VW: Εξετάζει να κλείσει εργοστάσια στη Γερμανία

Την περασμένη εβδομάδα, αναφέρθηκε ότι η VW υπολείπεται έως και τρία δισεκατομμύρια ευρώ από τον στόχο αποταμίευσης.

Ακούστε το άρθρο

Καθώς ο Όμιλος VW φαίνεται ότι θα χάσει τους στόχους αποταμίευσης κατά πολλά δισεκατομμύρια ευρώ, η ανώτατη διοίκηση, σχεδιάζει περαιτέρω περικοπές. Για πρώτη φορά εξετάζονται πιθανά κλεισίματα εργοστασίων και απολύσεις, επειδή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποφέρουν σχετικά μικρό κέρδος.

Την περασμένη εβδομάδα, αναφέρθηκε ότι η VW υπολείπεται έως και τρία δισεκατομμύρια ευρώ από τον στόχο αποταμίευσης. Η γερμανική δημοσίευση από το der Spiegel γράφει τώρα, ότι «υπάρχει επί του παρόντος ένα κενό τεσσάρων έως πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ, στο οικονομικό σχέδιο των εμπορικών σημάτων Volkswagen και VW Commercial Vehicles».

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για αυτό, συμπεριλαμβανομένων των υψηλότερων τιμών των υλικών, της αδυναμίας της αγοράς των ΗΠΑ και του φθηνότερου εξοπλισμού που παραγγέλνουν οι πελάτες, κατά τη διάρκεια της οικονομικής ύφεσης.

Επιπλέον, το περιοδικό γράφει ότι τα σχετικά χαμηλά περιθώρια κέρδους των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αποτελούν επίσης πρόβλημα για τον κατασκευαστή. Συνολικά λείπουν τεράστια ποσά. Το αφεντικό της μάρκας Thomas Schäfer παραδέχτηκε επίσης πολλά σε μια συνεδρίαση της διοίκησης τη Δευτέρα. Απαιτούνται περαιτέρω εξοικονομήσεις, για την προστασία της επωνυμίας από απώλειες.

«Το πρόγραμμα περικοπής δαπανών στη VW κλιμακώνεται και οδηγεί σε μεγάλη σύγκρουση μεταξύ της διοίκησης και του Γενικού Συμβουλίου των Εργαζομένων», έγραψε το Συμβούλιο Εργασίας τη Δευτέρα. Σύμφωνα με το Συμβούλιο Εργασίας, το διοικητικό συμβούλιο της επωνυμίας, ακύρωσε τουλάχιστον ένα μεγάλο εργοστάσιο οχημάτων και ένα εργοστάσιο εξαρτημάτων στη Γερμανία.

Οι δεσμεύσεις προϊόντων στην παραγωγή που έχουν ήδη αναληφθεί, είναι επίσης πιθανό να ακυρωθούν, όπως ένα ηλεκτρικό SUV συμπαγούς κατηγορίας που έχει προγραμματιστεί για το 2026 από το εργοστάσιο του Wolfsburg.

Η ίδια η VW επιβεβαίωσε επίσης ότι «ακυρώνει τη συμφωνία ασφάλειας εργασίας που ισχύει από το 1994». Η τρέχουσα συμφωνία θα ίσχυε μέχρι το 2029. Με άλλα λόγια, μέσα όπως η πρόωρη συνταξιοδότηση, η μερική συνταξιοδότηση ή οι συμφωνίες καταγγελίας δεν επαρκούν πλέον, για τη σταδιακή μείωση του εργατικού δυναμικού.

Στην παρούσα κατάσταση, το κλείσιμο εργοστασίων δεν μπορεί να αποκλειστεί «χωρίς γρήγορα αντίμετρα». Η κατάσταση είναι «εξαιρετικά τεταμένη και δεν μπορεί να ξεπεραστεί με απλά μέτρα μείωσης του κόστους».

Ωστόσο, δεν είναι ακόμη γνωστό πού σκοπεύει να περικόψει η VW. Λόγω της συμμετοχής του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, τα τοπικά εργοστάσια στο Wolfsburg, το Ανόβερο (VW Commercial Vehicles) και το Emden καθώς και τα εργοστάσια εξαρτημάτων στο Brunswick, το Salzgitter και το Osnabrück θεωρούνται στην πραγματικότητα ανέγγιχτα.

Αυτό αφήνει ερωτηματικά για το εργοστάσιο MEB στο Zwickau, το Transparent Factory στη Δρέσδη και το εργοστάσιο εξαρτημάτων στο Kassel. Πάνω από 26.000 άτομα απασχολούνται στο Κάσελ, τη Δρέσδη και το Zwickau.

Το μικρότερο εργοστάσιο οχημάτων με 8.500 υπαλλήλους στην παραγωγή, βρίσκεται στο Emden. Τα ID.4 και ID.7 κατασκευάζονται εκεί και το Emden θα γίνει αποκλειστικά εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία από το 2025. 

Υπήρξαν επανειλημμένες φήμες για πιθανή πώληση του εργοστασίου εξαρτημάτων του Osnabrück με τους 2.300 υπαλλήλους του αλλά όχι για κλείσιμο. Το γεγονός ότι η Audi συζητά ανοιχτά την επιλογή να κλείσει το εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες, θεωρήθηκε ήδη ως σημείο καμπής. Αυτό ήταν προηγουμένως αδιανόητο για τη Γερμανία, αλλά τώρα συζητείται παρόλα αυτά.

Το συμβούλιο εργαζομένων της VW, σπάνια υπεκφεύγει από την κριτική της διοίκησης και πλέον επιλέγει πολύ σκληρές λέξεις. «Το διοικητικό συμβούλιο αμφισβητεί τίποτα λιγότερο από ολόκληρη τη βασική μάρκα της VW. Δεν θα επιτρέψουμε στους εαυτούς μας να περιέλθουμε εδώ», δήλωσε η πρόεδρος του Συμβουλίου Εργασίας Daniela Cavallo, ανακοινώνοντας «σκληρή αντίσταση από την πλευρά των εργαζομένων».

Πηγές: spiegel.de ,  automobilwoche.de 

abb_img