Το υβριδικό σύστημα της Ferrari F80 είναι ένα θαύμα της μηχανικής

Το F80 τροφοδοτείται από έναν μεσαίο κινητήρα V-6 3,0 λίτρων που αποδίδει από μόνος του μια εκπληκτική ισχύ 900 ίππων

Ακούστε το άρθρο

Αυτή είναι η Ferrari F80. Είναι το ολοκαίνουργιο κορυφαίο υπεραυτοκίνητο του Ιταλού κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων, ακολουθώντας τα χνάρια θρυλικών ονομάτων όπως τα F40, Enzo και LaFerrari. Και ναι, έχει κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά είναι το υβριδικό σύστημα που τράβηξε την προσοχή μας.

Το υβριδικό σύστημα της Ferrari F80 είναι ένα θαύμα της μηχανικής

Το F80 τροφοδοτείται από έναν μεσαίο κινητήρα V-6 3,0 λίτρων που αποδίδει από μόνος του μια εκπληκτική ισχύ 900 ίππων, ενώ το υβριδικό σύστημα προσθέτει άλλους 300 ίππους για ένα θηριώδες σύνολο 1.200 ίππων. Αλλά ο κινητήρας εσωτερικής καύσης δεν θα ήταν τόσο ισχυρός, αν δεν υπήρχε κάποια ηλεκτρική «μαγεία». Αυτό συμβαίνει επειδή η διθέσια «ναυαρχίδα», διαθέτει ηλεκτρικά υποβοηθούμενους υπερσυμπιεστές.

Το υβριδικό σύστημα της Ferrari F80 είναι ένα θαύμα της μηχανικής

Ένας ηλεκτρικός κινητήρας που είναι εγκατεστημένος αξονικά μεταξύ του στροβίλου και του περιβλήματος του συμπιεστή, μπορεί να περιστρέφει τα πτερύγια σχεδόν αμέσως, αναιρώντας αποτελεσματικά την υστέρηση του turbo, που μερικές φορές μπορεί να χαλάσει την οδηγική εμπειρία σε αυτοκίνητα με κινητήρα καύσης με συμβατικά turbo.

Το υβριδικό σύστημα της Ferrari F80 είναι ένα θαύμα της μηχανικής

Στη συνέχεια, υπάρχουν οι μονάδες ηλεκτροκίνησης, οι οποίες σχεδιάστηκαν εσωτερικά. Η Ferrari τοποθέτησε στο F80 τρεις ηλεκτρικούς κινητήρες, δύο μπροστά και έναν πίσω, ουσιαστικά καθιστώντας το τετρακίνητο, αφού ο θερμικός κινητήρας στέλνει ισχύ μόνο στον πίσω άξονα.

Το υβριδικό σύστημα της Ferrari F80 είναι ένα θαύμα της μηχανικής

Καθένας από τους μπροστινούς κινητήρες αποδίδει 140 ίππους, ενώ η πίσω μονάδα μπορεί να δώσει επιπλέον 80 ίππους και μπορεί επίσης να κάνει αναγεννητικό φρενάρισμα και να ανακτήσει έως και 70 kW όταν επιβραδύνει. Ο χρόνος που χρειάζεται για να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα είναι μόλις 2,15’’, ενώ στα 200 χλμ./ώρα φτάνει σε 5,75’’. Η τελική της ταχύτητα αγγίζει τα 350 χλμ./ώρα, ξεπερνώντας τη McLaren W1.

Το υβριδικό σύστημα της Ferrari F80 είναι ένα θαύμα της μηχανικής

Τα ανθρακονήματα χρησιμοποιήθηκαν εκτενώς στις ηλεκτρικές μονάδες μετάδοσης κίνησης, συμπεριλαμβανομένου του στάτορα, του ρότορα και του μαγνήτη, ενώ όλες οι καινοτομίες είναι δανεισμένες, από το πρόγραμμα Formula 1 της Ferrari. Καθένας από τους μπροστινούς κινητήρες, ζυγίζει μόλις 12,7 κιλά, ο πίσω κινητήρας δείχνει εντυπωσιακά στη ζυγαριά μόλις 8,8 κιλά, ενώ η μπαταρία υψηλής τάσης ζυγίζει μόλις 39 κιλά.

Το υβριδικό σύστημα της Ferrari F80 είναι ένα θαύμα της μηχανικής

Ολόκληρος ο μπροστινός άξονας, συμπεριλαμβανομένων των κινητήρων, του συστήματος ψύξης και του μετατροπέα, ζυγίζει 61,2 κιλά και διαθέτει επίσης σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ.

Το υβριδικό σύστημα της Ferrari F80 είναι ένα θαύμα της μηχανικής

Μιλώντας για την μπαταρία υψηλής τάσης, δεν μπορεί να επαναφορτιστεί από φορτιστή EV επειδή δεν είναι plug-in υβριδικό, επομένως ο κινητήρας είναι η μόνη πηγή ενέργειας για αυτήν. Παρά το γεγονός ότι έχει χωρητικότητα μόλις 2,28 kWh, έχει μέγιστη τάση 860 V και μπορεί να φορτίσει και να εκφορτίσει με μέγιστη ταχύτητα 242 kW.

Το υβριδικό σύστημα της Ferrari F80 είναι ένα θαύμα της μηχανικής

Ωστόσο, εδώ είναι το πιο ενδιαφέρον μέρος: παρά το γεγονός ότι το F80 διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα 12 V και 48 V, δεν υπάρχει μπαταρία 48 V, όπως στο Tesla Cybertruck. Αντίθετα, η Ferrari, τοποθέτησε στο αυτοκίνητο έναν μετατροπέα DC/DC που στέλνει ισχύ από την μπαταρία υψηλής τάσης 2,3 kWh, στην ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση των 48 V, τους ηλεκτρικούς κινητήρες και τον αποψύκτη του παρμπρίζ, καθώς και τα βοηθητικά εξαρτήματα 12 V, που βρίσκονται συνήθως στα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.

Το υβριδικό σύστημα της Ferrari F80 είναι ένα θαύμα της μηχανικής

Ο μετατροπέας στον μπροστινό άξονα, μετατρέπει το συνεχές ρεύμα σε εναλλασσόμενο ρεύμα για τους κινητήρες, αλλά μπορεί επίσης να ενεργήσει αντίστροφα και να στείλει ισχύ από τους κινητήρες στην μπαταρία, υπό αναγεννητική πέδηση. Ένας άλλος αμφίδρομος μετατροπέας, χρησιμοποιείται για τον πίσω κινητήρα, ο οποίος, παρεμπιπτόντως, χρησιμοποιείται επίσης ως μίζα για τον κινητήρα V-6 κάτω από το καπό.

Το υβριδικό σύστημα της Ferrari F80 είναι ένα θαύμα της μηχανικής

Το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας είναι υπό ανάπτυξη και θα κάνει το ντεμπούτο του κάποια στιγμή το επόμενο έτος, με εκτιμώμενη τιμή πάνω από 500.000 $. Εάν το F80 το οποίο κοστίζει 4 εκατομμύρια δολάρια είναι τόσο υψηλής τεχνολογίας, πιθανότατα θα βρεθούμε σε μια ευχάριστη έκπληξη, όταν το EV βγει στην αγορά. Ακόμα κι αν έχει ηχείο, που θα βγάζει τους ψεύτικους ήχους ενός κινητήρα V-8.

abb_img