Η Volvo αναπτύσσει νέο υβριδικό SUV

Η Volvo, που ανήκει στην Geely, θα αναπτύξει ένα νέο plug-in υβριδικό SUV, με την κωδική ονομασία V446 αποκλειστικά για την κινεζική αγορά.

Ακούστε το άρθρο

Η Volvo, μια κινέζικο-σουηδική εταιρεία που ανήκει στον όμιλο της Geely, θα αναπτύξει ένα νέο plug-in υβριδικό SUV, με την κωδική ονομασία V446 αποκλειστικά για την κινεζική αγορά. Το νέο υβριδικό όχημα, αναπτύσσεται από κοινού με τη Meizu και την Geely και θα ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή, στις αρχές του 2025 στο εργοστάσιο της Volvo στην Taizhou, αναφέρουν τα εγχώρια μέσα ενημέρωσης.

Το V446, θα βασίζεται σε ένα από τα υπάρχοντα plug-in υβριδικά μοντέλα SUV της Lynk & Co και στην ανάπτυξη του λογισμικού ηγείται κυρίως η ομάδα Έρευνας & Ανάπτυξης της Volvo στην Κίνα.

Παρά το γεγονός ότι η εταιρεία δεν αναφέρεται σε ποιο μοντέλο θα βασίζεται, αναμένεται ότι θα είναι το μοντέλο Lynk & Co 08 και θα χρησιμοποιήσει την τεχνολογία EM-P PHEV, τοποθετημένη στην πλατφόρμα CMA 2, η οποία είναι γνωστή στη Volvo, καθώς υποστηρίζει το Volvo XC40. Επίσης, σε αντίθεση με την πλατφόρμα SPA 2 μόνο για EV, η CMA 2, υποστηρίζει ένα plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Η Meizu και η EcarX, θα αναπτύξουν το λογισμικό πιλοτηρίου για το νέο Volvo V446. Η Meizu είναι κατασκευαστής smartphone που εξαγοράστηκε από την Geely τον Ιούλιο του 2022 και η EcarX είναι μια εταιρεία τεχνολογίας αυτοκινήτων, που υποστηρίζεται και αυτή από την Geely.

Το λογισμικό της εσωτερικής καμπίνας της Meizu Flyme Auto χρησιμοποιείται επί του παρόντος σε 17 μοντέλα από την Geely Group, συμπεριλαμβανομένων των Lynk & Co 08, της σειράς Geely Galaxy και της Polestar. Η Meizu, ισχυρίζεται ότι 62.000 αυτοκίνητα εξοπλισμένα με Flyme, πουλήθηκαν τον Οκτώβριο, με την Lynk & Co στην κορυφή της λίστας. Αυτή θα είναι η πρώτη συνεργασία της Volvo με τη Meizu. Η έκθεση σημειώνει πάντως, ότι παρά το οτι οι δύο εταιρείες ανήκουν στον όμιλο Geely, η συνεργασία δεν εξελίσσεται εντελώς ομαλά.

Η Volvo δεν θέλει να χρησιμοποιεί το Flyme Auto απευθείας όπως κάνει η Lynk & Co ή η Geely με την σειρά Galaxy, αλλά επιμένει να κάνει κάποιες τροποποιήσεις και προσαρμογές για να το κάνει να «να νιώθει περισσότερο σαν Volvo». Η Volvo Asia Pacific (η κινεζική μονάδα της Volvo), χρησιμοποίησε πολλούς σχεδιαστές πιλοτηρίου στη συνεργασία με την EcarX, για την ολοκλήρωση των προσαρμογών στο λογισμικό Flyme Auto.

«Πιθανότατα δεν θα δούμε το λογότυπο Flyme Auto στα νέα αυτοκίνητα της Volvo, παρά το γεγονός ότι αυτά τροφοδοτούνται από αυτό», σύμφωνα με πληροφορίες της Volvo China. Η ανάπτυξη του λογισμικού της Volvo, εξακολουθεί να διεξάγεται από την ευρωπαϊκή ομάδα στη Σουηδία, γεγονός που δημιουργεί ακόμη περισσότερες προκλήσεις. Ανώτερος αξιωματούχος από το σύστημα Έρευνας και Ανάπτυξης της Asia Pacific, αποκάλυψε ότι η ευρωπαϊκή ομάδα λογισμικού, χρειάζεται συνήθως περίπου μια εβδομάδα για να παραδώσει μια αναβαθμισμένη έκδοση.

Το Lynk & Co 08 EM-P, είναι ένα μεσαίου μεγέθους PHEV SUV με διαστάσεις 4.820/1.915/1.685 χλστ (μήκος, πλάτος, ύψος) και μεταξόνιο 2.848 χλστ. Η κορυφαία έκδοση με φουλ εξοπλισμό, είναι ένα πενταθέσιο AWD, με μπαταρία NMC 40 kWh από την CATL και συνδυασμένη αυτονομία 1.200 χλμ CLTC. Έχει ισχύ 585 PS και μέγιστη ροπή 905 Nm. Η τιμή στην Κίνα ξεκινά από 178.800 γιουάν (24.700 USD).

abb_img