50 χρόνια Volkswagen Golf

Στις 29 Μαρτίου 2024 ήταν η 50η επέτειος γενεθλίων του Volkswagen Golf. Ενός από τα σύμβολα του αυτοκινητιστικού κόσμου.

Ακούστε το άρθρο

Στις 29 Μαρτίου 2024 ήταν η 50η επέτειος γενεθλίων του Volkswagen Golf. Ενός από τα σύμβολα του αυτοκινητιστικού κόσμου.

Το Volkswagen Golf έχει περισσότερες από 36 εκατομμύρια πωλήσεις από το 1974. Έτσι έχει ξεπεράσει τον προκάτοχό του, το Beetle, το πρώτο αυτοκίνητο του λαού και έχει τις περισσότερες πωλήσεις ευρωπαϊκού μοντέλου στην ιστορία. Και συνεχίζει δυναμικά με κατασκευή περισσότερων από 2000 αυτοκινήτων την ημέρα.

Έχει ένα σχέδιο που, όπως η Porsche 911, έχει εξελιχθεί με την πάροδο του χρόνου. Αλλά κρατά τον αρχικό του χαρακτήρα. Η σημασία του Golf για την Volkswagen είναι μεγάλη. Και θα πάρει μια ανανέωση για την ηλεκτρική εποχή που έχουμε μπροστά μας.

Ας ρίξουμε μια ματιά στην ιστορία του Volkswagen Golf

50 χρόνια Volkswagen Golf

Η έκδοση ΜΚ1: Αντικαταστώντας το Σκαθάρι

Ο Τύπος 1, γνωστός ως Σκαθάρι, Beetle, Coccinelle ή Käfer μεταξύ άλλων ονομάτων, γέννησε τη Volkswagen τη δεκαετία του 1930. Αλλά παρά το γεγονός ότι έγινε το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στον κόσμο μόλις το 1972, έδειχνε την ηλικία του. Χρειαζόταν μια αλλαγή. Με την ονομασία του Golfstrom, το ΜΚ1 Golf ήρθε το 1974. Η αρχή των hatchback έφερε το Golf σε άμεση επιτυχία. Μέχρι τον Οκτώβριο του 1976 είχαν ήδη κατασκευαστεί ένα εκατομμύριο μονάδες. Το αριστούργημα του Giugiaro είχε θέσει τις βάσεις των hatchback. Μάλιστα το μοντέλο πουλήθηκε ως Citi Golf στη Νότια Αφρική μέχρι το 2009.

50 χρόνια Volkswagen Golf

GTI: Επαναπροσδιορίζοντας τα «hot hatchback»

Το Golf ήταν ένα κομψό και αποδοτικό οικογενειακό αυτοκίνητο. Αλλά χάρη στις προσπάθειες μιας μικρής ομάδας μηχανικών της Volkswagen έγινε και ένα αληθινό αυτοκίνητο απόδοσης. Η δουλεία των μηχανικών, μετά το κανονικό τους ωράριο έφερε το «Sport Golf» που έγινε τελικά το Golf GTI. Που κυκλοφόρησε το 1975 και πυροδότησε την έκρηξη των hot hatch.

Το μοντέλο έκανε τεράστια εντύπωση, παρότι δεν έφτασε στις αγορές του κόσμου. Πούλησε σχεδόν μισό εκατομμύριο μονάδες, έναντι των 5000 που αρχικά είχε προβλέψει η διοίκηση. Η επιτυχία του GTI έφερε το diesel GTD και πληθώρα διαφορετικών εκδόσεων, όπως τα Pickup, sedan και Cabrio.

50 χρόνια Volkswagen Golf

ΜΚ2: Με περισσότερα καλά

Ο σχεδιασμός του Giugiaro αναβαθμίστηκε από την εσωτερική ομάδα σχεδιασμού της Volkswagen. Και έγινε το μακρύτερο και πιο πλατύ ΜΚ2 Golf, που είδαμε το 1983. Ήταν αρκετά μεγαλύτερο και πιο βαρύ για να δώσει περισσότερο χώρο για το Polo. Το μοντέλο που ήταν κάτω από το Golf στη γκάμα της μάρκας. Είχε περισσότερο στυλ, εκλεπτυσμένη αισθητική και πρακτικότητα από όλα τα άλλα αυτοκίνητα στην κατηγορία του. Έτσι κέρδισε στα βραβεία «What Car?» και «Motor Trend» και την κατηγορία του στο Ευρωπαικό «Αυτοκίνητο της Χρονιάς».

50 χρόνια Volkswagen Golf

Στις Ηνωμένες Πολιτείες το ΜΚ1 λεγόταν Rabbit, αλλά η δεύτερη γενιά λεγόταν Golf. Πούλησε 6,3 εκατομμύρια μονάδες (περίπου όσες και ο ΜΚ1) πριν από την άφιξη του εντελώς νέου ΜΚ3 στο τέλος του 1991. Το Mk2 GTI δεν είχε την επιτυχία του Mk1, λόγω μιας αύξησης του βάρους κατά 120 κιλά, που αλλάζει τον χειρισμό και την απόδοση του. Ωστόσο, μια έκδοση με 16 βαλβίδες και 137 ίππους (από 110) βοήθησε.

Κυκλοφόρησαν αμέτρητες ειδικές εκδόσεις, όπως η Country, που χρησιμοποίησε τετρακίνηση Syncro, και η GTI G60 με κομπρέσορα και 158 ίππους. Είδαμε ακόμα και μια ειδική έκδοση Rallye για αγώνες, με σύστημα τετρακίνησης Syncro και τον κινητήρα του GTI.

50 χρόνια Volkswagen Golf

Mk3: Το ξεχασμένο Golf

Το Mk3 ήταν το πρώτο που κέρδισε το «European Car of the Year». Έφερε μια έκδοση station wagon, μια πολύχρωμη έκδοση Harlequin και τον αντικαταστάτη του Cabrio. Παρότι είχε μεγαλύτερο μέγεθος και βελτιωμένα χαρακτηριστικά, δέχτηκε κριτική για βαρύ τιμόνι, τον αδύναμο κινητήρα και τη βαρετή δυναμική. Ο πετρελαιοκινητήρας 1.9 TDI το έκανε μια καλή επιλογή για πολλούς αγοραστές.

50 χρόνια Volkswagen Golf

VR6: Το πρώτο GT hatchback στον κόσμο;

Αν το Mk2 GTI στεναχώρησε μετά τον θρυλικό προκάτοχό του, το τρίτο ήταν απογοητευτικό. Οι κριτικοί μίλησαν για βαρύ τιμόνι, αδύναμο κινητήρα και τη βαρετή δυναμική. Με μόλις 113 ίππους, ήταν το πιο αργό GTI. Παρά την προσπάθεια να ζωντανέψει με έναν 16βαλβιδο τετρακύλινδρο κινητήρα 148 ίππων, το GTI εξακολούθησε να δυσκολεύεται με τους ανταγωνιστές του. Όπως ο Peugeot 306 GTI-6. Λίγο καλύτερο ήταν το VR6, το οποίο όμως δεν είχε τη μαγεία του πρώτου.

50 χρόνια Volkswagen Golf

MK4: διασκεδαστικό και χρηστικό

Με τις εξαγορές των Seat και Skoda από τη Volkswagen, το Golf είχε ακόμα περισσότερο χώρο να ανέβει στον ανώτερο τομέα της αγοράς. Κάτι που εκμεταλλεύτηκε πλήρως το 1997. Αν το Mk3 άρχιζε να χάνει τον χαρακτήρα του, το Mk4 ήταν πιο περιορισμένο αλλά ταυτόχρονα σύγχρονο. Kάτι που ο σχεδιαστής του, Peter Schreyer κατάφερε και με το Audi TT, που είναι πάνω στην πλατφόρμα του Golf. Για μια ακόμα φορά, το Cabrio δεν πήρε ανανέωση και συνέχισε να χρησιμοποιεί το αμάξωμα του Mk3. Ήρθε όμως ένα station wagon και το Jetta, που έγινε γνωστό ως Bora στην Ευρώπη. Ήταν το πρώτο Golf με ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας και έναν 5κύλινδρο κινητήρα. Ο οποίος ήταν κάτω από τον τετρακύλινδρο κινητήρα, 2,8 λίτρων του VR6.

Δείτε ακόμα: Η Volkswagen R θα γίνει ανεξάρτητη μάρκα;

50 χρόνια Volkswagen Golf

MK5: ο Βασιλιάς επέστρεψε

Το Golf Mk5 έφερε πίσω τη διασκέδαση στο Golf. Πήρε θετικές κριτικές για την ευχάριστη εμπειρία οδήγησης και την ποιότητα κατασκευής. Το GTI ανέκτησε το θρυλικό του χαρακτήρα, με σχεδόν 200 άλογα. Έτσι κέρδισε επαίνους για τον καλό χειρισμό και την ισχύ του.

50 χρόνια Volkswagen Golf

Mk6: μια ήπια εξέλιξη

Το Golf Mk6 του 2008, έφερε σταθερές ενημερώσεις στη σειρά. Παρουσίασε χαρακτηριστικά όπως η αυτόματη στάθμευση και μια έκδοση GTI Cabrio. Το GTI πήρε ελάχιστη αύξηση ισχύος, ενώ το νέο κορυφαίο μοντέλο, το R, είχε 266 ίππους από τον τετρακύλινδρο κινητήρα του.

50 χρόνια Volkswagen Golf

Mk7: κάνοντας αυτό που κάνει καλύτερα το Golf

Το Golf Mk7 ανέκτησε τη δύναμή του και έδωσε μια εμπειρία ποιότητας, άνεσης και διασκέδασης στην οδήγηση. Πήρε επαίνους για τον καθαρό σχεδιασμό του και παρέμεινε στην κορυφή των πωλήσεών του στην κατηγορία του.

50 χρόνια Volkswagen Golf

Mk8: μετά την επιτυχία μια αποτυχία;

Το 2019, το Golf Mk8 Golf και πήρε άσχημες κριτικές για πολύπλοκη τεχνολογία και το περίεργο στιλ του. Παρόλο που έχασε τη θέση του ως το πιο μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, η Volkswagen έβαλε στόχο να αποκαταστήσει τη γοητεία του με την έκδοση Mk8.5. Δυστυχώς το GTI με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων σταμάτησε, αλλά οι αυτόματες εκδόσεις συνεχίζουν να προσφέρουν ευχάριστη οδήγηση.

50 χρόνια Volkswagen Golf

Mk9: το Μέλλον

Το όνομα Golf θα επιστρέψει το 2028 ως ηλεκτρικό hatchback. Με στόχο να φέρει τον ενθουσιασμό στο μέλλον της οδήγησης. Νέες εκδόσεις GTI και R θα κάνουν την ηλεκτροκίνηση πιο διασκεδαστική. Και θα συνεχίσουν την κληρονομιά του Golf στην νέα, ηλεκτρική εποχή των αυτοκινήτων.

Πηγή: autocar.co.uk

abb_img