Μέρες αφότου η Volkswagen ανακοίνωσε ότι προτίθεται να κλείσει τρία εργοστάσια στη Γερμανία, η αυτοκινητοβιομηχανία κλείνει πλέον επίσημα το εργοστάσιο της Audi στις Βρυξέλλες, στο οποίο κατασκευάζει το Audi Q8 E-Tron. Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα κλείσει το εργοστάσιο στις 28 Φεβρουαρίου του 2025.
Τον Σεπτέμβριο, η Audi που ανήκει στη Volkswagen, δήλωσε ότι ήθελε να σταματήσει την παραγωγή του Q8 E-Tron και να θέσει το εργοστάσιο προς πώληση. Εν τω μεταξύ, η VW αναζητά επενδυτές ή άλλες λύσεις, με την εταιρεία να λέει ότι κανένα από τα 26 ενδιαφερόμενα μέρη, δεν προσέφερε βιώσιμες λύσεις για το μέλλον του εργοστασίου, όπως αναφέρει το Automotive News Europe.
Η διοίκηση εξακολουθεί να αναζητά έναν πιθανό αγοραστή, για να αναλάβει το εργοστάσιο και δεν αναμένονται απολύσεις μέχρι τις αρχές του 2025. Ωστόσο, όπως και να έχει, τα 3.000 άτομα που απασχολούνται αυτή τη στιγμή εκεί, είναι πιθανό να χάσουν τις δουλειές τους, γεγονός που έχει προκαλέσει αντιδράσεις από τα συνδικάτα, που υποστηρίζουν ότι η εταιρεία είναι πολύ ανθεκτική, για να εξετάσει και άλλες προσφορές.
Τον περασμένο μήνα, τεράστιες συγκεντρώσεις απέκλεισαν τη βελγική πρωτεύουσα για το ενδεχόμενο κλείσιμο του εργοστασίου, με τα συνδικάτα να προειδοποιούν για περαιτέρω απεργίες και διαμαρτυρίες. Τώρα, το εργοστάσιο έχει γίνει σύμβολο αυτού που λένε οι διαδηλωτές ότι είναι το πραγματικό πρόβλημα: Δεν είναι ότι οι άνθρωποι δεν θέλουν να αγκαλιάσουν τα ηλεκτρικά οχήματα, είναι ότι οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες εστιάζουν υπερβολικά σε μεγάλα, ακριβά SUV. Το Audi Q8 E-Tron, ένα ηλεκτρικό SUV, πωλείται για περίπου 80.000 ευρώ.
Μόλις πριν από δύο ημέρες, η Volkswagen, η οποία αυτή τη στιγμή έχει 10 εργοστάσια και 300.000 υπαλλήλους στη Γερμανία, ανέφερε το σχέδιό της να κλείσει τρία γερμανικά εργοστάσια, πρώτη φορά στα 87 χρόνια ιστορίας της εταιρείας, που κλείνει εργοστάσια στο «σπίτι» της. Το σχέδιο περιλαμβάνει περικοπές δεκάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας και περικοπές μισθών 10% για το εναπομείναν προσωπικό της.
Άσχημη είδηση για τη Volkswagen, αλλά δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς η παλαιά αυτοκινητοβιομηχανία, αντιμετωπίζει απότομη πτώση των πωλήσεων στην Κίνα, που είναι η βασική της αγορά, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζει προκλήσεις από την BYD και άλλες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που εισέρχονται στην ευρωπαϊκή αγορά.