Η ZF κάνει ένα σημαντικό βήμα στην εξέλιξη της ηλεκτροκίνησης, εξασφαλίζοντας την πρώτη εμπορική παραγγελία, για την προηγμένη τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας eRE+. Η κινεζική Leapmotor θα είναι ο πρώτος κατασκευαστής που θα ενσωματώσει τη συγκεκριμένη λύση, λανσάροντας από το 2026, μια νέα έκδοση του ηλεκτρικού SUV D19, με σύστημα επέκτασης αυτονομίας της ZF.
Στη βασική του λειτουργία, το σύστημα eRE+ αξιοποιεί έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης ως γεννήτρια, ο οποίος τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα και φορτίζει την μπαταρία υψηλής τάσης, αυξάνοντας σημαντικά τη συνολική αυτονομία του οχήματος. Παράλληλα, η τεχνολογία, προσφέρει δυνατότητα απενεργοποίησης της τετρακίνησης μέσω του μπροστινού άξονα, ενώ με μέγιστη ισχύ έως 272 PS, προσφέρει επιπλέον ώθηση σε απαιτητικούς ελιγμούς, όπως οι προσπεράσεις.
Σύμφωνα με τον Sebastian Schmitt, επικεφαλής του τομέα Electrified Drive Technologies της ZF, η ζήτηση για λύσεις επέκτασης αυτονομίας αυξάνεται ταχύτατα, ιδιαίτερα στις αγορές της Κίνας και της Βόρειας Αμερικής. Στην Κίνα, τα REEVs θεωρούνται οχήματα «Νέας Ενέργειας», ενώ στις ΗΠΑ κερδίζουν έδαφος, ως μια πρακτική λύση που μειώνει την εξάρτηση από την υποδομή φόρτισης.
Η ZF δηλώνει ότι έχει προετοιμαστεί έγκαιρα για αυτή τη μεταβολή της αγοράς, επενδύοντας σε ευέλικτες τεχνολογικές λύσεις και τοπικές γραμμές παραγωγής. Όπως τονίζει ο Timo Maisel, υπεύθυνος της ZF για την Ηλεκτροκίνηση στην Ασία, αυτή η στρατηγική οδήγησε απευθείας στη συνεργασία με τη Leapmotor.
Το Leapmotor D19 αποτελεί το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί τη νέα γενιά eRE+, η οποία βασίζεται στην αρχιτεκτονική του eRE, αλλά εξελίσσεται περαιτέρω. Το σύστημα ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα, μετατροπέα, εξειδικευμένο λογισμικό και πλανητικό κιβώτιο, ενώ χάρη σε έναν έξυπνο συμπλέκτη και διαφορικό μπορεί, όταν απαιτείται, να λειτουργεί και ως δευτερεύον σύστημα κίνησης. Ο κινητήρας καύσης δεν αποτελεί μέρος του πακέτου προμήθειας της ZF.
Με ισχύ γεννήτριας 122 PS και μέγιστη ισχύ 272 PS, το eRE+ επιτρέπει στο ηλεκτρικό SUV να ξεπερνά συνολική αυτονομία 1.000 χιλιομέτρων, χωρίς την ανάγκη πρόσθετων εξαρτημάτων, ή υψηλού κόστους εξέλιξης για τους κατασκευαστές.
Παράλληλα, η τεχνολογία επέκτασης αυτονομίας, επανέρχεται στο προσκήνιο και στην ευρωπαϊκή συζήτηση, για το μέλλον των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Ο κινητήρας του extender, λειτουργεί σταθερά στο πιο αποδοτικό φάσμα κατανάλωσης, γεγονός που περιορίζει την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO2. Όπως επισημαίνει ο CEO της ZF, Mathias Miedreich, οι επεκτάσεις αυτονομίας, μπορούν να αποτελέσουν μια ρεαλιστική γέφυρα ανάμεσα στις σημερινές ανάγκες των οδηγών και το πλήρως ηλεκτρικό μέλλον.
Η ZF εκτιμά ότι η έγκριση της συγκεκριμένης τεχνολογίας από την ΕΕ και μετά το 2035, θα μπορούσε να στηρίξει τους κλιματικούς στόχους, μειώνοντας το άγχος αυτονομίας των καταναλωτών και ενισχύοντας τη διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων στην αγορά.
Πηγή: ZF