Η μάρκα Avatr από τις Changan, CATL και Huawei ξεκίνησε τις πωλήσεις του τρίτου μοντέλου της στην Κίνα. Το crossover Avatr 07 SUV είναι το πρώτο μοντέλο της μάρκας που προσφέρεται ως ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας και με πρόσθετη επέκταση αυτονομίας.
Το Avatr 07 είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις BEV και τρεις EREV. Ο κατασκευαστής τοποθετεί το μοντέλο ως ανταγωνιστή του Tesla Model Y, του αυτοκινήτου με τις περισσότερες πωλήσεις αυτή τη στιγμή στον κόσμο. Με διαστάσεις 4,825 x 1,98 x 1,62 μέτρα και μεταξόνιο 2,94 μέτρα, το Avatr 07 είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από το Model Y.
Ας ρίξουμε μια ματιά σε τιμές, μπαταρία και σύστημα κίνησης. Οι τρεις εκδόσεις του Avatr 07 είναι οι εξής: Διατίθενται σε τιμές εκκίνησης από 229.900 γιουάν (περίπου 30.000 ευρώ), 249.900 γιουάν (περίπου 32.500 ευρώ) και 289.900 γιουάν (περίπου 38,000 ευρώ), με το πιο ακριβό, να είναι το μοντέλο με την τετρακίνηση, ενώ οι άλλες δύο εκδόσεις, είναι μοντέλα με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Χρησιμοποιεί πλατφόρμα υψηλής τάσης 800 V. Η έκδοση με έναν κινητήρα, έχει μέγιστη ισχύ 343 PS και μπορεί να επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 6,3 δευτερόλεπτα. Η έκδοση με δύο κινητήρες, διαθέτει πρόσθετο μπροστινό κινητήρα με μέγιστη ισχύ 256 PS και κάνει το σπριντ από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα.
Το ηλεκτρικό Avatr 07, έρχεται στάνταρ με μπαταρία Shenxing χωρητικότητας 82,16 kWh. Είναι μια μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) ταχείας φόρτισης 4C της CATL, που κυκλοφόρησε τον Αύγουστο του 2023 και μπορεί να φορτιστεί από 0 έως 80% σε 20 λεπτά. Σύμφωνα με την CLTC, η αυτονομία είναι 650 χλμ για το πισωκίνητο μοντέλο και 610 χλμ για την τετρακίνητη έκδοση.
Το Avatr 07 παρουσιάστηκε τον Μάιο και οι εκδόσεις του EREV ανακοινώθηκαν τον Αύγουστο. Η φθηνότερη έκδοση EREV, κοστίζει 10.000 γιουάν λιγότερο από την έκδοση με ηλεκτρική μπαταρία. Ξεκινά από 219.900 γιουάν (γύρω στα 28.500 ευρώ). Το EREV συνοδεύεται από μια μπαταρία 39 kWh με χημεία LFP και η αυτονομία CLTC της μπαταρίας είναι από 220 έως 230 χιλιόμετρα. Σε συνδυασμό με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης του αυτοκινήτου, η αυτονομία είναι 1.050 έως 1.100 χιλιόμετρα.
Τόσο το BEV όσο και το EREV, χρησιμοποιούν την έξυπνη τεχνολογία οδήγησης της Huawei, με ορισμένες εκδόσεις να είναι εξοπλισμένες με LiDAR 192 καναλιών, υποστηρίζοντας έτσι το σύστημα Qiankun ADS 3.0 της Huawei. Το σύστημα πιλοτηρίου είναι το Harmony OS 4.0 της Huawei.
Το Avatr 07 θα μπορούσε να έρθει και στην Ευρώπη. Μια ένδειξη είναι ότι η Changan παρουσίασε το αυτοκίνητο στην Automechanika στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας τον περασμένο μήνα. Μέχρι στιγμής, η γκάμα των μοντέλων Avatr, περιλαμβάνει δύο πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα, το Avatr 11 SUV και το κουπέ Avatr 12 saloon.
Πηγή: carnewschina.com