Πριν λίγο καιρό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι θα επιβάλλει προσωρινούς δασμούς στα κινεζικής κατασκευής ηλεκτρικά αυτοκίνητα που εισάγονται στην Ευρώπη. Σε αυτό το «φιρμάνι» όμως, δεν εμπίπτουν μόνο οι κινέζοι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, όπως η MG, η Geely και η BYD, αλλά και ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η MINI, οι οποίες παράγουν στην Κίνα τα δικά τους ΕV.
Έτσι τώρα οι αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν τα δικά τους ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα και που εν συνεχεία «έρχονται» στην Ευρώπη, ζητούν τώρα τη μείωση των συντελεστών προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές.
Για την ιστορία, το BMW Group κατασκευάζει στην Κίνα το ηλεκτρικό MINI Cooper και το μικρό ηλεκτρικό crossover Aceman στα πλαίσια μιας κοινοπραξίας του με την Great Wall.
Για τον λόγο αυτό, η μητρική εταιρεία της βρετανικής MINI, ζήτησε από την Ευρωπαϊκή Ένωση να επιβάλλει χαμηλότερους δασμούς για τις εισαγωγές του ηλεκτρικού ΜΙΝΙ, το οποίο κατασκευάζεται στην Κίνα και έρχεται μετά στην Ευρώπη.
Κι όλα αυτά με το πρόσχημα, ότι το εν λόγω μοντέλο εντάσσεται στον όμιλο εταιρειών που συνεργάστηκαν με την ΕΕ στα πλαίσια της σχετικής έρευνας που πραγματοποίησε αναφορικά με τις παράτυπες επιδοτήσεις του Πεκίνου.
Επί του παρόντος, τα ηλεκτρικά MINI υπόκεινται στην υψηλότερη κλίμακα πρόσθετων δασμών 37,6% βάσει του προσωρινού κανονισμού της ΕΕ.
Σύμφωνα με τη διαδικασία που έχει ορίσει η ΕΕ, κάθε εταιρεία που δεν εντάχθηκε στο εν λόγω σύνολο εταιρειών και επιθυμεί τον καθορισμό ενός ατομικού συντελεστή όσον αφορά τον πρόσθετο εισαγωγικό δασμό, μπορεί να ζητήσει ταχεία επανεξέταση αμέσως μετά την επιβολή των οριστικών δασμών.