Και το όνομα αυτού e VITARA – Αυτό είναι το πρώτο ηλεκτρικό Suzuki μαζικής παραγωγής

Ακούστε το άρθρο

Η Suzuki Motor Corporation παρουσίασε στο Μιλάνο το πρώτο μαζικής παραγωγής ηλεκτρικό όχημά της, το e VITARA. Η παραγωγή θα ξεκινήσει στη Suzuki Motor Gujarat, στην Ινδία, την άνοιξη του 2025, με τις πωλήσεις να αναμένεται να αρχίσουν σε διάφορες χώρες, όπως η Ευρώπη, η Ινδία και η Ιαπωνία, το καλοκαίρι του 2025.
Το e VITARA βασίζεται στο πρωτότυπο μοντέλο «eVX», το οποίο παρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτου στην Ινδία τον Ιανουάριο του 2023 και στην JAPAN MOBILITY SHOW τον Οκτώβριο του ίδιου έτους. Αποτελεί το πρώτο παγκόσμιο στρατηγικό μοντέλο BEV της Suzuki.

Με το θέμα «Emotional Versatile Cruiser», το e VITARA διαθέτει σχεδιασμό που συνδυάζει την αίσθηση προηγμένης τεχνολογίας και δύναμης, σύστημα κίνησης BEV που προσφέρει ευέλικτη και εξαιρετική οδηγική εμπειρία, ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης «ALLGRIP-e» που παρέχει όχι μόνο εκτός δρόμου ικανότητα αλλά και ισχυρή απόδοση, και ένα νέο δάπεδο – πλατφόρμα «HEARTECT-e» ειδικά για BEV.

Η Suzuki παρουσιάζει το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα (BEV), το e VITARA, στην Ευρώπη

Κύρια χαρακτηριστικά του e VITARA

1. Σχεδιασμός που συνδυάζει την προηγμένη αίσθηση ενός BEV και τη δύναμη ενός SUV.

Το θέμα σχεδίασης είναι «High-Tech & Adventure», που ενσωματώνει την προηγμένη αίσθηση ενός BEV και τη στιβαρή φύση ενός SUV, εμπνέοντας αίσθηση περιπέτειας. Το αμάξωμα έχει εντυπωσιακή σχεδίαση με μεγάλης διαμέτρου τροχούς και μακρύ μεταξόνιο, ενώ στο εσωτερικό είναι τοποθετημένη μία οθόνη πολλαπλών ενδείξεων και πάνελ θυρών και κεντρική κονσόλα που δίνουν την αίσθηση της περιπέτειας, αντανακλώντας το θέμα «High-Tech & Adventure». Όλα αυτά τα στοιχεία πλαισιώνονται από κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού.

2. Σύστημα BEV με αποδοτικό eAxle και μπαταρία λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου.

Το σύστημα BEV αποτελείται από τον υψηλής απόδοσης eAxle που ενσωματώνει το μοτέρ και τον inverter, μαζί με τις μπαταρίες λιθίου-σιδήρου-φωσφόρου (LFP), που σχεδιάστηκαν για ασφάλεια και αξιοπιστία. Επιτυγχάνει σβέλτες επιταχύνσεις τόσο από στάση όσο και εν κινήσει από χαμηλές σε υψηλές ταχύτητες.

3. Ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης «ALLGRIP-e» με δύο ανεξάρτητα eAxles.

Το «ALLGRIP-e» είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης που αξιοποιεί την τεχνογνωσία της Suzuki στην τετρακίνηση, με δύο ανεξάρτητα eAxles μπροστά και πίσω. Το σύστημα προσφέρει όχι μόνο ισχυρή απόδοση αλλά και εξαιρετική ανταπόκριση με ακριβή έλεγχο. Επιπλέον, περιλαμβάνει λειτουργία Trail για ομαλή έξοδο από δύσκολα εδάφη, μειώνοντας την ισχύ στους τροχούς που σπινάρουν και διανέμοντας τη ροπή κίνησης στον αντίθετο τροχό με την καλύτερη πρόσφυση (λειτουργία LSD).

4. Νέο δάπεδο – πλατφόρμα «HEARTECT-e» ειδικά για BEV.

Η πλατφόρμα περιλαμβάνει το νέο «HEARTECT-e» ειδικά για BEV, με ελαφριά δομή, προστασία της μπαταρίας υψηλής τάσης, και ευρύχωρο εσωτερικό. Η δομή του δαπέδου έχει σχεδιαστεί προκειμένου να μην υπάρχουν μηχανικά μέρη κάτω από αυτό, μεγιστοποιώντας τη χωρητικότητα της μπαταρίας.

Η Suzuki παρουσιάζει το πρώτο της ηλεκτρικό όχημα (BEV), το e VITARA, στην Ευρώπη

Δήλωση του Προέδρου της Suzuki, κ. Toshihiro Suzuki
«Το e VITARA είναι το πρώτο μας BEV, αναπτυγμένο μέσω επαναλαμβανόμενων δοκιμών για τη δημιουργία ενός εύχρηστου BEV για τους πελάτες μας. Για την επίτευξη μιας κοινωνίας ουδέτερης άνθρακα, θα παρέχουμε ποικιλία επιλογών, συμπεριλαμβανομένων των BEV, υβριδικών και οχημάτων CNG, προσαρμοσμένων στις ανάγκες των κατοίκων συγκεκριμένων περιοχών. Η παρουσίαση του e VITARA αποτελεί σημαντικό ορόσημο προς την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. Μετά την κυκλοφορία του e VITARA, θα συνεχίσουμε να επεκτείνουμε τη γκάμα των BEV και να προτείνουμε λύσεις κινητικότητας προσαρμοσμένες στις ανάγκες συγκεκριμένων χωρών και περιοχών».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Χωρητικότητα μπαταρίας

kWh

49

61

Μετάδοση κίνησης

2WD

2WD

4WD

Διαστάσεις

Συνολικό μήκος

mm

4,275

Συνολικό πλάτος

mm

1,800

Συνολικό ύψος

mm

1,635

Μεταξόνιο

mm

2,700

Μετατρόχιο

Εμπρός

mm

1,540

Πίσω

mm

1,545

Minimum κύκλος στροφής

m

5.2

Απόσταση από το έδαφος

mm

180

Αριθμός θέσεων

5

Κινητήρας

Μέγιστη ισχύς

Συνολική

kW

106

128

135

Εμπρός

kW

106

128

128

Πίσω

kW

48

Μέγιστη ροπή

Nm

189

189

300

Σύστημα μετάδοσης

Τύπος

Μονής σχέσης electric drive

Πλαίσιο

Φρένα

Εμπρός

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω

Αεριζόμενοι δίσκοι

Ελαστικά

Διάσταση ελαστικών

225/55 R18

225/55 R18, 225/50 R19

Βάρος

Βάρος

kg

1,702

1,760-1,799

1,860-1,899

Πηγή: Δελτίο τύπου

abb_img