Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία XPeng μπορεί να βρίσκεται στη ευρωπαική αγορά για σχετικά μικρό χρονικό διάστημα, ωστόσο έχει ήδη καταφέρει να αφήσει ισχυρό αποτύπωμα. Μέσα σε περίπου ενάμιση χρόνο παρουσίας, περισσότερα από 3.000 ηλεκτρικά οχήματα της μάρκας, έχουν παραδοθεί σε πελάτες μόνο στη Γερμανία, αποδεικνύοντας ότι το ενδιαφέρον του ευρωπαϊκού κοινού, δεν περιορίζεται πλέον μόνο στα παραδοσιακά ονόματα. Τα SUV G6 και G9, αποτέλεσαν από την αρχή τα «όπλα» της XPeng και τώρα επιστρέφουν ανανεωμένα, με τεχνολογικές βελτιώσεις, που δείχνουν πόσο γρήγορα εξελίσσεται η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία.
Την ώρα που ευρωπαϊκοί κολοσσοί όπως η Mercedes και η BMW παρουσίαζαν στην έκθεση IAA Mobility τις νέες δυνατότητες φόρτισης των ηλεκτρικών τους μοντέλων, προσπαθώντας να πλησιάσουν τα κινεζικά δεδομένα, η XPeng έκανε ένα άλμα πολύ πιο μπροστά. Το ανανεωμένο G6, σχεδόν διπλασιάζει την ισχύ φόρτισης σε σχέση με τον προκάτοχό του, φτάνοντας θεωρητικά έως και τα 451 kW και μάλιστα χρησιμοποιώντας μπαταρίες τύπου LFP, οι οποίες παραδοσιακά θεωρούνται λιγότερο ικανές στην ταχυφόρτιση, σε σύγκριση με τις NMC. Στην πράξη, το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και θέτει νέα δεδομένα για την καθημερινή χρήση ενός ηλεκτρικού SUV.
Δείτε ακόμα: Το XPENG G6 κάνει την πρώτη του επίσημη εμφάνιση στο Golden Hall
Το XPeng G6 παραμένει ένα μεσαίου μεγέθους SUV με coupe γραμμή, μήκος λίγο κάτω από τα 4,76 μέτρα και χώρο αποσκευών περίπου 570 λίτρων, στοιχεία που το καθιστούν απόλυτα οικογενειακό, χωρίς να χάνει τον δυναμικό του χαρακτήρα. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 202 km/h, ενώ στην κορυφαία έκδοση Performance με τετρακίνηση, η επιτάχυνση από στάση έως τα 100 km/h ολοκληρώνεται σε μόλις 4,1 δευτερόλεπτα. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 487 PS, προσφέροντας επιδόσεις, που μέχρι πρότινος συναντούσαμε σε σαφώς ακριβότερα ηλεκτρικά μοντέλα.

Εκεί όπου το G6 πραγματικά ξεχωρίζει είναι στον τομέα της φόρτισης. Σε πραγματικές συνθήκες, ακόμη και σε ταχυφορτιστή ισχύος 300 kW, το αυτοκίνητο μπορεί να φτάσει πολύ γρήγορα κοντά στα 300 kW και να διατηρήσει αυτή την ισχύ για αρκετό χρονικό διάστημα. Υπό ιδανικές συνθήκες, η φόρτιση της μπαταρίας των περίπου 81 kWh από το 10% έως το 80%, διαρκεί μόλις 12 λεπτά. Αυτό σημαίνει ότι μια σύντομη στάση, αρκεί για να προσθέσει κανείς εκατοντάδες χιλιόμετρα αυτονομίας, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τα μεγάλα ταξίδια, με ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Παράλληλα, η XPeng προσφέρει εγγύηση μπαταρίας διάρκειας οκτώ ετών, βασιζόμενη σε εξελιγμένο λογισμικό, που προστατεύει τα στοιχεία από υπερβολική καταπόνηση.

Εξωτερικά, οι αλλαγές είναι διακριτικές αλλά καλοδεχούμενες. Η φωτεινή μπάρα στο εμπρός μέρος είναι πλέον ενιαία, το λογότυπο έχει μεταφερθεί ψηλότερα στο καπό και στο πίσω μέρος προστέθηκε μια επιπλέον αεροτομή. Οι θόλοι των τροχών είναι πλέον βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος, ενώ η έκδοση Standard Range, εξοπλίζεται με ζάντες 18 ιντσών αντί για 20, χωρίς αυτό να επηρεάζει ουσιαστικά τον χαρακτήρα του μοντέλου.
Δείτε ακόμα: Xpeng X9 EREV: Το νέο ηλεκτρικό MPV με εκτεταμένη αυτονομία και καινοτόμο σχεδιασμό
Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο εσωτερικό, το οποίο δείχνει σαφώς πιο ώριμο και ποιοτικό. Η κεντρική οθόνη infotainment πλησιάζει τις 16 ίντσες, οι αεραγωγοί διαθέτουν πλέον φυσικά χειριστήρια, ενώ ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, οι περισσότερες μαλακές επιφάνειες και τα διακοσμητικά με όψη ξύλου, ενισχύουν την αίσθηση πολυτέλειας. Στάνταρ είναι πλέον και η λειτουργία μασάζ για τα μπροστινά καθίσματα, καθώς και ο ψηφιακός εσωτερικός καθρέφτης.

Στον δρόμο, το ανανεωμένο G6 εμφανίζεται πιο άνετο και πιο σταθερό. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί καλύτερα για τις ευρωπαϊκές συνθήκες, η ηχομόνωση έχει βελτιωθεί και το τιμόνι προσφέρει πιο φυσική αίσθηση σε σχέση με το παρελθόν. Παρότι τα συστήματα υποβοήθησης οδηγού έχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης, ιδιαίτερα στην αναγνώριση σημάτων, η συνολική εμπειρία παραμένει ιδιαίτερα θετική.
Στο τέλος της ημέρας, το XPeng G6 αποδεικνύεται ένα από τα ταχύτερα φορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που διατίθενται σήμερα στην αγορά. Η πραγματική αυτονομία εξαρτάται από το στιλ οδήγησης, όμως ακόμη και με πιο απαιτητική χρήση, μια σύντομη στάση φόρτισης αρκεί για να συνεχίσει κανείς το ταξίδι του χωρίς άγχος. Με τιμές που ξεκινούν από 43.600 ευρώ για το Standard Range και από 51.600 ευρώ στη Γερμανία για την έκδοση Performance των 487 PS, το G6 δεν απευθύνεται απλώς σε όσους αναζητούν ένα ηλεκτρικό SUV, αλλά σε εκείνους που θέλουν την αιχμή της τεχνολογίας χωρίς premium κόστος.
Πηγή: elektroauto-news.net