Η Volkswagen Group υπογράφει συμβόλαιο συνεργασίας με την Northvolt, για την παραγωγή και προμήθεια μπαταριών ιόντων λιθίου, ύψους 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων

Στοίχημα αποτελεί η συνεργασία της Volkswagen με την Northvolt, ενός κατασκευαστή μπαταριών. Παρόμοια συνεργασία συναντήσαμε και το 2009 μεταξύ της Panasonic και της Tesla, καθώς ο ιαπωνικός κατασκευαστής εμπιστεύτηκε και σύναψε συμφωνία προμήθειας μπαταριών με τη νέα και άπειρη τότε εταιρεία αυτοκινήτων Tesla.  

Η Northvolt, μια νεοσύστατη σουηδική εταιρεία, κατασκευής  μπαταριών υπόσχεται την πιο πράσινη μπαταρία στον πλανήτη. Αρωγός σε αυτή την προσπάθεια της είναι και η αυτοκινητοβιομηχανία  της  Volkswagen. Ήδη η Volkswagen ήταν βασικός επενδυτής στη Northvolt στο παρελθόν και τώρα αυξάνει το μερίδιο της, αποτελώντας τον μεγαλύτερο πελάτη της Northvolt. Το συμβόλαιο των 14 δισεκατομμυρίων δολαρίων ορίζει την προμήθεια μπαταριών ιόντων λιθίου για τα επόμενα 10 χρόνια και έτσι η Northvolt κατακτά και επίσημα το όνομα του στρατηγικού προμηθευτή μπαταριών προς στον Όμιλο Volkswagen στην Ευρώπη. Συνολικά, η Northvolt έχει εξασφαλίσει συμβόλαια αξίας 27 δισεκατομμυρίων δολαρίων ακόμη και πριν ξεκινήσει την παραγωγή των μπαταριών, και αυτό την καθιστά, μια από τις σημαντικότερες εταιρείες που είναι έτοιμη για μεγάλη ανάπτυξη στο χώρο της ηλεκτροκίνησης τα επόμενα χρόνια.

Για να επιτευχθεί ο στόχος της, η Northvolt κατασκευάζει ένα εργοστάσιο μπαταριών μεγάλης κλίμακας, ένα “gigafactory”, στο Skellefteå, μια ιστορικά βιομηχανική πόλη της Σουηδίας. Σε αυτό το εργοστάσιο στοχεύει να ξεκινήσει την παραγωγή μπαταριών ιόντων λιθίου για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και την παροχή στους πελάτες της όπως η Volkswagen και η BMW. Μέχρι το τέλος του έτους οι ιδρυτές της σουηδικής εταιρείας, που αποτελούν και πρώην στελέχη της Tesla, ευελπιστούν ότι θα έχει ξεκινήσει η παραγωγή των μπαταριών.

Εργοστάσιο Volkswagen

Η Volkswagen σκοπεύει να κατασκευάσει έξι εργοστάσια παραγωγής μπαταριών στην Ευρώπη έως το 2030. Βελτιώνοντας το σχεδιασμό των κυττάρων, τις διαδικασίες παραγωγής και τα υλικά της, η εταιρεία στοχεύει  στη δυνατότητα μείωσης του κόστους της μπαταρίας έως και 50% και της πολυπλοκότητας της. Ταυτόχρονα, θέλει να επιτύχει την αύξηση του εύρους και της απόδοσης της μπαταρίας.

Τέλος, η Volkswagen δήλωσε επίσης ότι θα ξεκινήσει συνεργασίες με την BP και τις ευρωπαϊκές εταιρείες κοινής ωφελείας Enel και Iberdrola για την επέκταση των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς οι ελλείπεις σταθμοί αποτελούν αποτρεπτικό παράγοντα για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στη Βόρεια Αμερική η Volkswagen σχεδιάζει να έχει πάνω από 3.500 σταθμούς φόρτισης έως το τέλος του έτους, ενώ στην Κίνα 17.000 σταθμούς φόρτισης έως το 2025.

Πρόσφατα

Δημοφιλή