Η Volkswagen μειώνει τα σχέδια παραγωγής μπαταριών

Ο Όμιλος Volkswagen θα κατασκευάσει μόλις μία από τις δύο γραμμές παραγωγής για την παραγωγή μπαταριών στις εγκαταστάσεις του στο Salzgitter

Ακούστε το άρθρο

Ο Όμιλος Volkswagen θα κατασκευάσει μόλις μία από τις δύο γραμμές παραγωγής για την παραγωγή μπαταριών στις εγκαταστάσεις του στο Salzgitter. Η δεύτερη γραμμή έχει τεθεί σε αναμονή εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης για ηλεκτρικά οχήματα. Το ότι ο κατασκευαστής δυσκολεύεται, έχει γίνει πιο εμφανές τις τελευταίες εβδομάδες και έχει οδηγήσει σε μερικές ακόμη αλλαγές.

Ένας εκπρόσωπος από το συμβούλιο εργαζομένων, επιβεβαίωσε ότι τους έδειξε μια διαφάνεια σε μια συνάντηση προσωπικού που έδειχνε σχέδια για μία μόνο γραμμή παραγωγής χωρητικότητας 20 GWh. Η θυγατρική μπαταριών της VW, PowerCo, ανακοίνωσε τον Ιούνιο ότι το πρώτο μπλοκ παραγωγής στο εργοστάσιο κυψελών στο Salzgitter, είχε ολοκληρωθεί και ότι η προ-σειρά παραγωγή του ενιαίου κυττάρου της εταιρείας, θα ξεκινήσει πριν από το τέλος του έτους. Η τακτική παραγωγή σειράς έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2025.

Σύμφωνα με το Reuters, αυτό το σχέδιο εξακολουθεί να ισχύει και η ικανότητα του εργοστασίου μπορεί να αυξηθεί μακροπρόθεσμα. «Ο Όμιλος εμμένει στο σχέδιό του να δημιουργήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών με την PowerCo σε τρεις τοποθεσίες στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική. Η παραγωγή σειρών στο Salzgitter, έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει το 2025 όπως είχε προγραμματιστεί.

Η περαιτέρω επέκταση των παραγωγικών δυνατοτήτων, θα προωθηθεί με ευελιξία και σύμφωνα με τη ζήτηση. Υπό τις τρέχουσες οικονομικές συνθήκες, είναι επίσης σημαντικό να τοποθετηθεί η PowerCo ανταγωνιστικά συνολικά και να διασφαλιστεί η βέλτιστη χρήση των εγκαταστάσεων. Δεν έχουν ληφθεί ακόμη αποφάσεις», δήλωσε εκπρόσωπος της PowerCo.

Η VW ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα, ότι ίσως χρειαστεί να κλείσει εργοστάσια για να μειώσει το κόστος. Το συμβούλιο εργαζομένων φοβάται τώρα, ότι η δεύτερη γραμμή μπορεί όχι μόνο να καθυστερήσει αλλά και να καταργηθεί εντελώς. Επιπλέον, ο κατασκευαστής ακύρωσε επίσημα τη συλλογική σύμβαση και την ασφάλεια εργασίας, που ίσχυε από το 1994.

Η τρέχουσα συμφωνία θα ίσχυε μέχρι το 2029, αλλά θα λήξει πλέον στο τέλος του έτους. Έξι μήνες αργότερα, θα είναι δυνατές οι απολύσεις για λειτουργικούς λόγους, δηλαδή από τον Ιούλιο του 2025.

Ωστόσο, δεν είναι ακόμη σαφές πού σκοπεύει να μειώσει η VW. Λόγω της συμμετοχής του κρατιδίου της Κάτω Σαξονίας, τα τοπικά εργοστάσια στο Wolfsburg, το Ανόβερο (VW Commercial Vehicles) και το Emden, καθώς και τα εργοστάσια εξαρτημάτων στο Brunswick, το Salzgitter και το Osnabrück, θεωρούνται ανέγγιχτα. Αυτό αφήνει σε κίνδυνο, το εργοστάσιο MEB στο Zwickau, το Transparent Factory στη Δρέσδη και το εργοστάσιο εξαρτημάτων στο Kassel και πιθανώς το εργοστάσιο PowerCo στο Salzgitter.

Το μικρότερο εργοστάσιο οχημάτων με 8.500 υπαλλήλους στην παραγωγή βρίσκεται στο Emden στη βόρεια Γερμανία. Τα ID.4 και ID.7 κατασκευάζονται εκεί και το Emden θα γίνει αποκλειστικά εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία από το 2025. 

Υπήρξαν επανειλημμένες φήμες για πιθανή πώληση του εργοστασίου εξαρτημάτων του Osnabrück με τους 2.300 υπαλλήλους του, αλλά όχι για κλείσιμο. Το γεγονός ότι η Audi συζητά ανοιχτά την επιλογή να κλείσει το εργοστάσιό της στις Βρυξέλλες, θεωρήθηκε ήδη ως σημείο καμπής.

Εξάλλου, η Volkswagen ανακοίνωσε ότι θα υπάρξει αλλαγή διοίκησης. Από την 1η Οκτωβρίου, ο Patrik Mayer και ο David Powels θα ανταλλάξουν ουσιαστικά θέσεις και ευθύνες. Ο Mayer, ο οποίος έχει υπηρετήσει στο διοικητικό συμβούλιο της επωνυμίας επιβατικών αυτοκινήτων VW, θα γίνει έτσι Chief Financial and IT Officer στη Seat.

«Σε αυτούς τους καιρούς, το οικονομικό τμήμα έχει αναμφίβολα μεγάλη σημασία. Ως οικονομικός διευθυντής της μάρκας Volkswagen, ο Patrik Andreas Mayer έχει συμβάλει σημαντικά στη δομημένη και επιτυχημένη έναρξη του προγράμματος επιδόσεων. Ο David Powel θα βασιστεί σε αυτό. Και ταυτόχρονα υπό ακόμη πιο δύσκολες συνθήκες, δίνουν ώθηση για ανταγωνιστικό κόστος και δομές.

Αφορά επίσης τη μόχλευση εντός του Brand Group Core με τη μέγιστη συνέπεια», δήλωσε ο Thomas Schäfer, Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen AG, Brand Group Core και Διευθύνων Σύμβουλος της Volkswagen Brand.

Πηγές: reuters.com , heise.de

abb_img