Χωμάτινοι δρόμοι, έρημοι, βουνά και μία σειρά από πολύ δυναμικές διαδρομές είναι τα «πεδία δοκιμών» των πρωτότυπων BMW i7 στα οποία οι υπεύθυνοι της γερμανικής εταιρείας υποβάλλουν το ηλεκτρικό αυτοκίνητο της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στο πλαίσιο του προγράμματος εξέλιξής του για τη μαζική παραγωγή.
Η BMW i7 θα παρουσιαστεί κατά τη διάρκεια του 2022 και αυτήν την περίοδο εισέρχεται στην τελική φάση προς το δρόμο για τη μαζική παραγωγή.
Οι μηχανικοί εξέλιξης της BMW i7 πρωτίστως αξιολογούν τις επιδόσεις και την αξιοπιστία των ηλεκτροκινητήρων, του συστήματος AWD και της μπαταρίας υψηλής τάσης όταν εκτίθενται σε μέγιστη καταπόνηση, εξαιτίας συνθηκών όπως οι υψηλές θερμοκρασίες, οι μη ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι, η σκόνη και οι μεγάλες υψομετρικές διαφορές.
Το τεστ αντοχής σε θερμές περιοχές διαφόρων χωρών και ηπείρων εξυπηρετεί κυρίως για τη δοκιμή και προστασία όλων των εξαρτημάτων του ηλεκτρικού συστήματος κίνησης.
Τα εξαρτήματα της τεχνολογίας BMW eDrive 5ης γενιάς που αναπτύχθηκαν για την BMW i7 καταδεικνύουν την απεριόριστη λειτουργικότητά τους ακόμα και στις πιο αντίξοες συνθήκες, όταν χρησιμοποιούνται συνεχώς σε εξαιρετικά υψηλές εξωτερικές θερμοκρασίες, συνεχή ηλιοφάνεια και ξηρασία.
Με ένα αυστηρά καθορισμένο πρόγραμμα δοκιμών για τα πρωτότυπα, προσομοιώνονται φορτία που αντιστοιχούν στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ένα όχημα μαζικής παραγωγής κατά τη διάρκεια ενός πλήρους κύκλου ζωής.
Με την υποστήριξη ενσωματωμένων στο όχημα αισθητήρων μέτρησης υψηλής ακρίβειας, έμπειροι μηχανικοί δοκιμών καταγράφουν κάθε αντίδραση των ηλεκτροκινητήρων, της μπαταρίας υψηλής τάσης, του συστήματος ελέγχου κίνησης και του ενσωματωμένου συστήματος ψύξης καθώς και της τεχνολογίας φόρτισης και της διαχείρισης ενέργειας σε καιρικές και οδικές επιδράσεις.
Τι περιλαμβάνει το απαιτητικό πρόγραμμα δοκιμών εξέλιξης της BMW i7
Το πρόγραμμα δοκιμών, που καλύπτει δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα, περιλαμβάνει οδήγηση σε μεγάλες αποστάσεις και με υψηλή ταχύτητα καθώς και σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας, με συχνές στάσεις-εκκινήσεις, σε θερμοκρασίες καύσωνα.
Επιπλέον, τμήματα δοκιμών με ιδιαίτερα μεγάλες υψομετρικές διαφορές επιλέχθηκαν στις θερμές περιοχές.
Με αυτό τον τρόπο, η συμπεριφορά των ηλεκτροκινητήρων στις υψηλές θερμοκρασίες και ο έλεγχος ροπής του αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης BMW xDrive μπορούν να αναλύονται κατά τη διάρκεια οδήγησης σε ανηφορική διαδρομή.
Για την περαιτέρω καταπόνηση του συστήματος κίνησης, το πρόγραμμα δοκιμών περιλαμβάνει, επίσης, οδήγηση στο βουνό με ρυμούλκηση τρέιλερ.
Την ίδια στιγμή, η μπαταρία υψηλής τάσης δείχνει πώς μπορεί να παρέχει συνεχώς μέγιστη ισχύ για την τροφοδοσία των ηλεκτροκινητήρων.
Το… ακραίο σενάριο για την BMW i7
Ως ακραίο σενάριο και ιδιαίτερη πρόκληση για το σύστημα διαχείρισης ενέργειας και των ηλεκτρονικών ισχύος, η δοκιμή περιλαμβάνει, επίσης, οδήγηση σε κατηφορική διαδρομή με το σύστημα αποθήκευσης ενέργειας υψηλής τάσης να είναι ήδη πλήρως φορτισμένο στο ξεκίνημα και κατά συνέπεια να μην μπορεί να απορροφήσει άλλη ανακτημένη ενέργεια.
Η BMW i7 εκτιμάται πως, σύμφωνα με την κατάσταση εξέλιξης του αυτοκινήτου μέχρι σήμερα, θα έχει συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 22,5 – 19,5 kWh/100 km σύμφωνα με το WLTP, εκπομπές CO2: 0 g/km.