Ο Όλιβερ Μπλουμ, Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen και της Porsche, τάχθηκε «πολύ ξεκάθαρα υπέρ της ηλεκτροκίνησης», σε συνέντευξή του σε γερμανικά μέσα ενημέρωσης. Ο διευθυντής της VW υποστηρίζει επίσης, την πορεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς το 2035 και στη συνέχεια θα επικεντρωθεί, στα ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης για νέα αυτοκίνητα.
«Πιστεύω ότι είναι σωστό ότι η ΕΕ εμμένει στην ηλεκτρική κινητικότητα το 2035, αλλά περιλαμβάνει και άλλες τεχνολογίες», δήλωσε ο Blume στη γερμανική εφημερίδα Welt am Sonntag. Στη συνέντευξη, το αφεντικό της Volkswagen, δήλωσε ότι τα συνθετικά καύσιμα θα μπορούσαν να βοηθήσουν «να γίνει άμεσα κάτι για την προστασία του κλίματος», ειδικά στον στόλο των οχημάτων.
Ωστόσο, όσον αφορά τη χρήση ηλεκτρονικών καυσίμων, η Blume σκέφτεται περισσότερο μια θέση και όχι να τροφοδοτήσει όσο το δυνατόν περισσότερα αυτοκίνητα στον τρέχοντα στόλο. «Οι διαθέσιμες ποσότητες συνθετικών καυσίμων από μόνες τους, αποκλείουν τη χρήση τους σε μια ευρεία γκάμα οχημάτων», είπε ο Blume στη συνέντευξη, αναφέροντας τη χρήση σε μια Porsche 911.
Ωστόσο, δεν έχει χάσει εντελώς την ελπίδα του: «Εάν παράγονται συνθετικά καύσιμα σε μεγάλη κλίμακα, μπορεί να επιτευχθεί ένα ελκυστικό επίπεδο τιμών. Οι φόροι μπορούν επίσης να ελεγχθούν».
Ωστόσο, όσον αφορά την τεχνολογία και την προστασία του κλίματος, το μάθημα δείχνει ξεκάθαρα προς την ηλεκτρική κινητικότητα. «Η τεχνολογία είναι πολύ ανώτερη από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Με το σωστό μείγμα ηλεκτρικής ενέργειας, συμβάλλει σημαντικά στην προστασία του κλίματος», είπε ο διευθυντής της Volkswagen.
Τόνισε επίσης τη σημασία της φόρτισης των υποδομών (ειδικά στις πόλεις) και των τιμών της ενέργειας: «Χρειάζεται επαρκώς διαθέσιμη και οικονομικά προσιτή ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές. Τα μοντέλα φορολογίας ή κινήτρων, είναι επίσης σημαντικά στη φάση αύξησης, ειδικά για την προσέλκυση πελατών σε χαμηλότερες κατηγορίες τιμών».
Ο Blume ζήτησε υποστήριξη από πολιτικούς όχι μόνο από την πλευρά των πελατών αλλά και από τη βιομηχανία, αλλά όχι απαραίτητα με τη μορφή οικονομικής βοήθειας. Αυτό που χρειάζεται είναι «δεσμευτική νομοθεσία» που να ευνοεί σαφώς την ηλεκτρική κινητικότητα. Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι μακροχρόνια κυκλική και χρειάζεται δεσμευτικούς κανονισμούς», είπε ο Blume, αναφερόμενος στις οικονομικές δυσκολίες σε προμηθευτές αυτοκινήτων όπως η ZF Friedrichshafen, η Bosch και η Continental.
«Εάν η ηλεκτρική κινητικότητα αυξανόταν με αυστηρό τρόπο, αυτά τα προβλήματα δεν θα υπήρχαν με αυτή τη μορφή», πρόσθεσε ο Blume. «Είναι επίσης σημαντικό να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα στη Γερμανία. Σε μια διεθνή σύγκριση, έχουμε πρόβλημα με το κόστος».
Ωστόσο, το αφεντικό της Volkswagen εξακολουθεί να βλέπει προκλήσεις με έναν συγκεκριμένο πολιτικό κανονισμό που ισχύει εδώ και αρκετό καιρό. Από το επόμενο έτος, θα ισχύουν αυστηρότερα όρια στόλου CO2 στην ΕΕ, τα οποία μπορούν να επιτευχθούν μόνο με υψηλότερο ποσοστό ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενώ κάθε ευρώ που δαπανάται για κυρώσεις είναι ένα «κακώς επενδυμένο ευρώ».
Και πρόσθεσε: «Θα αγωνιστούμε για να αυξήσουμε το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων». Είναι «ένα υψηλό εμπόδιο» για το 2025, αλλά ο Blume είναι πιο αισιόδοξος για το 2026, «επειδή ο Όμιλος Volkswagen θα έχει ακόμη περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στην αγορά μέχρι τότε». Το αφεντικό της VW ανέφερε συγκεκριμένα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των 25.000 ευρώ από VW, Skoda και Cupra.
Το αφεντικό της VW σχολίασε επίσης τη στρατηγική λογισμικού στη συνέντευξη. Ο προκάτοχός του, Herbert Diess, είχε ομαδοποιήσει τις δραστηριότητες λογισμικού σε όλο τον Όμιλο στη μονάδα Cariad για να αναπτύξει το δικό του λειτουργικό σύστημα της VW.
Η Blume, από την άλλη πλευρά, έφερε τους ανταγωνιστές Xpeng και Rivian ως συνεργάτες. «Ήταν η σωστή απόφαση να συνδυαστεί το λογισμικό σε ένα μέρος εντός του Ομίλου», φέρεται να είπε ο Blume. «Η στρατηγική μου έχει αλλάξει στο ότι πάντα ρωτάω τι περιμένουν οι πελάτες μας.
Αυτό καθορίζει τι κάνουμε οι ίδιοι, πού συνεργαζόμαστε με συνεργάτες και τι αγοράζουμε. Πάντα με στόχο να προσφέρουμε την καλύτερη λύση.” Και συνεχίζει: «Δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα μόνοι μας. Αλλά είναι σημαντικό να έχουμε 100 τοις εκατό πρόσβαση και διαχείριση της δικής μας αρχιτεκτονικής».
Πηγή: welt.de