Στα τέλη της δεκαετίας του ΄80, η VW παρουσίασε και το Corrado. Ένα σπορ κουπέ 2+2 θέσεων και με στόχο την κορυφή στις κατηγορίες GT και GTI. Στις οποίες και κυριαρχούσαν το ομόσταυλο Golf Gti, το Peugeot 205 Gti, το Opel Calibra, το Renault 5 Gt turbo, το Corolla Levin κ.λ.π.
Θα μπορούσε και να θεωρηθεί κατά κάποιο τρόπο η συνέχιση του Scirocco. Σαν ένα νέο σπορ κουπέ, που θα πλασσαριζόταν και ανάμεσα στις κατηγορίες GT αλλά και GTI, με το δικό του ξεχωριστό στυλ μηχανοτεχνικά.
Η συναρμολόγηση του, δόθηκε αποκλειστικά στον εργοστασιακό συνεργάτη της εταιρείας απο το Wolfsburg. Την ευρέως γνωστή και για την αξιοπιστία της στην ποιότητα κατασκευής, Karmann με έδρα το Osnabrück. Η ειδοποιός διαφορά του Corrado απο τα υπόλοιπα «καυτά» χάτσμπακ και κουπέ της εποχής, ήταν ο μηχανικός συμπιεστής.
Μοτέρ – Περιφερειακά
Ο κομπρέσορας G όπως τον «βάφτισε» η VW και απο την σχεδίαση του, αφου εσωτερικά αποτελούταν απο δύο περιστρεφόμενα σπιράλ. Και το 60 απο την διάμετρο του. Το σύστημα, «κούμπωσε» στο αξιόπιστο 8βάλβιδο 1800άρι μοτέρ του Golf Mk1 με τα110 άλογα. Και με κάποιες τροποποιήσεις, ανεβάζοντας την ισχύ στα 160 άλογα στις 5.600 σ.α.λ και με την ροπή των 22,5 κιλών να κάνει την εμφάνιση της απο τις 3.800 σ.α.λ.
Επιδόσεις
Στον εξ ολοκλήρου υποτετράγωνο (81x 86,4 mm) 1781 κ.εκατοστών απο αλουμίνιο κινητήρα και με ένα επικεφαλή εκκεντροφόρο, η συμπίεση κατέβηκε στο 8:1. Διέθετε το πασπαρτού 5άρι σασμάν του γκρούπ και με την μακριά τελική σχέση μετάδοσης 3,45:1. Η εταιρεία έδινε απο στάση για τα 0-100, 8,5 δεύτερα, για το 400άρι 16,5” και για το χιλιόμετρο 29,5”. Πολύ καλές για την εποχή επιδόσεις για το 1.115 κιλών αμάξωμα με τα λιγότερα απο 7 κιλά ανα ίππο.
Επι της ουσίας και στο δρόμο. Οι μακριές σχέσεις του σασμάν και του διαφορικού, μαζί με την επίπεδη ροπή απο χαμηλά, «φωτοφράφιζαν» περισσότερο τον εξευγενισμένο και ομοιογενή χαρακτήρα ενός GT. Παρά ενός καθαρόαιμου Gti. Την τροφοδοσία τώρα είχε αναλάβει ένα σύστημα έμμεσου και ηλεκτρονικού ψεκασμού πολλαπλών σημείων της Bosch. Ενώ ο κομπρέσορας διέθετε και ιντερκούλερ αέρα- αέρα. Το σπορ κουπέ της VW, σταματούσαν αεριζόμενοι δίσκοι 280 χλστ μπροστά και απλοί των 225 χλστ πίσω.
Η ανεξάρτητη ανάρτηση αποτελούνταν μπροστά απο γόνατα μακφέρσον, ελατήρια, υδραυλικά τηλεσκοπικά αμορτισέρ και αντιστρεπτική ράβδο. Ενώ και πίσω διέθετε ημιάκαμπτο άξονα και ελατήρια αλλά και υδραυλικά τηλεσκοπικά αμορτισέρ και επίσης αντιστρεπτική ράβδο. Οι τροχοί του Corrado περιελάμβαναν και αλουμινένιες ζάντες διαστάσεων 6,5”x15”, που «φορούσαν» ελαστικά 185/55 και με δείκτη ταχύτητας V.
Το 1991 ήρθε και η «εξωτική» αναβάθμιση του δίπορτου κουπέ. Με την τοποθέτηση και ενός θηριώδη κινητήρα σε διάταξη V 15 μοιρών, δανεισμένο απο το Golf VR6. Και με ελαφρά ανεβασμένη χωρητικότητα απο τα 2.8 στα 2.9 λίτρα και απόδοση 190 ίππων!
Εντός – Εκτός
Με γοητευτικές γραμμές εξωτερικά και αρκετά καλή αεροδυναμική Cx 0,32, μεγάλες πόρτες και κόμπακτ σχήμα, το Corrado, απέπνεε μια νότα φρεσκάδας. Αλλά και σπορ εμφάνισης, ενώ στο εσωτερικό ο εξοπλισμός ήταν πλήρης και ποιοτικός. Με άριστο φινίρισμα και παρόλη την συντηρητική κλασσική, αλλά εργονομική Γερμανική σχεδίαση στα πρότυπα του Golf.
Με κοντά στις 100.000 πωλήσεις, το Corrado G60, έμεινε στην αγορά απο το 1988 έως το 1995. Ενώ το 2008 η VW παρουσίασε το νέο της πουλέν σε αυτήν την κατηγορία, το Scirocco Mk3!