Οι χαμηλότερες τιμές των οχημάτων στην Κίνα έδωσαν την ιδέα σε επιχειρηματία να εισάγει στη Γερμανία 22 μονάδες. Kάτι που ασφαλώς αυτό δεν άρεσε στην Volkswagen.
Ένας αντιπρόσωπος αυτοκινήτων είναι στο επίκεντρο νομικής εμπλοκής. Ο λόγος είναι η εισαγωγή 22 αυτοκινήτων ID.6 που έκανε από την Κίνα. Η πράξη του αυτή προκάλεσε την έντονη αντίδραση της μάρκας, αφού έθιξε τα συμφέροντα της.
Ωστόσο η αγορά και η εισαγωγή έγιναν με απολύτως νόμιμο τρόπο, από την VW-FAW στην Κίνα. Ποιο ήταν το όφελος του; Με φυσικά το κέρδος, αφού αγόρασε πολύ φθηνότερα τα αυτοκίνητα. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα Volkswagen ID.3 στην Κίνα κοστίζει μόλις €16.000 ενώ στην πατρίδα της μάρκας πωλείται για περίπου €40.000. Αντίστοιχα το ID.7 Vizzion στην Κίνα κοστίζει ¥237.700, δηλαδή περίπου €30.800, ενώ το ίδιο αυτοκίνητο στη Γερμανία έχει σχεδόν διπλάσια τιμή (+88%) στα €56.995.
Όμως το ID.6 είναι αποκλειστικά διαθέσιμο στην Κίνα ως μέρος της γρήγορα αναπτυσσόμενης σειράς ID της μάρκας. Ουσιαστικά είναι μια έκδοση με μεγαλύτερο μεταξόνιο από το ID.4 και με τρεις σειρές καθισμάτων που χωρούν έως και επτά άτομα. Είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις, το ID.6 X και το ID.6 Crozz. Στην Κίνα, οι τιμές για το ID.6 αρχίζουν από τα ¥259.888 ή €33.700, ενώ στη Γερμανία, το ID.4 με το μικρότερο μεταξόνιο αρχίζει από τα €40.335.
Έτσι ο αντιπρόσωπος υπέθεσε ότι θα ήταν εύκολο να τα διοχετεύσει στην Γερμανική αγορά. Μάλιστα, σύμφωνα με έκθεση της Automobilwoche, μετά από μερικές τροποποιήσεις και μια ενημέρωση λογισμικού, η αρχή μεταφορών της χώρας ήταν έτοιμη να επιτρέψει των πώληση τους.
Η παρέμβαση της Volkswagen
Ωστόσο, όταν προσπάθησε να διαφημίσει τα οχήματα προς πώληση, η εταιρεία αντέδρασε και εξέδωσε μια προσωρινή απαγόρευση. Και ακολούθησε η απόφαση κατάσχεσης, με την Volkswagen να ζητά την καταστροφή τους. Επίσημα η μάρκα δεν έχει σχολιάσει αυτήν την υπόθεση. Όμως έχει αναφέρει σε γερμανικά μέσα ότι τα μοντέλα της που παράγονται στην Κίνα είναι διαφορετικά από αυτά που πωλούνται στην Ευρώπη. Γιατί λείπουν από ορισμένες νομικές απαιτήσεις, όπως το σύστημα αυτόματης κλήσης έκτακτης ανάγκης e-call.
Ο αντιπρόσωπος από τη μεριά του λέει ότι αφού εισήγαγε νόμιμα τα οχήματα και έλαβε έγκριση από τις γερμανικές αρχές, δεν θα έπρεπε να υπάρχει πρόβλημα. Τα οχήματα που παράγονται στην Κίνα είναι φθηνά αυτή τη στιγμή, χάρη στο χαμηλό κόστος παραγωγής και στον ανταγωνισμό της κινεζικής αγοράς. Έτσι ο αντιπρόσωπος μπορεί να πουλήσει αυτά τα οχήματα σε ανταγωνιστική τιμή, παρά τα έξοδα μεταφοράς στη Γερμανία. Και αισθάνεται ότι η Volkswagen στο πρόσωπό του προσπαθεί να δώσει ένα μάθημα σε όσους σκέφτονται να κάνουν κάτι παρόμοιο. Το Futurezone αναφέρει ότι ο αντιπρόσωπος πληρώνει αυτήν τη στιγμή €8.000 τον μήνα για τα έξοδα αποθήκευσης. Και ότι η καταστροφή θα κοστίσει €15.000 ανά όχημα αν τελικά το δικαστήριο του το επιβάλει.
Μέχρι στιγμής οι μοίρα των ID.6 παραμένει ασαφής. Ο αντιπρόσωπος έχει καταθέσει έφεση. Το 2021 γερμανικό δικαστήριο αποφάνθηκε υπέρ της Hyundai σε μια παρόμοια υπόθεση. Στην οποία τα οχήματά της εισήχθησαν για πώληση από ανατολικοευρωπαϊκές χώρες, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Πηγή: carscoops.com