο 67,92 kWh και είναι καλή για 610 χλμ με μια φόρτιση. Διαθέτει επίσης ισχυρότερο κινητήρα 224 ίππων. Ανακοινώθηκαν επίσης δύο εκδόσεις του 520 Pro που προσφέρουν προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Αυτά τα μοντέλα περιλαμβάνουν 11 κάμερες, 12 ραντάρ υπερήχων, ραντάρ κυμάτων 3 χιλιοστών και ένα LiDAR, όλα τροφοδοτημένα από το Nvidia Drive AGX Orin X.
Η καμπίνα του bZ3X σίγουρα δεν είναι υπερπολυτελής, όσον αφορά τα κινεζικής κατασκευής EV, αλλά φαίνεται αξιοπρεπής. Διαθέτει οθόνη infotainment 14,6 ιντσών, ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8 ιντσών και ηχοσύστημα Yamaha 11 ηχείων, όλα τοποθετημένα στάνταρ. Το SUV έχει μήκος 4.600 χλστ, πλάτος 1.875 χλστ και ύψος 1.645 χλστ, με μεταξόνιο 2.765 χλστ, που σημαίνει ότι έχει περίπου το ίδιο μέγεθος με το RAV, ενώ ζυγίζει 1.835 κιλά.