Η Kia θα παρουσιάσει στο IAA Transportation για πρώτη φορά φέτος, διάφορα concept των επερχόμενων ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων της, ως ευρωπαϊκή πρεμιέρα. Η κυκλοφορία του μοντέλου της πρώτης σειράς, έχει προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του 2025.
Είναι ξεκάθαρο ότι η Kia θέλει να εισχωρήσει στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων από τότε που η νοτιοκορεάτικη εταιρεία παρουσίασε τη μελλοντική της στρατηγική, που ονομάζεται «Platform Beyond Vehicle » (PBV) στις αρχές του έτους. Η εστίαση εδώ είναι στα αρθρωτά ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα και στην ενοποίηση της συνδεσιμότητας, της ρομποτικής και της αυτόνομης οδήγησης.
Η συντομογραφία PBV αντιπροσωπεύει κατά τα άλλα «Purpose Built Vehicles», τα οποία είναι ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά σχεδιασμένα για υπηρεσίες ταξί και παρόχους υπηρεσιών μεταφοράς. Η νέα πλατφόρμα PBV της Kia, κινείται προς αυτή την κατεύθυνση, αλλά έχει σκοπό να ξεπεράσει κατά πολύ τη συνηθισμένη προσέγγιση. Πρόκειται για εξατομικευμένα οχήματα, σε συνδυασμό με προηγμένο λογισμικό και μεμονωμένες υπηρεσίες.
Συγκεκριμένα, η Kia θέλει αρχικά να βασίσει το τμήμα PBV της σε τρία οχήματα, τα PV5, τα PV1 και τα PV7. Οι παραλλαγές των PV5 και PV7 θα εκτίθενται πλέον στο IAA Transportation, συγκεκριμένα οι τέσσερις μελέτες PV5 High Roof Concept, PV5 People Mover Concept, PV5 3D Concept και PV7 Concept. Το PV5 θα είναι επίσης το πρώτο όχημα της σειράς που θα κυκλοφορήσει στην αγορά το 2025.
Με τα PV7 και PV1, η νοτιοκορεάτικη μάρκα, σχεδιάζει επίσης ένα μεγαλύτερο και ένα μικρότερο μοντέλο. Θα εισαχθούν σταδιακά. Στο μέλλον, θα κατασκευαστούν σε ένα νέο εργοστάσιο που ανακοινώθηκε προηγουμένως στο χώρο του υπάρχοντος εργοστασίου της Kia Hwaseong, στην επαρχία Gyeonggi. Το εργοστάσιο έχει σχεδιαστεί αρχικά για έως και 150.000 οχήματα ετησίως από το 2025. Ένα δεύτερο εργοστάσιο για PBV, το οποίο θα μπορούσε να τεθεί σε λειτουργία το 2028, εξετάζεται ήδη.
Τα PBV θα χαρακτηρίζονται, μεταξύ άλλων, από ένα «Easy Swap», χάρη στο οποίο το πλαίσιο του οχήματος μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με διαφορετικά αμαξώματα. Η αλλαγή βασίζεται στην ηλεκτρομαγνητική και μηχανική τεχνολογία συμπλέκτη, επιτρέποντας στο PBV να «μεταμορφωθεί σε ταξί τη μέρα, σε φορτηγό παράδοσης τη νύχτα και σε προσωπικό όχημα αναψυχής το Σαββατοκύριακο, όπως γράφει η Kia.
Η αρθροποίηση γίνεται επίσης δυνατή χάρη στη δομή αμαξώματος «Dynamic Hybrid» χωρίς συγκόλληση, στην οποία το μήκος των κινούμενων στοιχείων, μπορεί να ρυθμιστεί ευέλικτα ανάλογα με την προβλεπόμενη χρήση του οχήματος. «Με τη χρήση σωληνωτού χάλυβα υψηλής αντοχής και τεχνικών πολυμερών, τα τυπικά μέρη μειώνονται κατά 55 τοις εκατό χωρίς να διακυβεύεται η ακαμψία», λέει. Η τεχνολογία Dynamic Hybrid παρέχεται ως τυποποιημένο κιτ και επιτρέπει σε ένα Kia PV5 να μετατρέπεται γρήγορα και εύκολα.
Η Kia αναφέρει μεγάλες πόρτες με άνοιγμα χωρίς κολόνα, εκτεταμένο μεταξόνιο για ένα σχετικά μεγάλο, επίπεδο εσωτερικό και ένα αναδιπλούμενο τιμόνι για ένα «περιβάλλον που μοιάζει με γραφείο» στο πιλοτήριο ως χαρακτηριστικά των οχημάτων. Τα χειριστήρια λέγεται ότι είναι απλά και διαισθητικά και το όχημα έχει σχεδιαστεί για να είναι στιβαρό και συμπαγές. Η Kia ανακοίνωσε επίσης την εκτεταμένη χρήση βιώσιμων υλικών, όπως βιοπλαστικό, PCM (υλικό μετά την κατανάλωση), πλαστικό, οργανική βαφή, ανακυκλωμένο ύφασμα PET, τσόχα και νήματα καθώς και αφρός βιο-PU.
«Τα ευέλικτα και εξαιρετικά ευέλικτα PBV μας θα μεταμορφώσουν πλήρως τα logistics και τις μεταφορές με μια απόλυτα πελατοκεντρική προσέγγιση και μια ενιαία ηλεκτρική πλατφόρμα που μπορεί να προσαρμοστεί σε διαφορετικές ανάγκες κινητικότητας», δήλωσε ο Marc Hedrich, Πρόεδρος της Kia Europe, ενόψει της IAA. Τα Kia PBV είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι ιδανικά για χρήση τόσο στον τομέα B2B όσο και από ιδιώτες πελάτες.
«Ως ολοκληρωμένες λύσεις κινητικότητας, συνδυάζουν μοναδικά κατάλληλα για χρήση ηλεκτρικά οχήματα, με προηγμένες λύσεις λογισμικού, ενημερώσεις over-the-air, τις καλύτερες διαστάσεις και ικανότητες φόρτισης στην κατηγορία τους, εξαιρετική ευελιξία και εξαιρετικά χαμηλό ύψος ανόδου».
Σύμφωνα με την Kia, ο οδικός χάρτης της PBV θα χωριστεί σε τρεις φάσεις. Σε πρώτη φάση, το Kia PV5 πρόκειται να λανσαριστεί το 2025, το οποίο ο κατασκευαστής θέλει να τοποθετήσει ως ένα ευέλικτο ηλεκτρικό όχημα για εφαρμογές όπως τα ταξί, υπηρεσίες παράδοσης και εταιρείες κοινής ωφέλειας. Η βελτιωμένη συνδεσιμότητα δεδομένων μεταξύ οχημάτων και εξωτερικών δεδομένων, όπως πληροφορίες διαδρομής ή παράδοσης, θα πρέπει ήδη να «επιτρέψει την άνετη λειτουργία πολλών οχημάτων ως στόλος που καθορίζεται από λογισμικό» σε αυτό το σημείο.
Το PV5 θα κυκλοφορήσει αρχικά στην αγορά ως βασική έκδοση, van, υψηλής οροφής και καμπίνας πλαισίου. Ένα μοντέλο robotaxi, σχεδιάζεται επίσης για μεταγενέστερη ημερομηνία. Θα αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Motional (μια κοινοπραξία μεταξύ HMG και Aptiv) και θα προσφέρει στους επιβάτες μια αυτόνομη εμπειρία οδήγησης.
Στη δεύτερη φάση, την οποία η Kia δεν έχει ακόμη περιορίσει ως προς το χρονοδιάγραμμα, «η γκάμα των μοντέλων PBV θα ολοκληρωθεί με τα PV7 και PV1 και τα PBV θα εξελιχθούν σε πλατφόρμες κινητικότητας βασισμένες σε AI, που χρησιμοποιούν δεδομένα για να αλληλεπιδρούν με τους χρήστες», έγραψε η Kia. Εν τω μεταξύ, θα αναπτυχθούν νέες μορφές επιχειρήσεων που συνδέονται με τη ρομποτική και άλλες μελλοντικές τεχνολογίες.
Το PV7 είναι το μεγαλύτερο προϊόν στη σειρά και χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερο εσωτερικό, μεγαλύτερη εμβέλεια και βελτιωμένες λειτουργίες. Ομοίως, το PV1 είναι το μικρότερο προϊόν και προορίζεται κυρίως για τη συγκέντρωση βαθμών για μεταφορές της εφοδιαστικής αλυσίδας, σε μικρές αποστάσεις.
Στην τρίτη φάση, η Kia θέλει να αναπτύξει τα PBV της σε «εξαιρετικά προσαρμόσιμες, εξατομικευμένες λύσεις κινητικότητας, ενσωματώνοντάς τις στο μελλοντικό οικοσύστημα κινητικότητας». Οι λέξεις-κλειδιά που αναφέρονται είναι «συνδεδεμένα αυτοοδηγούμενα οχήματα», «έξυπνες πόλεις» και «υπερσυνδεδεμένος κόσμος».
Πηγή: electrive.com