Υβριδικό επιβατηγό πλοίο ναυπηγήθηκε στο Πέραμα

Καθελκύστηκε υβριδικό επιβατικό πλοίο την περασμένη εβδομάδα στο Πέραμα και θα δρομολογηθεί στην Ιταλία.

Ακούστε το άρθρο

Καθελκύστηκε υβριδικό επιβατικό πλοίο την περασμένη εβδομάδα στο Πέραμα και θα δρομολογηθεί στην Ιταλία.

Τα ναυπηγεία του Περάματος διεκδικούν μια πρωτιά, αυτή της ναυπήγησης ενός υπερσύγχρονου υβριδικού επιβατηγού πλοίου. Το καινοτόμο Ro-Ro Sikania II Hybrid ανήκει στην Bluferries και θα δρομολογηθεί στην Ιταλία μεταξύ του Villa San Giovanni (Reggio Calabria) και της Messina. To πλοίο που σχεδιάστηκε από την C.T.E. Perdikaris, κατασκευάστηκε από την Celt υπό την επίβλεψη του ιταλικού νηογνώμονα RINA. Έχει μήκος περίπου 105 μέτρα και ολική χωρητικότητα 4.100 GT.

Είναι σχεδιασμένο να μεταφέρει 22 βαρέα οχήματα ή 125 ΙΧ αυτοκίνητα και 400 άτομα. Το υβριδικό σύστημα πρόωσής του ενσωματώνει τους παραδοσιακούς κινητήρες ντίζελ με προηγμένη ηλεκτρική πρόωση, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές άνθρακα και την κατανάλωση καυσίμου. Είναι εξοπλισμένο με τέσσερις προωστήρες αζιμουθίου (azimuth thrusters) Z-drive, ο καθένας συνδεδεμένος απευθείας με έναν κινητήρα ντίζελ 1000 kW και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 350 kW. Οι ηλεκτροκινητήρες συνδέονται με μπαταρίες NMC με χωρητικότητα αποθήκευσης ενέργειας 1MWh.

Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, οι μπαταρίες μπορούν να φορτιστούν μέσω των ηλεκτρικών κινητήρων που λειτουργούν ως αξονικές γεννήτριες (shaft generators). Η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται για την υβριδική πρόωση, συνδυάζοντας κινητήρες ντίζελ και ηλεκτροκινητήρες για την παροχή ισχύος στους προώστηρες αζιμουθίου (azimuth thrusters). Όταν το πλοίο πλησιάζει στο λιμάνι λειτουργεί αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια ώστε να εκπέμπει μηδενικές εκπομπές κατά τη διάρκεια των ελιγμών και της παραμονής στο λιμάνι, ενώ ηλιακά πάνελ των 25kW, δίνουν ενέργεια σε όλους τους χώρους διαμονής στο πλοίο. Με τον τρόπο αυτό μειώνονται έως και 50% οι εκπομπές CO2 σε σχέση με ένα αντίστοιχο συμβατικό πλοίο.

Σε δηλώσεις της η Θεανώ Περδικάρη, Διευθύνουσα Σύμβουλος C.T.E. Perdikaris τόνισε πως το συγκεκριμένο έργο δείχνει τις δυνατότητες της υβριδικής τεχνολογίας στη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα της ναυτιλιακής βιομηχανίας», είπε. «Είμαστε περήφανοι που συνεργαζόμαστε με την Bluferries δημιουργώντας ένα νέο σημείο αναφοράς για βιώσιμες θαλάσσιες μεταφορές. Η εταιρεία μας, πρωτοπόρος στον σχεδιασμό πλοίων και στις καινοτόμες λύσεις στην Ελλάδα, ενσωματώνοντας πράσινη τεχνολογία, έχουμε σχεδιάσει ένα πλοίο που ανταποκρίνεται στην πρόκληση της Bluferries Srl να παραδώσει ένα πλοίο avant-garde με χαμηλότερο αποτύπωμα εκπομπών από τα δύο αδελφά της πλοία Trinacria και Sikania. – κορυφαίο όσον αφορά την περιβαλλοντική τεχνολογία. Σημαντικό κομμάτι της για την επιτυχία αυτού του εγχειρήματος ήταν ο RINA, που απέδειξε τη δέσμευσή του για την σωστή κι αποτελεσματική μετάβαση στην πράσινη ναυτιλία.

Πηγή: newmoney.gr

abb_img