VW: Θα καθυστερήσει το Trinity μέχρι το τέλος του 2032;

Το Trinity εθεωρείτο κάποτε ως η επερχόμενη ηλεκτρική ναυαρχίδα του Ομίλου VW και επρόκειτο να λανσαριστεί το 2026

Ακούστε το άρθρο

Το Trinity εθεωρείτο κάποτε ως η επερχόμενη ηλεκτρική ναυαρχίδα του Ομίλου VW και επρόκειτο να λανσαριστεί το 2026. Ωστόσο, ήταν ήδη σαφές ότι αυτή η ημερομηνία δεν μπορούσε να τηρηθεί και ότι η πρεμιέρα ήταν πιο πιθανό να πραγματοποιηθεί προς το τέλος  της δεκαετίας. Τώρα, το μοντέλο θα μπορούσε να καθυστερήσει σημαντικά ξανά.

Η γερμανική εφημερίδα Handelsblatt αναφέρει ότι μπόρεσε να δει σχέδια ενίσχυσης για το SSP (Scalable Systems Platform). Αυτά τα έγγραφα, δείχνουν ότι η παραγωγή του Trinity έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στα τέλη του 2032.

Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα για την έναρξη της παραγωγής (SOP) που αναφέρεται στην έκθεση, είναι μόνο ένα σχέδιο διαχείρισης προς το παρόν. Με άλλα λόγια, τα τροποποιημένα σχέδια παραγωγής θα αποφασιστούν το φθινόπωρο, κατά τη διάρκεια του λεγόμενου γύρου προγραμματισμού και όχι πριν.

Ως αποτέλεσμα, η εταιρεία δεν έχει ακόμη επιβεβαιώσει τις πληροφορίες. Οι εκπρόσωποι του Ομίλου και της μάρκας VW, αρνήθηκαν να σχολιάσουν όταν ρωτήθηκαν από την Handelsblatt.

Τα σχέδια δείχνουν επίσης ότι η παραγωγή άλλων μοντέλων θα αναβληθεί. «Ο διάδοχος του ID.4, ο οποίος είναι ήδη στην πώληση σήμερα και ένα άλλο ηλεκτρικό SUV θα παραχθεί αργότερα από ό,τι είχε προγραμματιστεί προηγουμένως», γράφει η Handelsblatt. Το ηλεκτρικό SUV, λέγεται ότι είναι το T-Sport, με την παραγωγή να έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2031.

Σύμφωνα με την έκθεση, το υπόβαθρο της απόφασης δεν είναι μόνο τα γνωστά, συνεχιζόμενα προβλήματα λογισμικού. Από τη μία πλευρά, τα λανσαρίσματα των νέων μοντέλων στην αγορά, θα πρέπει να ευθυγραμμίζονται καλύτερα με την επί του παρόντος κάπως ασθενέστερη ζήτηση για ηλεκτρικά οχήματα.

Από την άλλη πλευρά, το τρέχον πρόγραμμα μείωσης του κόστους της VW, θα μπορούσε να ευθύνεται για αυτό. Οι επενδύσεις σε νέα μοντέλα, μπορούν να επεκταθούν, ενώ οι υπάρχουσες πλατφόρμες οχημάτων, χρησιμοποιούνται για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Ως αποτέλεσμα, το λανσάρισμα του SSP, πρόκειται να ωθηθεί λίγο πιο πίσω από ό,τι ανακοίνωσε η ανώτατη διοίκηση της VW μόλις πριν από λίγες εβδομάδες, αν και όχι τόσο πολύ όσο με το Trinity. Το Golf θα βγει στην παραγωγή το φθινόπωρο του 2029.

Το αφεντικό της VW Thomas Schäfer μίλησε δημόσια για το 2028 στην επέτειο του Golf τον Ιούνιο . «Λίγο καιρό αργότερα, μια συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου, στην οποία ήταν επίσης παρών ο Schäfer, επρόκειτο να αποδείξει ότι το αφεντικό της μάρκας έκανε λάθος», γράφει η Handelsblatt.

Επικαλούμενοι κύκλους της VW, ωστόσο, λέγεται ότι η κυκλοφορία θα μπορούσε να προχωρήσει λίγο και το ID.Golf πρόκειται να είναι το πρώτο μοντέλο SSP της βασικής μάρκας.

Ωστόσο, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, το Audi A4 e-tron θα είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στο SSP σε ολόκληρο τον Όμιλο. Η εταιρεία με έδρα το Ίνγκολσταντ μετονόμασε μόνο το γνωστό μοντέλο καύσης μεσαίας κατηγορίας σε Α5 για να αφήσει χώρο στη λογική του νέου μοντέλου (ζυγούς αριθμούς για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και περιττούς αριθμούς για αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης).

Ωστόσο, πιθανότατα θα είναι το τέλος του 2028 προτού η Audi το χρησιμοποιήσει και κυκλοφορήσει ένα ηλεκτρικό A4 στην αγορά. Μέχρι τότε, η Audi δεν θα έχει ηλεκτρικό αντίστοιχο του BMW i4.

Το τρέχον ID.4 που βασίζεται στο MEB πρόκειται να λάβει λίφτινγκ το 2026 (και κατά πάσα πιθανότητα θα μετατραπεί στο πιο προηγμένο MEB+). Ωστόσο, για να είναι αξιόλογες οι επενδύσεις στην ανάπτυξη του MEB+, είναι απαραίτητη μια ορισμένη διάρκεια ζωής των μοντέλων.

Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους ο νέος διάδοχος του ID.4 που βασίζεται στο SSP δεν θα κυκλοφορήσει στην αγορά μέχρι το 2030 και όχι το 2028, όπως είχε προγραμματιστεί. Το Manager Magazin είχε ήδη αναφέρει μια αναβολή 15 μηνών τον Ιούλιο, αλλά ακόμα γινόταν λόγος για το 2029 τότε. Ως εκ τούτου, μια καθυστέρηση φαίνεται πιθανή, αλλά η ακριβής έκταση μάλλον δεν είναι ακόμη απολύτως σαφής, ακόμη και εσωτερικά. 

Στην έκθεση του Manager Magazin πριν από περίπου τέσσερις εβδομάδες, έμεινε ανοιχτό εάν η παραγωγή του Trinity στο Zwickau θα ξεκινούσε το 2028 ή όχι. Αν και μια νέα ημερομηνία στα τέλη του 2032 θα ήταν τεράστια καθυστέρηση, δεν θα ήταν η πρώτη φορά για αλλαγή στα σχέδια για το μοντέλο. Το Trinity σχεδιάστηκε υπό τον επικεφαλής της VW Herbert Diess ως κορυφαίο μοντέλο, για να επιδείξει τις δυνατότητες της νέας πλατφόρμας και την λιτή και αποδοτική παραγωγή.

Ωστόσο, μετά την αλλαγή του Διευθύνοντος Συμβούλου σε Oliver Blume το φθινόπωρο του 2022 , το έργο Trinity επανασχεδιάστηκε ριζικά. Το αρχικά σχεδιασμένο ηλεκτρικό «σαλούν» έγινε crossover/CUV. Αντί να κατασκευαστεί σε ένα εντελώς νέο εργοστάσιο στο Wolfsburg-Warmenau, το Trinity θα κατασκευαστεί στο Zwickau. Και αντί για το 2028 ως έναρξη παραγωγής, αρχικά είχε προγραμματιστεί το 2026.

Πηγή: handelsblatt.com

abb_img