Με τρείς διαφορετικές αισθητικές όσον αφορά και την σχεδίαση στο αμάξωμα. Αλλά με κοινό χαρακτηριστικό και την τοποθέτηση του κινητήρα εγκάρσια στο κέντρο, αλλά και τα γόνατα Μακ Φέρσον εμπρός και πίσω στην ανάρτηση. Οι τρείς γενιές του MR2 της Toyota, άφησαν έτσι, το δικό τους ανεξίτηλο αποτύπωμα στην αυτοκίνηση. Και με αποκορύφωμα το Toyota MR2 Spyder Mk3.
Νεανικό, σπόρ, σβέλτο, αλλά και ευκολοδήγητο και με αρκετά καλή ποιότητα κατασκευής, το μικρό Ιαπωνικό «πυραυλάκι», δημιούργησε το δικό του φανατικό κοινό. Βασική του προτεραιότητα, το ύφος και οι επιδόσεις. Τα αρχικά του MR2 σήμαιναν Μ= Mid engine (κινητήρας στο κέντρο). R= Rearwheel (κίνηση στους πίσω τροχούς). 2=Two seater (δύο θέσεων).
Ειδικά η τρίτη γενιά που πρόλαβα να οδηγήσω ήταν «όλα τα λεφτά». Το μικρό συμπαγές roadster, ζήλεψε λίγο αισθητικά και σχεδιαστικά απο την δόξα του Fiat X1/9. Αλλά και της πολύ πιο ακριβής Porsche Boxster. Θέλοντας επίσης να αποτελέσει μια γνήσια εναλλακτική πρόταση, απέναντι στο ΜΧ– 5 της Mazda, για τους φαν αυτής της κατηγορίας.
Οι Ιάπωνες σχεδίασαν την τρίτη γενιά στα μέσα της δεκαετίας του ’90, κυριολεκτικά απο λευκή κόλα χαρτί! Οι τετραγωνισμένες κόμπακτ γραμμές και το χαμηλό ύψος του, δεν άφηναν αμφιβολία για το χαρακτήρα του. Ενω δεν μπορούσες να το μπερδέψεις με κανένα άλλο.
Μεγάλο προτέρημα για τις επιδόσεις, η συγκράτηση του βάρους κάτω απο τα 1000 κιλά (965). Κάτι που σε συνάρτηση με τον ροπάτο 1800άρη κινητήρα των 140 ίππων και το σφικτό εξάρι σασμάν. Απογείωνε το MR2 στην ευθεία!
Με 6,9 κιλά ανα ίππο, το Ιαπωνικό «βέλος» δεν χαριζόταν στο δρόμο! Τα 0-100 χλμ απο στάση έρχονταν σε 7,8”, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 210 χλμ/ώρα.
Μηχανικά μέρη
Ο τοποθετημένος στο κέντρο και πίσω αλουμινένιος 1800άρης (1794 κ.εκ) 16 βαλβιδος, υποτετράγωνος (79 x 91,5 mm) κινητήρας. Ήταν «δανεικός» απο την Celica της 7ης γενιάς. Με τον κωδικό 1ZZ-FE και συμπίεση 10:1, είχε μεταβλητό χρονισμό για τις βαλβίδες εισαγωγής. Και απέδιδε 140 άλογα στις 6.400 σ.α.λ, και ροπή 17 κιλών στις 4.400 σ.α.λ, όλα στους πίσω τροχούς. Η ανάρτηση ήταν σχετικά συμβατική, σε σύγκριση με την εξωτική διάταξη διπλών ψαλιδιών του ανταγωνιστικού Mazda MX-5. Η ανάρτηση διέθεται γόνατα Mac Pherson και στις τέσσερις γωνίες, ρυθμισμένη άψογα σε bound-rebound.
Toyota MR2 Spyder Mk3: Στο δρόμο
Το εξαιρετικά ζυγισμένο πλαίσιο λόγω κεντρομήχανου κινητήρα, το μακρύ 245 cm μεταξόνιο (μεγαλύτερο απο το ανταγωνιστικό Miata) και το φαρδύ μετατρόχιο. Αλλά και οι κόμπακτ διαστάσεις όπως και οι μεγάλοι τροχοί διαστάσεων 215/45/16. Έκαναν το spyder απίστευτα ουδέτερο στις στροφές, με μια ελεγχόμενη προοδευτική υποστροφή, δίχως ακραίες συμπεριφορές και απότομες μετατοπίσεις της ουράς. Ιδιορυθμίες που συναντούσες σε άλλες σπορ κατασκευές της εποχής με την ίδια φιλοσοφία. Η αστραπιάια απόκριση στο γκάζι απο τον «ψυχωμένο» ατμοσφαιρικό κινητήρα. παρείχε άλογα σε αφθονία. Και σε συνάρτηση με την στιβαρή οδική του συμπεριφορά. Έκαναν την οδήγηση του MR2, συναρπαστική και αξέχαστη, ειδικά σε δρόμους με συνεχείς στροφές.
Αντι επιλόγου
Το αυτοκίνητο σαν μεταχειρισμένο μπορείτε να το βρείτε αν και αρκετά δύσκολα, ανάλογα την κατάστασή του, σε τιμές απο 4.500 έως 15.000 ευρώ! Μπορεί οι περισσότεροι εραστές των roadster στην μεσαία κατηγορία τιμής, να αγαπάνε δικαιωματικά τα MX-5. Αλλά για τους περισσότερο μυημένους, το MR2 αποτελεί μονόδρομο!