Η Volvo Trucks εισέρχεται στην αγορά ηλεκτρικών φορτηγών μεγάλων αποστάσεων, με φόρα: Η σουηδική εταιρεία ανακοίνωσε μια νέα έκδοση του FH Electric για μεγάλες αποστάσεις για το 2025, με αυτονομία έως και 600 χιλιόμετρα.
Ο αντίκτυπος της Volvo Trucks στην κατηγορία των μεγάλων αποστάσεων ήταν ήδη αναμενόμενος στον κλάδο. Μια αρκετά σταθερή ομάδα OEM μοιράζεται την πίτα σε αυτή την αγορά εδώ και δεκαετίες. Επιπλέον, είχε ήδη μια πληροφορία τον Ιούλιο, σε μια συνάντηση με την αδελφή εταιρεία Renault Trucks (τόσο τα Volvo Trucks όσο και τα Renault Trucks ανήκουν στον Όμιλο Volvo), ότι ένα ηλεκτρικό φορτηγό XXL με αυτονομία 600 χιλιομέτρων βρίσκεται στα σκαριά.
Επομένως, το φορτηγό μεγάλων αποστάσεων, θα κυκλοφορήσει πιθανότατα σε διαφορετικές εκδόσεις, αλλά με παρόμοιο πακέτο τεχνολογίας υπό τις σημαίες και των δύο εταιρειών του Ομίλου. Μάλλον όχι μέχρι το 2025 στη Volvo και μετά το 2026 στη Renault Trucks.
Κοιτάζοντας τον ανταγωνισμό, η Daimler Truck παρουσίασε το ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων eActros 600, το οποίο πρόκειται να τεθεί σε παραγωγή στο τέλος του έτους. Η θυγατρική της Traton, η MAN και η DAF θέλουν επίσης να ψαρέψουν πελάτες σε αυτήν την περιοχή στο μέλλον με τα μοντέλα τους eTruck και XF.
Τώρα η Volvo Trucks ξεκάθαρα ξεπερνά τον ανταγωνισμό όσον αφορά την υπόσχεση αυτονομίας: ενώ η Mercedes-Benz eActros 600 και το DAF XF θα πρέπει να μπορούν να καλύψουν περίπου 500 χιλιόμετρα και το MAN eTruck περίπου 400 χιλιόμετρα, οι Σουηδοί υπόσχονται έως και 600 χιλιόμετρα για τη νέα τους έκδοση FH-Electric.
Η εταιρεία δεν έχει ακόμη δημοσιεύσει βασικά σημεία από το δελτίο τεχνικών δεδομένων. Εκτός από τον αριθμό των 600 χιλιομέτρων, ο οποίος αναφέρεται ρητά σε μία φόρτιση μπαταρίας, η ανακοίνωση της Volvo αναφέρει μόνο το δεύτερο εξάμηνο του 2025 ως περίοδο κυκλοφορίας.
Η σουηδική εταιρεία παραμένει πολύ γενική για τα υπόλοιπα: η νέα γενιά του FH Electric θα έχει «τον λεγόμενο e-axle, ο οποίος δημιουργεί χώρο για σημαντικά μεγαλύτερη χωρητικότητα μπαταρίας στο σκάφος», καθώς και «πιο αποδοτικές μπαταρίες, ένα περαιτέρω βελτιωμένο σύστημα διαχείρισης μπαταρίας και συνολική απόδοση του συστήματος μετάδοσης κίνησης». Ωστόσο, ανέφεραν ότι το νέο φορτηγό μεγάλων αποστάσεων θα είναι πιθανώς εξοπλισμένο με οκτώ πακέτα μπαταριών (αντί για το μέγιστο των έξι) και επομένως θα πρέπει να έχει ενεργειακό περιεχόμενο περίπου 800 kWh.
Στο δελτίο τύπου της, η Volvo Trucks αναφέρει γενικότερα ότι η ηλεκτροκίνηση των βαρέων φορτηγών προχωρά παγκοσμίως. «Η τεχνολογική πρόοδος καθιστά δυνατή την ηλεκτρική κάλυψη ολοένα σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Η μεγαλύτερη αυτονομία, είναι μια σημαντική ανακάλυψη για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων, χωρίς εκπομπές καυσαερίων. Με το νέο FH Electric, οι εταιρείες μεταφορών, μπορούν να «οδηγούν για μια ολόκληρη εργάσιμη ημέρα, χωρίς να χρειάζεται να επαναφορτίσουν».
Το τρέχον FH Electric είναι ένα από τα τρία μοντέλα ηλεκτρικών φορτηγών βαρέως τύπου που η Volvo πουλά και κατασκευάζει σε σειρά από το 2022. Η εταιρεία αυτή τη στιγμή τοποθετεί το μοντέλο στον τομέα των περιφερειακών και διαπεριφερειακών μεταφορών.
Υπάρχει επίσης το FM Electric (για περιφερειακές μεταφορές βαρέως τύπου) και το FMX Electric για μεταφορές κατασκευών. Και οι τρεις σειρές, διαθέτουν σύστημα κίνησης που συνδυάζει τρεις ηλεκτροκινητήρες με το κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift της Volvo Trucks. Η μέγιστη ισχύς είναι 667 PS και η συνεχής ισχύς είναι 428 PS. Οι έξι μπαταρίες έχουν συνδυασμένο ενεργειακό περιεχόμενο 540 kWh, το οποίο επί του παρόντος επιτρέπει αυτονομία περίπου 300 χιλιομέτρων.
Εκτός από την τριάδα βαρέως τύπου, η Volvo Trucks διαθέτει επί του παρόντος τα τρία μοντέλα ηλεκτρικών φορτηγών μεσαίου τύπου Volvo FE, Volvo FL και VNR (για τη Βόρεια Αμερική) στο χαρτοφυλάκιό της. Τα ηλεκτροκίνητα φορτηγά της Volvo παράγονται σε τέσσερα εργοστάσια. Η τέταρτη και μεγαλύτερη μονάδα παραγωγής, στη Γάνδη του Βελγίου, προστέθηκε μόλις τον Σεπτέμβριο του 2023. Σύμφωνα με τη Volvo, έχει παραδώσει περισσότερα από 3.800 ηλεκτρικά φορτηγά σε πελάτες σε 46 χώρες σε όλο τον κόσμο.
Ο Roger Alm, Πρόεδρος της Volvo Trucks, αναφέρεται στο επερχόμενο ηλεκτρικό φορτηγό μεγάλων αποστάσεων ως τη «νέα ηλεκτρική ναυαρχίδα» της εταιρείας. Αυτή είναι μια εξαιρετική προσθήκη στην υπάρχουσα μεγάλη γκάμα ηλεκτρικών φορτηγών και επιτρέπει τη μεταφορά χωρίς εκπομπές ρύπων ακόμα και σε μεγαλύτερες αποστάσεις.
«Η νέα μας ναυαρχίδα ηλεκτρικής ενέργειας θα είναι ένα εξαιρετικό συμπλήρωμα στην μεγάλη γκάμα των ηλεκτρικών φορτηγών μας και θα επιτρέψει τη μεταφορά μηδενικών εκπομπών καυσαερίων και για τις μεγαλύτερες αποστάσεις. Θα είναι μια εξαιρετική λύση για εταιρείες μεταφορών με υψηλά ετήσια χιλιόμετρα στα φορτηγά τους και με ισχυρή δέσμευση για μείωση του CO2», λέει ο Alm, ο οποίος περιγράφει τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρία, ως σημαντικό εργαλείο για τη βελτίωση του αποτυπώματος άνθρακα.
Πηγή: volvotrucks.com