Πρώτη γνωριμία: Skoda Kodiaq – Διαθέσιμο απο 38.800€

Η δεύτερη γενιά του Kodiaq είναι ήδη στην Ελλάδα και για πρώτη φορά έχει μια plug in υβριδική έκδοση, αλλά και μια ήπια υβριδική.

Ακούστε το άρθρο

Η δεύτερη γενιά του Skoda Kodiaq είναι ήδη στην Ελλάδα και για πρώτη φορά έχει μια plug in υβριδική έκδοση, αλλά και μια ήπια υβριδική.

Η Skoda παρουσίασε τη δεύτερη γενιά του Kodiaq, ενός μοντέλου με νέα επίπεδα βιωσιμότητας, ευρυχωρίας και ασφάλειας. Η ολοκαίνουρια ναυαρχίδα της μάρκας στα SUV, είναι μεγαλύτερη και ενσωματώνει τα πρώτα στοιχεία της νέας σχεδιαστικής γλώσσας Modern Solid. Κάτω από το καπό του Kodiaq φιλοξενούνται τέσσερα διαφορετικά κινητήρια σύνολα, ανάλογα με την έκδοση. Που έχουν ισχύ από 150 έως 204 ίππους και συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο DSG. Πλέον η γκάμα περιλαμβάνει μια plug in υβριδική έκδοση με ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων καθώς και μια έκδοση με ήπια υβριδικό σύστημα ενώ ο κορυφαίος 2λίτρος κινητήρας πετρελαίου συνδυάζεται με τετρακίνηση. Το ντεμπούτο τους κάνουν στο μοντέλο οι νέας γενιάς προβολείς LED Matrix με σημαντικά μεγαλύτερη απόδοση φωτός, καθώς και το σύστημα Dynamic Chassis Control (DCC Plus).

Η μάρκα βρίσκεται σε περίοδο μεγάλων αλλαγών. Αρχής γενομένης από το σήμα, που πλέον ενσωματώνει τον Τσέχικο τόνο στο πάνω μέρος του πρώτου γράμματος. Μάλιστα σύντομα θα καταργήσει το έμβλημα στο εμπρός μέρος του καπό και θα αναγράφει ολογράφως τη φίρμα.

Επιπλέον αλλάζουν οι εκθεσιακοί χώροι της, οι οποίοι γίνονται digital show rooms, με το πρώτο να εγκαινιάζεται το φθινόπωρο στην Αθήνα. Ενώ θα ακολουθήσει ένα City store στην Θεσσαλονίκη.

Αλλά και στην ουσία που προϊόντος, ουσιαστικά έως το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί μια ανανέωση όλων των μοντέλων της Skoda με ολοκαίνουρια ή Face Lift.

Πρώτη γνωριμία: Skoda Kodiaq – Το οδηγούμε στη Ελλάδα

Σχεδίαση Modern Solid

Εξωτερικά, τα φωτιστικά σώματα LED Matrix και η μάσκα με την οριζόντια φωτεινή λωρίδα τραβούν αμέσως την προσοχή, ενώ στο εσωτερικό τα ανακυκλωμένα υφάσματα και το δέρμα με φιλική προς το περιβάλλον επεξεργασία αντικατοπτρίζουν την έμφαση στη βιωσιμότητα.

Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Kodiaq είναι κατά 6,1 εκ. μακρύτερο από τον προκάτοχό του, φτάνοντας τα 4,75 μέτρα μήκους, 1,86 μέτρα σε πλάτος και 1,65 μέτρα σε ύψος με μεταξόνια στα 2,79 μέτρα. Ωστόσο αυτό δεν είναι ευκολά ορατό με την πρώτη ματιά, χάρη στην σχεδίαση που ενσωματώνει coupe στοιχεία στο πίσω μέρος.

Εκτός από τη νέα δομή της γκάμας με συγκεκριμένα εσωτερικά πακέτα σχεδίασης και προαιρετικά πακέτα εξοπλισμού, το Kodiaq διαθέτει μια νέα φιλοσοφία εσωτερικού. Η οθόνη infotainment είναι «ελεύθερη», με διαγώνιο 13 ίντσες, ενώ για πρώτη φορά έχει προαιρετικά μια οθόνη head-up display. Ο επιλογέας ταχυτήτων είναι πλέον τοποθετημένος στην κολόνα του τιμονιού ώστε να αφήνει περισσότερο χώρο για θήκες στην κεντρική κονσόλα. Τα Skoda Smart Dials είναι ένα άλλο νέο χαρακτηριστικό στο εσωτερικό του Kodiaq. Πρόκειται για τρία περιστροφικά χειριστήρια που βρίσκονται κάτω από την οθόνη του infotainment. Κάθε ένα έχει τη δική του έγχρωμη οθόνη 32 χιλιοστών, απτική ανάδραση και δίνει εύκολη πρόσβαση σε διάφορες λειτουργίες του αυτοκινήτου και του infotainment. Με την ενσωμάτωση του chatbot ChatGPT στη φωνητική βοηθό Laura, η Skoda δίνει άλλη διάσταση στην εμπειρία των επιβατών και κάνει πιο εύκολη την καθημερινότητα τους. Τέλος το νέο αεριζόμενο Phone Box επιτρέπει την ταυτόχρονη επαγωγική φόρτιση δύο smartphones.

Πρώτη γνωριμία: Skoda Kodiaq – Το οδηγούμε στη Ελλάδα

 Ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων

Η δεύτερη γενιά Kodiaq διαθέτει μια ευρεία γκάμα σύγχρονων και εξαιρετικά αποδοτικών κινητήρων. Για πρώτη φορά, το Kodiaq είναι διαθέσιμο τόσο με plug-in όσο και με ήπια υβριδική τεχνολογία. Το plug-in υβριδικό σύστημα για το Kodiaq iV προσφέρει συνδυασμένη ισχύ 204 ίππων και πλήρως ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων σε κύκλο WLTP. Η ήπια υβριδική τεχνολογία συνδυάζεται στην βασική έκδοση με τον κινητήρα 1.5 TSI με 150 ίππων. Μια έκδοση βενζίνης 2.0 TSI με 204 ίππους και δύο εκδόσεις πετρελαίου 2.0 TDI με 150 και 193 ίππους συμπληρώνουν τη γκάμα. Ο κορυφαίος πετρελαιοκινητήρας έχει στάνταρ κίνηση σε όλους τους τροχούς, ενώ όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται στάνταρ με κιβώτιο ταχυτήτων DSG.

Η Skoda χρησιμοποιεί την πιο πρόσφατη plug-in υβριδική διάταξη του Volkswagen Group για να εξηλεκτρίσει τη δεύτερη γενιά του Kodiaq. Με έναν κινητήρα 1.5 TSI 150 ίππων ο οποίος σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα αποδίδει συνολικά ισχύ 204 ίππων που στέλνει στους μπροστινούς τροχούς, μέσω του 6-τάχυτου DSG κιβωτίου. Η νέα μπαταρία υψηλής τάσης διασφαλίζει μια αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία άνω των 100 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ 11 kW, σε οικιακά wallboxes και σημεία φόρτισης AC, από το 10% έως το 80% σε 2,5 ώρες. Για ταχυφόρτιση DC, η μέγιστη ισχύς ανέρχεται στα 50 kW και σε αυτή την περίπτωση η επαναφόρτιση της μπαταρίας από το 10% έως το 80% διαρκεί μόλις 25 λεπτά. Επιπλέον, υπάρχει λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Ωστόσο, παρά τη μεγάλη μπαταρία, το Kodiaq iV έχει χώρο αποσκευών στα 745 λίτρα και το σύστημα infotainment διαθέτει πολλές λειτουργίες ειδικά για την plug-in υβριδική έκδοση, όπως η εύκολη αναζήτηση σταθμών φόρτισης.

Εκτός από την Plug-in εκδοχή, η βασική έκδοση βενζίνης 1.5 TSI με 150 ίππους είναι η πρώτη της γκάμας με ήπια υβριδική τεχνολογία. Και χρησιμοποιεί γεννήτρια μίζας/ ιμάντα 48 Volt και μπαταρία ιόντων λιθίου 48 Volt. Η ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα υποβοηθά τον κινητήρα εσωτερικής καύσης με ηλεκτρική ώθηση, ενώ περιστασιακά και υπό συγκεκριμένες συνθήκες επιτρέπει στο SUV να κινηθεί με τον κινητήρα απενεργοποιημένο. Και οι δύο υβριδικοί κινητήρες ανήκουν στην τελευταία σειρά κινητήρων EA 211 evo2. Λειτουργώντας στον αποδοτικό κύκλο Miller, είναι εξοπλισμένοι με υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Επίσης ο κινητήρας 1.5 TSI, με ενσωματωμένη ήπια υβριδική τεχνολογία έχει και την τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρων της πιο πρόσφατης γενιάς (ACT+).  Όλοι οι κινητήρες της γκάμας πληρούν το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6e.

Πρώτη γνωριμία: Skoda Kodiaq – Το οδηγούμε στη Ελλάδα

Συστήματα υποβοήθησης Kodiaq

Η δεύτερη γενιά του Skoda Kodiaq έρχεται με πολλά νέα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης. Μεταξύ τους το Turn Assist, το οποίο υποβοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων κατά τη στροφή σε διασταυρώσεις και το Remote Park Assist, το οποίο επιτρέπει τη στάθμευση μέσω της νέας εφαρμογής MyŠkoda. Ενώ πολλά συστήματα που είναι ήδη διαθέσιμα από το προηγούμενο μοντέλο, όπως το Side Assist και το Travel Assist έχουν λειτουργικές αναβαθμίσεις. Επιπλέον, η ενεργητική και παθητική ασφάλεια του νέου Kodiaq έχει βελτιωθεί περαιτέρω με τη χρήση νέων νάνο αισθητήρων ραντάρ στην εμπρός ποδιά και τον πίσω προφυλακτήρα.

Πρεμιέρα για το νέο DCC Plus Dynamic Chassis Control

Το Kodiaq έχει προαιρετικά το νέο σύστημα δυναμικού ελέγχου πλαισίου DCC Plus. Που στη νέα έκδοση του χρησιμοποιεί δύο ανεξάρτητα ελεγχόμενες βαλβίδες για να διαχωρίσει τα στάδια επαναφοράς και συμπίεσης των αμορτισέρ της ανάρτησης. Προηγουμένως, και οι δύο λειτουργίες ελέγχονταν από μια κοινή βαλβίδα. Η νέα γενιά του συστήματος επιτρέπει ταχύτερη ρύθμιση και ευρύτερο φάσμα χαρακτηριστικών απόσβεσης. Οδηγοί και επιβάτες θα παρατηρήσουν τη διαφορά στα βελτιωμένα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης και στα αυξημένα επίπεδα άνεσης. Όμως η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος παραμένει η ίδια, τόσο στην περίπτωση με το DCC Plus όσο με την στάνταρ ανάρτηση.

Πρώτη γνωριμία: Skoda Kodiaq – Το οδηγούμε στη Ελλάδα

Εκδόσεις και τιμές του Kodiaq

Το νέο Skoda Kodiaq έρχεται στην Ελληνική αγορά σε τέσσερεις εκδόσεις. Αρχίζοντας από την εισαγωγική Selection 1.5 TSI m-HEV 150PS DSG7 με τιμή από 38.300 ευρώ. Ακολουθεί η Selection 1.5 TSI iV Plug-in Hybrid 204PS DSG στις 48.400 ευρώ Ενώ οι δύο εκδόσεις με συμβατικούς κινητήρες πετρελαίου κοστίζουν 44.400 και 50.000 με ιπποδύναμη 150 και 193PS αντίστοιχα. Όλα τα μοντέλα έχουν εγγύηση 4 ετών, ενώ όσοι παραγγείλουν ένα Kodiaq έως το τέλος Ιουλίου θα πάρουν και 4 χρόνια δωρεάν service.

 

abb_img