Windrose: Θα κατασκευάζει ηλεκτρικά φορτηγά σε ΗΠΑ και Ευρώπη

Η Windrose έχει ήδη λάβει παραγγελίες για 6.400 οχήματα, τα οποία θα κατασκευαστούν και θα παραδοθούν τα επόμενα τρία χρόνια.

Ακούστε το άρθρο

Η Windrose Technology, ένας κινεζικός κατασκευαστής ηλεκτρικών φορτηγών που ιδρύθηκε πριν από δύο χρόνια, θέλει επίσης να κατασκευάζει τα οχήματά του στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Σύμφωνα με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο Han Wen, η Windrose σχεδιάζει ένα εργοστάσιο συναρμολόγησης στην πολιτεία Τζόρτζια των ΗΠΑ και ένα άλλο στο Βέλγιο.

Ο διευθυντής συζήτησε αυτό σε συνέντευξή του στο Reuters. Είπε επίσης ότι η Windrose θα κατασκευάσει το πλαίσιο και άλλα εξαρτήματα στη Γεωργία, χρησιμοποιώντας εξαρτήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα. Κάθε φορτηγό θα έχει χωρητικότητα μπαταρίας άνω των 700 kWh και θα προσφέρει αυτονομία άνω των 670 χιλιομέτρων όταν είναι πλήρως φορτωμένο (συνολικό βάρος: 49 τόνοι).

Έτσι, το ηλεκτρικό φορτηγό της Windrose στοχεύει ξεκάθαρα στην αγορά που η Tesla, για παράδειγμα, θέλει επίσης να εξυπηρετήσει με το Semi. Μέχρι τον Απρίλιο, η Tesla είχε παραδώσει μόνο 36 από τα 100 οχήματα για την PepsiCo που είχαν υποσχεθεί από το 2017 . Επιπλέον, με τιμή αγοράς περίπου 250.000 δολαρίων, το Windrose είναι σημαντικά φθηνότερο.

Σύμφωνα με τον Han, η Windrose έχει ήδη λάβει παραγγελίες για 6.400 οχήματα, τα οποία θα κατασκευαστούν και θα παραδοθούν τα επόμενα τρία χρόνια. Η «πλειονότητα» αυτών των παραγγελιών, είναι από πελάτες των ΗΠΑ, αλλά ο Han δεν ήθελε να δώσει έναν ακριβή αριθμό. «Πολλοί από τους πελάτες μας είναι εταιρείες των ΗΠΑ, για παράδειγμα, η Nike και μπορούμε να τους εξυπηρετήσουμε στην εγχώρια αγορά τους», είπε στο Reuters . «Η αγορά των ΗΠΑ είναι φιλική προς τα κινεζικά βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά, με βάση το γεγονός ότι οι δασμοί στα εισαγόμενα φορτηγά, είναι πολύ χαμηλότεροι από εκείνους στα αυτοκίνητα».

Αυτό είναι ένα σημαντικό σημείο: στην περίπτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η κυβέρνηση των ΗΠΑ έχει δημιουργήσει εμπόδια για να κρατήσει έξω τους Κινέζους κατασκευαστές, δηλαδή επιβάλλοντας ειδικούς δασμούς ή ποσοστώσεις τοπικής παραγωγής. Ωστόσο, οι ειδικοί δασμοί, δεν ισχύουν για τα φορτηγά, γι’ αυτό και οι κινεζικές εταιρείες μπορούν επίσης να κατασκευάζουν και να πωλούν σε ανταγωνιστικές τιμές στις ΗΠΑ.

Η κατάσταση είναι παρόμοια και στην Ευρώπη, όπου η ΕΕ επιβάλλει ειδικούς δασμούς έως και 37,6 τοις εκατό στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από κινέζους κατασκευαστές. Σύμφωνα με τον Han, αυτή είναι μια «δικαιολογημένη κίνηση», καθώς η ΕΕ θέλει να δημιουργήσει μια αλυσίδα εφοδιασμού για ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη, παρόμοια με αυτό που έκανε η Κίνα τις τελευταίες δεκαετίες.

Το Βέλγιο μας στηρίζει και μας συστήνει στην Ευρώπη, όπως ακριβώς έκανε η Σαγκάη για την Tesla», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Windrose. Θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει με τη σχεδιαζόμενη ευρωπαϊκή επέκταση: οι προμηθευτές μπαταριών της Windrose CALB και Eve Energy κατασκευάζουν εργοστάσια κυψελών στην Ευρώπη.

Η εταιρεία δεν διαθέτει δικές της εγκαταστάσεις παραγωγής στην Κίνα. Η Windrose Technology, σχεδιάζει και αναπτύσσει τα οχήματά της με μια ομάδα περίπου 140 ατόμων, αλλά κατασκευάζονται βάσει σύμβασης από την Anhui Jianghuai Automobile και την Higer Bus. Η πρώτη παρτίδα ηλεκτρικών φορτηγών, έχει προγραμματιστεί να παραδοθεί στην Κίνα τον Αύγουστο.

Πηγή: reuters.com

abb_img