Η Volkswagen αναδιαρθρώνει την έρευνα και την ανάπτυξή της στην Κίνα. Ολόκληροι οι πόροι για τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, θα συγκεντρωθούν στη Volkswagen China Technology στο Hefei, στην ανατολική κινεζική επαρχία Anhui.
Σύμφωνα με μια αναφορά του κινεζικού πρακτορείου μέσων ενημέρωσης 36kr, το τρέχον κέντρο Ε&Α της Volkswagen στο Πεκίνο, θα διατηρήσει μόνο ορισμένες εξελίξεις του έργου για υβριδικά, ενώ «ένας μεγάλος αριθμός εργαζομένων της Volkswagen, θα μεταφερθεί στο VCTC στο Anhui, ή θα αναδιαταχθεί σε άλλες επιχειρήσεις».
Με αυτόν τον τρόπο, το Anhui θα γίνει το δεύτερο παγκόσμιο κέντρο Ε&Α δίπλα στο Wolfsburg. Σύμφωνα με την έκθεση, τα ηλεκτρικά μοντέλα με μπαταρία που αναπτύχθηκαν, θα κατασκευαστούν στη συνέχεια από τις τρεις κοινοπραξίες Volkswagen Volkswagen Anhui, SAIC-Volkswagen και FAW-Volkswagen. Ο αριθμός των εργαζομένων στο VCTC αναμένεται να αυξηθεί από 2.000 σε 3.000 φέτος.
Η προσέγγιση συγκέντρωσης στην Κίνα, έχει ήδη τεθεί σε εφαρμογή εδώ και αρκετούς μήνες. Με αυτόν τον τρόπο, η εταιρεία στοχεύει να επιτύχει ισοτιμία κόστους με τους τοπικούς ανταγωνιστές BEV, για τα αρχικά μοντέλα έως το 2026 . Η στρατηγική «Στην Κίνα, για την Κίνα» βρίσκεται στο επίκεντρο των στόχων.
Σύμφωνα με αυτή τη στρατηγική, τα οχήματα δεν θα κατασκευαστούν μόνο στην Κίνα, αλλά θα αναπτυχθούν και στην Κίνα, χρησιμοποιώντας τοπικές τεχνολογίες για να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των πελατών, εξ ου και η συνεργασία με την Xpeng στον τομέα της αρχιτεκτονικής E/E.
Κατ’ αρχήν, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Volkswagen στην Κίνα, θα βασίζονται σε δύο αμιγώς ηλεκτρικές πλατφόρμες στο μέλλον: τη MEB και την CMP (China Main Platform). Η CMP είναι μια πλατφόρμα ειδικά σχεδιασμένη για την κινεζική αγορά , η οποία έχει σκοπό να μειώσει το κόστος κατά 40 τοις εκατό έως το 2026 και να επιτύχει έτσι την προαναφερθείσα ισοτιμία κόστους.
Η γερμανική εταιρεία, προσπαθεί να λανσάρει γρήγορα κόμπακτ μοντέλα, με βάση το CMP στην Κίνα. Εκτός από την CMP και την αρχιτεκτονική E/E που αναπτύχθηκε από κοινού με την Xpeng, μια «China Electrical Architecture» (CEA) πρόκειται επίσης να «ωριμάσει» σε σειρά παραγωγής στο κέντρο Ε&Α στο Anhui. Η VW ελπίζει ότι αυτή η τυποποίηση της ψηφιακής αρχιτεκτονικής, όχι μόνο θα επιταχύνει «σημαντικά» τον ρυθμό ανάπτυξης, αλλά και θα αυξήσει την αποδοτικότητα του κόστους.
Η αναδιάρθρωση πραγματοποιείται με φόντο ότι η VW μέχρι στιγμής δεν ανταποκρίνεται στις προσδοκίες με τα ID της, επειδή οι ειδικές απαιτήσεις των Κινέζων πελατών, δεν αναγνωρίστηκαν έγκαιρα. Για παράδειγμα, το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με τη μικρή οθόνη αφής, φαινόταν ξεπερασμένο σε σύγκριση με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Nio ή της Xpeng και επικρίθηκε επανειλημμένα. Ο Όμιλος δεν θέλει πλέον να χάνει τέτοιες εξελίξεις στο μέλλον και θέλει να μπορεί να τις εξυπηρετεί καλύτερα.
Εν τω μεταξύ, το κέντρο Ε&Α στο Anhui, το οποίο ανακοινώθηκε τον Απρίλιο του 2023 με το όνομα του έργου «100%TechCo», δεν είναι μια παραδοσιακή ερευνητική εγκατάσταση στην οποία εργάζονται κυρίως μηχανικοί, αλλά ένα «νέο κέντρο ανάπτυξης, καινοτομίας και προμηθειών για πλήρως δικτυωμένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα», όπως ανακοίνωσε η Volkswagen σε προηγούμενη ανακοίνωση.
Η νέα εταιρεία θα συγκεντρώσει την ανάπτυξη οχημάτων και εξαρτημάτων καθώς και την προμήθεια αυτών. Σύμφωνα με τη Volkswagen, αυτό θα μειώσει τους χρόνους ανάπτυξης νέων προϊόντων και τεχνολογιών κατά περίπου 30%.
Με τη συγχώνευση των προμηθειών στη νέα μονάδα, οι τοπικοί προμηθευτές θα συμμετέχουν επίσης σε έργα σε πρώιμο στάδιο. Αυτό δεν είναι άνευ προηγουμένου στον Όμιλο Volkswagen, αφού υπάλληλοι από τα άλλα τμήματα θα εργάζονται επίσης στο κέντρο ανάπτυξης στη νέα πανεπιστημιούπολη Sandkamp στο Wolfsburg. Για το νέο κέντρο της Κίνας, η VW ανακοίνωσε επίσης την άνοιξη, ότι η νέα εταιρεία θα συνδυάζει στενότερα τα αναπτυξιακά έργα όλων των κοινοπραξιών του Ομίλου Volkswagen στην Κίνα, SAIC-Volkswagen, FAW-VW και Volkswagen Anhui.
Πριν από την ίδρυση του VCTC, τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία της Volkswagen, εξακολουθούσαν να σχεδιάζονται και να αναπτύσσονται στα κεντρικά γραφεία της στη Γερμανία. Στη συνέχεια, η FAW-Volkswagen και η SAIC Volkswagen προσάρμοσαν τα πρωτότυπα στην κινεζική αγορά, με βάση τη δική τους θέση και γνώση της αγοράς. Μια τρίτη κοινοπραξία (με την JAC), προστέθηκε στη συνέχεια το 2017 με τη Volkswagen Anhui.
Η Volkswagen Anhui, παρουσίασε πρόσφατα το πρώτο μοντέλο ID. Το UNYX για την κινεζική αγορά. Το ηλεκτρικό SUV coupé είναι βασικά ένα Cupra Tavascan με το λογότυπο της VW και διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 209.900 γιουάν (περίπου 26.500 ευρώ).
Πηγή: cnevpost.com