Μοιράσου το!

V2G στην Κίνα – Η Σαγκάη πρωτοπορεί στην αμφίδρομη φόρτιση

Η Κίνα ξεκινά πιλοτικά έργα V2G σε 9 πόλεις. Η Σαγκάη πρωτοπορεί με στόχο την αμφίδρομη φόρτιση EVs και την ενίσχυση του δικτύου ενέργειας.

Ακούστε το άρθρο

Η Κίνα κάνει ένα σημαντικό βήμα προς την ενεργειακή μετάβαση, εγκαινιάζοντας πιλοτικά έργα αμφίδρομης φόρτισης (Vehicle-to-Grid – V2G) σε εννέα μεγάλες πόλεις, με τη Σαγκάη να ηγείται των εξελίξεων. Στόχος της πρωτοβουλίας είναι, η αξιοποίηση της ενέργειας που αποθηκεύεται στις μπαταρίες των ηλεκτρικών οχημάτων (EVs), για την ενίσχυση του ηλεκτρικού δικτύου, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής.

Ύστερα από την έκδοση σχετικών κατευθυντήριων γραμμών από την κινεζική κυβέρνηση στις αρχές του 2024, η Σαγκάη ξεκίνησε επίσημα την πρώτη πλήρως ενσωματωμένη δοκιμή V2G στις 31 Μαρτίου, η οποία θα διαρκέσει έως τα τέλη Απριλίου. Η δοκιμή περιλαμβάνει 19 οχήματα από 10 διαφορετικές αυτοκινητοβιομηχανίες και 13 σταθμούς φόρτισης V2G από εννέα κατασκευαστές, καλύπτοντας ένα φάσμα από ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέχρι λεωφορεία και φορτηγά.

V2G στην Κίνα - Η Σαγκάη πρωτοπορεί στην αμφίδρομη φόρτιση

Η πρωτοβουλία έρχεται σε απάντηση στις ανησυχίες ότι η ραγδαία αύξηση των EVs, θα μπορούσε να επιβαρύνει το ηλεκτρικό δίκτυο. Αντίθετα, το V2G υπόσχεται, να μετατρέψει τα ηλεκτρικά οχήματα σε κινητές αποθήκες ενέργειας, παρέχοντας ρεύμα πίσω στο δίκτυο όταν αυτό το έχει ανάγκη.

Σύμφωνα με τον Shen Bing, αναπληρωτή ηλεκτρολόγο μηχανικό στην κρατική εταιρεία Grigorie, η Σαγκάη έχει ήδη αναπτύξει ένα έξυπνο δίκτυο φόρτισης, ισχύος 300.000 kW, με δυνατότητα V2G εκφόρτισης 20.000 kW. Η πόλη σχεδιάζει την υλοποίηση τεσσάρων από τα συνολικά 30 πιλοτικά έργα V2G, σε εθνικό επίπεδο. Οι υπόλοιπες πόλεις που συμμετέχουν στο πρόγραμμα είναι οι Changzhou, Hefei, Huaibei, Guangzhou, Shenzhen, Haikou, Chongqing και Kunming.

V2G στην Κίνα - Η Σαγκάη πρωτοπορεί στην αμφίδρομη φόρτιση

Πέρα από τη βασική λειτουργία του V2G, τα προγράμματα περιλαμβάνουν και την ευφυή διαχείριση των ωρών φόρτισης, για την αποφυγή υπερφόρτωσης του δικτύου. Οι διαχειριστές του ηλεκτρικού δικτύου, έχουν αναλάβει την υλοποίηση των έργων, ενώ οι επαρχιακές αρχές, είναι υπεύθυνες για την επέκταση της σχετικής υποδομής.

Παρά τις φιλόδοξες κινήσεις, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η ευρεία εφαρμογή του V2G, απαιτεί περαιτέρω τεχνολογική πρόοδο στις μπαταρίες, καθώς και την ανάπτυξη βιώσιμων επιχειρηματικών μοντέλων. Ωστόσο, η Σαγκάη δείχνει αποφασισμένη: ήδη από πριν την έναρξη των πιλοτικών δοκιμών, είχε εκπονήσει σχέδιο για την εγκατάσταση 30.000 έως 50.000 σταθμών φόρτισης με δυνατότητα V2G έως το 2030.

Πηγή: reuters.com