Αυτή είναι η Ferrari F80. Είναι το ολοκαίνουργιο κορυφαίο υπεραυτοκίνητο του Ιταλού κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, ακολουθώντας τα χνάρια θρυλικών ονομάτων όπως τα F40, Enzo και LaFerrari. Και ναι, έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά είναι το υβριδικό σύστημα που τράβηξε την προσοχή μας.
Η Ferrari για την F80 πήρε τον παραδοσιακό V12 και τον μείωσε σε V6, προσθέτοντας τρεις ηλεκτροκινητήρες για ένα υβριδικό σύνολο που αποδίδει συνολικά 1.184 ίππους. Το τρίλιτρο μοτέρ αποδίδει από μόνο του 900 ίππους, καθιστώντας την F80 το πιο ισχυρό αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει ποτέ η Ferrari.
Η Ferrari τοποθέτησε στο F80 τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, δύο μπροστά και έναν πίσω, ουσιαστικά καθιστώντας το τετρακίνητο, αφού ο θερμικός κινητήρας στέλνει ισχύ μόνο στον πίσω άξονα.
Οι τρεις κινητήρες συνδέονται με μια μπαταρία 800 V. Το ηλεκτρικό σύστημα χρησιμοποιείται τόσο για την τροφοδοσία, όσο και για την εκκίνηση του κινητήρα, την ανάκτηση ενέργειας και την παροχή πρόσθετης ροπής όταν χρειάζεται.
Καθένας από τους δύο εμπρός ηλεκτροκινητήρες αποδίδει 140 ίππους, ενώ η πίσω μονάδα μπορεί να δώσει επιπλέον 80 ίππους και μπορεί παράλληλα να ανακτά 70 kW κατά την επιβράδυνση.
Ο χρόνος που χρειάζεται για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα είναι μόλις 2,15’’, ενώ στα 200 χλμ./ώρα φτάνει σε 5,75’’. Η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 350 χλμ./ώρα, ξεπερνώντας τη McLaren W1.
Τα ανθρακονήματα χρησιμοποιήθηκαν εκτενώς στις ηλεκτρικές μονάδες μετάδοσης κίνησης, ενώ όλες οι καινοτομίες είναι δανεισμένες, από το πρόγραμμα Formula 1 της Ferrari. Καθένας από τους μπροστινούς κινητήρες, ζυγίζει μόλις 12,7 κιλά, ο πίσω κινητήρας δείχνει εντυπωσιακά στη ζυγαριά μόλις 8,8 κιλά, ενώ η μπαταρία υψηλής τάσης ζυγίζει μόλις 39 κιλά.
Ολόκληρος ο μπροστινός άξονας, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων, του συστήματος ψύξης και του μετατροπέα, ζυγίζει 61,2 κιλά και διαθέτει επίσης σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ.
Μιλώντας για την μπαταρία υψηλής τάσης, δεν μπορεί να επαναφορτιστεί από φορτιστή EV επειδή δεν είναι plug-in υβριδικό, επομένως ο κινητήρας είναι η μόνη πηγή ενέργειας για αυτήν. Παρά το γεγονός ότι έχει χωρητικότητα μόλις 2,28 kWh, έχει μέγιστη τάση 860 V και μπορεί να φορτίσει και να εκφορτίσει με μέγιστη ταχύτητα 242 kW.
Ωστόσο, εδώ είναι το πιο ενδιαφέρον μέρος: παρά το γεγονός ότι η F80 διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα 12 V και 48 V, δεν υπάρχει μπαταρία 48 V, όπως στο Tesla Cybertruck. Αντίθετα, η Ferrari, τοποθέτησε στο αυτοκίνητο έναν μετατροπέα DC/DC που στέλνει ισχύ από την μπαταρία υψηλής τάσης 2,3 kWh, στην ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση των 48 V, τους ηλεκτρικούς κινητήρες και τον αποψύκτη του παρμπρίζ, καθώς και τα βοηθητικά εξαρτήματα 12 V, που βρίσκονται συνήθως στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.
Ο μετατροπέας στον μπροστινό άξονα, μετατρέπει το συνεχές ρεύμα σε εναλλασσόμενο ρεύμα για τους κινητήρες, αλλά μπορεί επίσης να ενεργήσει αντίστροφα και να στείλει ισχύ από τους κινητήρες στην μπαταρία κατά την πέδηση. Ένας άλλος αμφίδρομος μετατροπέας, χρησιμοποιείται για τον πίσω κινητήρα, ο οποίος, παρεμπιπτόντως, χρησιμοποιείται επίσης ως μίζα για τον V6 κινητήρα.
Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας είναι υπό ανάπτυξη και θα κάνει το ντεμπούτο του κάποια στιγμή το επόμενο έτος, με εκτιμώμενη τιμή πάνω από $500.000.
Έως τότε η F80 θα είναι το τεχνολογικό θαύμα της Ferrari με τους 1.184 ίππους! Αλήθεια τι άλλο μας επιφυλάσσει το μέλλον;