To Volkswagen ID. Polo στο μικροσκόπιο: Τα πάντα όλα για εκδόσεις, μπαταρίες, φόρτιση και διαστάσεις

Volkswagen ID. Polo: πλήρη στοιχεία για εκδόσεις ισχύος, μπαταρίες LFP και NMC, αυτονομία, φόρτιση, διαστάσεις, βάρος, πλατφόρμα

Ακούστε το άρθρο

Μετά το δημόσιο ντεμπούτο του ID. Polo, το οποίο εξακολουθεί να εμφανίζεται με καμουφλάζ τύπου «αρλεκίνου» ενόψει της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA) τον Σεπτέμβριο, επιλεγμένοι δημοσιογράφοι, είχαν την ευκαιρία να οδηγήσουν το νέο ηλεκτρικό compact μοντέλο της Volkswagen στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Covered Drive». Κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης παρουσίασης, η Volkswagen δημοσιοποίησε για πρώτη φορά αναλυτικές τεχνικές πληροφορίες για το σύστημα μετάδοσης κίνησης, στοιχεία που δεν είχαν αποκαλυφθεί, κατά την αρχική πρεμιέρα του μοντέλου στην IAA. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν γνωστό, μέσω διαρροών, ότι οι ισχυρότερες εκδόσεις της Volkswagen και των συγγενικών μοντέλων των Cupra και Škoda, θα απέδιδαν 226 PS. Ωστόσο, η αυτοκινητοβιομηχανία δεν είχε ανακοινώσει επίσημα στοιχεία για τη βασική έκδοση, η οποία τοποθετείται τιμολογιακά γύρω από το όριο των 25.000 ευρώ.

Volkswagen ID. Polo: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για εκδόσεις, μπαταρίες, φόρτιση και διαστάσεις

Πλέον έχει επιβεβαιωθεί ότι το Volkswagen ID. Polo, θα διατίθεται με τέσσερις διαφορετικές διαμορφώσεις συστήματος μετάδοσης κίνησης. Η μικρότερη μπαταρία θα συνδυάζεται με δύο επίπεδα ισχύος, 115 και 135 PS, ενώ η μεγαλύτερη μπαταρία θα προσφέρεται σε εκδόσεις 211 και 266 PS. Η κορυφαία έκδοση των 266 PS, θα φέρει την εμπορική ονομασία ID. Polo GTI. Σε όλες τις εκδόσεις, ο ηλεκτροκινητήρας είναι ο APP290, ειδικά εξελιγμένος για εμπροσθοκίνητα μοντέλα, με απόδοση ροπής 290 Nm, σύμφωνα με τη Volkswagen. Νέο στοιχείο αποτελεί και ο μετατροπέας ισχύος, τον οποίο η Volkswagen αποκαλεί «μετατροπέα παλμών». Το συγκεκριμένο εξάρτημα, έχει αναπτυχθεί και θα κατασκευάζεται εσωτερικά από τον όμιλο, με στόχο τη μείωση του κόστους παραγωγής.

Volkswagen ID. Polo: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για εκδόσεις, μπαταρίες, φόρτιση και διαστάσεις

Παράλληλα με τα συστήματα μετάδοσης κίνησης, έχουν οριστικοποιηθεί και τα χαρακτηριστικά των δύο εκδόσεων μπαταρίας. Από την παρουσίαση του πρωτότυπου ID.2all το 2023, ήταν ήδη γνωστό ότι θα υπήρχαν δύο επιλογές: μια μπαταρία τεχνολογίας LFP για τη βασική έκδοση και μια μπαταρία NMC για μεγαλύτερη αυτονομία, έως περίπου 450 χιλιόμετρα. Οι εκδόσεις των 115 και 135 PS, θα εξοπλίζονται στάνταρ με μπαταρία LFP, η οποία διαθέτει καθαρή ωφέλιμη χωρητικότητα 37 kWh. Με βάση προκαταρκτικά στοιχεία, η αυτονομία WLTP, εκτιμάται έως περίπου 300 χιλιόμετρα, με τα τελικά πιστοποιημένα δεδομένα να αναμένονται κοντά στην έναρξη των προ-πωλήσεων τον Απρίλιο του 2026.

Volkswagen ID. Polo: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για εκδόσεις, μπαταρίες, φόρτιση και διαστάσεις

Η μέγιστη ισχύς φόρτισης DC για τη μπαταρία LFP, ανέρχεται στα 90 kW, με χρόνο φόρτισης από 10% έως 80% περίπου 27 λεπτά. Με καθαρή χωρητικότητα 37 kWh, αυτό αντιστοιχεί σε μεταφορά 25,9 kWh ενέργειας μέσα σε 27 λεπτά, δηλαδή μέση ισχύ φόρτισης περίπου 58 kW. Η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα, πραγματοποιείται με ισχύ έως 11 kW και απαιτεί λίγο λιγότερο από τέσσερις ώρες.

Volkswagen ID. Polo: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για εκδόσεις, μπαταρίες, φόρτιση και διαστάσεις

Η μεγαλύτερη μπαταρία τεχνολογίας NMC διαθέτει καθαρή χωρητικότητα 52 kWh και έχει σχεδιαστεί για αυτονομία περίπου 450 χιλιομέτρων. Κατά την παρουσίαση του ID.2all δεν είχε ανακοινωθεί συγκεκριμένη χωρητικότητα, αλλά μόνο η στοχευόμενη αυτονομία. Αν και αρχικές εκτιμήσεις έκαναν λόγο για 55 έως 60 kWh, η τελική έκδοση είναι ελαφρώς μικρότερη. Η αυτονομία παρέμεινε αμετάβλητη, ωστόσο ο στόχος φόρτισης των 20 λεπτών που είχε αναφερθεί το 2023 δεν επιτεύχθηκε πλήρως, καθώς ο χρόνος φόρτισης 10–80% ανέρχεται τελικά σε 23 λεπτά με μέγιστη ισχύ φόρτισης 130 kW.

Volkswagen ID. Polo: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για εκδόσεις, μπαταρίες, φόρτιση και διαστάσεις

Για τη φόρτιση από 10% σε 80%, η μπαταρία των 52 kWh απαιτεί 36,4 kWh. Για να μεταφερθεί αυτή η ενέργεια σε 23 λεπτά, απαιτείται μέση ισχύς περίπου 95 kW. Με δεδομένο ότι η μέγιστη ισχύς είναι 130 kW, το συγκεκριμένο επίπεδο διατηρείται μόνο για περιορισμένο χρονικό διάστημα. Η Volkswagen δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη την πλήρη καμπύλη φόρτισης.

Volkswagen ID. Polo: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για εκδόσεις, μπαταρίες, φόρτιση και διαστάσεις

Και οι δύο μπαταρίες βασίζονται στο τυποποιημένο πρισματικό στοιχείο της PowerCo. Πρόκειται για στοιχείο ενιαίου μεγέθους, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιεί διαφορετικές χημικές συνθέσεις, ανάλογα με τις ανάγκες του οχήματος. Τα στοιχεία ενσωματώνονται απευθείας στο πάτωμα του αμαξώματος, χωρίς ενδιάμεσο αρθρωτό επίπεδο, σε αντίθεση με άλλα οχήματα της πλατφόρμας MEB. Σύμφωνα με τη Volkswagen, η λύση αυτή μειώνει το κόστος, τον απαιτούμενο χώρο και το βάρος, βελτιώνει τη θερμική διαχείριση και αυξάνει την ενεργειακή πυκνότητα κατά περίπου 10%.

Volkswagen ID. Polo: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για εκδόσεις, μπαταρίες, φόρτιση και διαστάσεις

Η εμπροσθοκίνητη διάταξη της πλατφόρμας MEB+ είναι νέα, γεγονός που οδήγησε σε εξέλιξη του πλαισίου από μηδενική βάση. Το ID. Polo διαθέτει εμπρός άξονα MacPherson και έναν ιδιαίτερα συμπαγή πίσω άξονα. Σύμφωνα με τη Volkswagen, η συνεργασία των δύο αξόνων, προσφέρει υψηλή γραμμικότητα στην απόκριση και αυξημένη ακρίβεια, με στόχο την καλύτερη ανατροφοδότηση προς τον οδηγό και την ενισχυμένη ενεργητική ασφάλεια. Δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμη αν ο επιπλέον αποθηκευτικός χώρος κάτω από το πορτμπαγκάζ του πρωτοτύπου θα περάσει στο μοντέλο παραγωγής, αν και τα τεχνικά σχέδια δείχνουν κενό χώρο μεταξύ των πίσω τροχών. Εικόνες δεν έχουν ακόμη δοθεί στη δημοσιότητα, καθώς η Volkswagen διατηρεί στοιχεία για την επίσημη παγκόσμια πρεμιέρα.

Volkswagen ID. Polo: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για εκδόσεις, μπαταρίες, φόρτιση και διαστάσεις

Οι διαστάσεις του ID. Polo έχουν ήδη ανακοινωθεί: μήκος 4,05 μέτρα, μεταξόνιο 2,60 μέτρα, πλάτος 1,82 μέτρα και ύψος 1,53 μέτρα. Το βάρος ανέρχεται σε 1.512 κιλά με τη μπαταρία των 37 kWh και σε 1.515 κιλά με τη μπαταρία των 52 kWh, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι οι μπαταρίες LFP, συχνά έχουν παρόμοιο βάρος με μεγαλύτερες NMC, παρά τη χαμηλότερη ενεργειακή πυκνότητα. Η πλατφόρμα MEB+ με κίνηση στους εμπρός τροχούς, επιτρέπει μεγαλύτερη εκμετάλλευση χώρων. Το ID. Polo προσφέρει πέντε θέσεις και χώρο αποσκευών 435 λίτρων. Συγκριτικά με το θερμικό Polo, το ηλεκτρικό μοντέλο διαθέτει 19 χιλιοστά περισσότερο εσωτερικό χώρο και σημαντικά μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ. Παράλληλα, προβλέπεται δυνατότητα τοποθέτησης κοτσαδόρου με στατικό φορτίο 75 κιλών και ικανότητα ρυμούλκησης έως 1.200 κιλά.

Volkswagen ID. Polo: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για εκδόσεις, μπαταρίες, φόρτιση και διαστάσεις

Στο εσωτερικό, η Volkswagen αναφέρει πλήρη επανασχεδίαση όλων των επιμέρους στοιχείων. Το ψηφιακό περιβάλλον περιλαμβάνει πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και κεντρική οθόνη αφής 13 ιντσών για infotainment, με έμφαση στη συνδυαστική χρήση φυσικών και ψηφιακών χειριστηρίων.

Volkswagen ID. Polo: Όλες οι τεχνικές λεπτομέρειες για εκδόσεις, μπαταρίες, φόρτιση και διαστάσεις

Τέλος, η Volkswagen δεν έχει επιβεβαιώσει αν όλες οι εκδόσεις του συστήματος μετάδοσης κίνησης θα είναι διαθέσιμες από την έναρξη των πωλήσεων τον Απρίλιο του 2026. Υπάρχει το ενδεχόμενο αρχικής διάθεσης περιορισμένων επιλογών, με σταδιακή επέκταση της γκάμας σε μεταγενέστερο στάδιο.

Πηγή: electrive.com