Η Volkswagen ετοιμάζεται να φέρει την ηλεκτροκίνηση σε ακόμα περισσότερους καταναλωτές, με την κυκλοφορία του ID.1, ενός νέου, οικονομικά προσιτού ηλεκτρικού οχήματος. Με τιμή που αναμένεται να ξεκινά από 20.000 ευρώ, το VW ID.1 θα ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες, εισάγοντας τη ζωνική ηλεκτρική αρχιτεκτονική που έχει αναπτύξει η VW, σε συνεργασία με τη Rivian.
Νέες Τεχνολογίες σε Προσιτό Πακέτο
Ενώ η Scout Motors, θυγατρική της Volkswagen, θα χρησιμοποιήσει αυτή την ηλεκτρική αρχιτεκτονική σε μεγαλύτερα φορτηγά από το 2027, η VW αποφάσισε να την εφαρμόσει πρώτα στο ID.1. Αυτό σημαίνει ότι το μικρότερο και πιο οικονομικό ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας, θα γίνει ένα από τα πιο προηγμένα τεχνολογικά οχήματα της γκάμας της.
Η νέα αυτή προσέγγιση επιτρέπει τη μεγαλύτερη ενοποίηση ηλεκτρονικών συστημάτων, μειώνοντας την ανάγκη για πολυάριθμους ελεγκτές και καλωδιώσεις. Το ID.1, σύμφωνα με τη VW, θα είναι το πρώτο πραγματικά «software-defined vehicle» της εταιρείας, δηλαδή ένα όχημα όπου το λογισμικό διαδραματίζει κεντρικό ρόλο στη λειτουργία του, επιτρέποντας over-the-air (OTA) ενημερώσεις για αναβαθμίσεις, χωρίς την ανάγκη επίσκεψης σε συνεργείο.
Δείτε ακόμα: Η Volkswagen επαναφέρει τους φυσικούς διακόπτες στην καμπίνα
Σχεδιασμός και Αεροδυναμική
Το πρωτότυπο του ID.1, γνωστό ως ID.Every1, παρουσιάστηκε πρόσφατα στη Γερμανία, δίνοντας μια πρώτη εικόνα της σχεδιαστικής κατεύθυνσης. Σύμφωνα με τον επικεφαλής σχεδιασμού της VW, Andreas Mindt, το ID.1 δεν αποτελεί απλώς μια μικρότερη εκδοχή των Golf ή Polo, αλλά ένα εντελώς νέο μοντέλο, με έμφαση στην καθαρότητα και απλότητα του σχεδιασμού.
Τα βασικά σχεδιαστικά στοιχεία περιλαμβάνουν:
Καθαρό, minimal αμάξωμα χωρίς περιττές γραμμές και διακοσμητικά στοιχεία.
Χαμηλή και καμπυλωτή οροφή, η οποία όχι μόνο προσφέρει καλύτερη αεροδυναμική αλλά και ενισχύει τη δομική ακεραιότητα του οχήματος.
Μεγάλες ζάντες 19 ιντσών, που δίνουν μια δυναμική εικόνα στο αμάξωμα και συμβάλλουν στη σταθερότητα της οδήγησης.
Τεχνικά Χαρακτηριστικά και Επιδόσεις
Η VW βρέθηκε μπροστά σε αρκετές προκλήσεις όταν ξεκίνησε το project ID.1, καθώς το βασικό ζητούμενο ήταν να διατηρηθεί το κόστος χαμηλό, χωρίς να γίνουν υπερβολικές θυσίες στην απόδοση.
Για να επιτύχει αυτόν τον στόχο:
Το ID.1 θα βασίζεται στην οικονομικότερη εκδοχή της πλατφόρμας MEB, την οποία μοιράζεται με το επερχόμενο ID.2.
Θα είναι προσθιοκίνητο, σε αντίθεση με άλλα μοντέλα της VW που χρησιμοποιούν πίσω κίνηση.Θα διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 70 kW (94 ίππων), μία από τις πρώτες αποφάσεις που πάρθηκαν για να διατηρηθεί χαμηλό το κόστος.
Η μπαταρία του θα προέρχεται από την Κίνα, ενώ η χωρητικότητά της θα είναι περίπου 32 kWh, αρκετή για αυτονομία 250 χλμ. σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πρότυπο WLTP.
Η διάταξη της πίσω ανάρτησης, προέρχεται από το σημερινό VW Polo, ενώ το συνολικό μήκος του ID.1, θα είναι μικρότερο από το ID.2, κάτι που βοηθά στη μείωση κόστους και στη βελτίωση της ευελιξίας του οχήματος, στην πόλη.
Εσωτερικό: Minimal αλλά Ευέλικτο
Το εσωτερικό του ID.1 θα χαρακτηρίζεται από λιτότητα και πρακτικότητα. Η Volkswagen εξετάζει τη δυνατότητα να προσφέρει διάφορες εξατομικευμένες επιλογές για τους αγοραστές, ανάλογα με τον τρόπο ζωής τους.
Κύρια χαρακτηριστικά του εσωτερικού:
Απλός σχεδιασμός χωρίς περιττά στοιχεία για μείωση κόστους.
Κεντρική οθόνη αφής, αν και αρχικά η VW σκέφτηκε να την αφαιρέσει πλήρως και να υιοθετήσει τη λογική “Bring Your Own Device”, τελικά διατήρησε μια βασική οθόνη για πρακτικούς λόγους.
Ευέλικτοι αποθηκευτικοί χώροι, όπως ειδική θέση για μπουκάλια και προσωπικά αντικείμενα.
Ειδικές επιλογές εξοπλισμού για διαφορετικές ομάδες πελατών, π.χ. περισσότερες επιλογές ψυχαγωγίας για νεότερους οδηγούς ή ειδικές λύσεις για ιδιοκτήτες κατοικίδιων.
Ηλεκτρική Αρχιτεκτονική και Το Μέλλον των VW EVs
Ένα από τα πιο σημαντικά στοιχεία του ID.1, είναι ότι θα χρησιμοποιεί τη νέα ζωνική ηλεκτρική αρχιτεκτονική της VW-Rivian, που επιτρέπει μεγαλύτερη αρθρωτότητα και μείωση του κόστους. Αντί για δεκάδες διαφορετικούς ελεγκτές, η νέα αυτή προσέγγιση, συγκεντρώνει τις λειτουργίες του αυτοκινήτου σε τέσσερις βασικές ζώνες, που επικοινωνούν με έναν κεντρικό υπολογιστή. Αυτό καθιστά τα οχήματα πιο ευέλικτα και εύκολα στην αναβάθμιση, ενώ επιτρέπει στη VW να χρησιμοποιεί την ίδια ηλεκτρονική πλατφόρμα σε μια μεγάλη γκάμα μοντέλων, από το ID.1 έως τα μελλοντικά, μεγαλύτερα SUV και το ID. Golf του 2028.
Σύμφωνα με τον Kai Grünitz, επικεφαλής τεχνικής ανάπτυξης της VW, το ID.1 θα διατηρεί περίπου το 95% της αρχιτεκτονικής SSP, αν και δεν θα ενσωματώνει όλες τις premium τεχνολογίες των πιο ακριβών μοντέλων. Για παράδειγμα, δεν θα διαθέτει λειτουργίες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 3, καθώς δεν είναι απαραίτητες για ένα οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης.
Συμπέρασμα: Ένα Ηλεκτρικό Όχημα για Όλους
Το VW ID.1 έρχεται να καλύψει ένα σημαντικό κενό στην αγορά, συνδυάζοντας προσιτή τιμή, προηγμένη τεχνολογία και πρακτικότητα.
Προσιτό EV με τιμή εκκίνησης περίπου 20.000 ευρώ
Ζωνική ηλεκτρική αρχιτεκτονική που επιτρέπει OTA αναβαθμίσεις
Λιτός, αλλά καλαίσθητος σχεδιασμός
Ευελιξία και προσαρμοστικότητα ανάλογα με τις ανάγκες του οδηγού
Αυτονομία έως 250 χλμ (WLTP)
Το ID.1 είναι η απάντηση της VW, στην ανάγκη για οικονομικά προσιτά EVs, φέρνοντας την τεχνολογία των premium ηλεκτρικών μοντέλων σε ένα compact πακέτο, λειτουργικό και φιλικό προς τον καταναλωτή.