Volkswagen: Τέλος τα «ID», επιστροφή στα ονόματα και επίθεση με φθηνά ηλεκτρικά

Η Volkswagen επανασχεδιάζει τη στρατηγική της: εγκαταλείπει τις ονομασίες «ID» και επιστρέφει σε παραδοσιακά ονόματα για τα EVs.

Ακούστε το άρθρο

Η εποχή των συντομογραφιών στην Volkswagen φαίνεται να φτάνει στο τέλος της. Τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας, θα αποκτήσουν ξανά «πραγματικά ονόματα», σύμφωνα με τον επικεφαλής πωλήσεων Μάρτιν Σάντερ. Όπως εξήγησε σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Auto und Wirtschaft, η αλλαγή αυτή αποτελεί μέρος της ανανεωμένης στρατηγικής του ομίλου, για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Αν και δεν αποκάλυψε συγκεκριμένα ονόματα, ήταν ξεκάθαρος: τα νέα μοντέλα δεν θα φέρουν πλέον τις ταυτότητες τύπου ID. Όπως δήλωσε, στόχος είναι να συνδεθούν τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα, με τα παραδοσιακά, ισχυρά brand names της VW. Το πρωτότυπο ID.2, για παράδειγμα, θα μπορούσε να κυκλοφορήσει ως ο ηλεκτρικός διάδοχος του Polo.

Ηλεκτρικό Polo με 25.000 ευρώ

Το ID.2, που αναμένεται στην αγορά το 2026, στοχεύει στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς με τιμή περίπου 25.000 ευρώ. Παράλληλα, το μικρότερο ID. Every1, με στόχο τιμής τις 20.000 ευρώ, σχεδιάζεται ως προσιτό ηλεκτρικό για τις μάζες. Σύμφωνα με τον Σάντερ, αυτές οι τιμές, μπορούν να διατηρηθούν χάρη στη μείωση του κόστους των μπαταριών και στις νέες τεχνικές παραγωγής.

Η VW στοχεύει να καλύψει ιδιαίτερα την ευαίσθητη στις τιμές κατηγορία, ειδικά στη νότια Ευρώπη, ενισχύοντας έτσι τη διείσδυση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ήδη, το υπάρχον ηλεκτρικό χαρτοφυλάκιο με τα ID.3, ID.4, ID.5, και ID.7 σημειώνει επιτυχία στην Ευρώπη, φτάνοντας στο σημείο, να ξεπεράσει ακόμη και την Tesla σε πωλήσεις ηλεκτρικών.

Volkswagen: Ηλεκτρικό μέλλον χωρίς επιστροφή

Παρά το ότι η ΕΕ επέτρεψε μια σχετική χαλάρωση στους στόχους εκπομπών CO₂, η VW δεν σκοπεύει να αλλάξει πορεία. «Για εμάς, το μέλλον είναι η ηλεκτροκίνηση με μπαταρίες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο Σάντερ. Ο στόχος παραμένει σαφής: ηγετική θέση στην ηλεκτρική αγορά της Ευρώπης.

Δείτε ακόμα: Volkswagen T-Roc Dream: Νέα έκδοση με premium εξοπλισμό και όφελος 5.000€

Η νομοθεσία της ΕΕ, που προβλέπει την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035, συνεχίζει να αποτελεί τον βασικό οδηγό για τη VW. Ο Σάντερ πιστεύει πως τα ηλεκτρικά μοντέλα, θα κυριαρχήσουν χάρη στα πλεονεκτήματα των προϊόντων, όπως το χαμηλότερο κόστος λειτουργίας και η τεχνολογική υπεροχή.

Volkswagen: Στόχος η Κίνα – αλλά όχι με εκπτώσεις

Η κινεζική αγορά αποτελεί πρόκληση, καθώς ο ανταγωνισμός στα ηλεκτρικά είναι ακραία επιθετικός. Τα μοντέλα συχνά προσφέρονται με σημαντικές εκπτώσεις, καθιστώντας δύσκολη την είσοδο χωρίς απώλειες. Η VW, ωστόσο, δεν σκοπεύει να εμπλακεί σε «πόλεμο τιμών». Αντί αυτού, σχεδιάζει μια νέα γενιά ηλεκτρικών, ειδικά για την Κίνα από το 2026, ενώ ενισχύει τη μετάβαση του ήδη κερδοφόρου portfolio των θερμικών οχημάτων, σε υβριδικά και ηλεκτρικά.

Volkswagen: Στροφή 180° στο μοντέλο πωλήσεων

Αλλαγή και στη στρατηγική πωλήσεων: η Volkswagen εγκαταλείπει το «μοντέλο πρακτορείου» και επιστρέφει στο παραδοσιακό σύστημα λιανικής. Το σύστημα αυτό, που εφαρμόζεται επιτυχώς στον εταιρικό τομέα της Γερμανίας εδώ και δεκαετίες, θα επεκταθεί ξανά και στον ιδιωτικό τομέα. Ο λόγος; Η ανάγκη αποφυγής της πολυπλοκότητας και της σύγχυσης, που προκαλούν δύο συστήματα ταυτόχρονα.

Η απόφαση ελήφθη από κοινού με τους εμπόρους, καθώς το παραδοσιακό σύστημα δίνει στους συνεργάτες μεγαλύτερη επιχειρηματική ελευθερία και ταχύτερη ανταπόκριση στην αγορά. Παρόλο που το πρακτορικό μοντέλο παραμένει μακροπρόθεσμος στόχος, προς το παρόν η VW ποντάρει σε μια πιο ευέλικτη προσέγγιση, για να επιταχύνει την ανάπτυξη των ηλεκτρικών της.

Πηγή: Auto und Wirtschaft